Geçtiğimiz ayın öne çıkan global reklam kampanyaları
“Kadın olmak” ne demek?
Camille Rainville tarafından kaleme alınan bir metni seslendiren Cynthia Nixon kadınlara dair toplumsal kalıpları yıkmayı hedefliyor. “Girls. Girls. Girls. Magazine”in hazırladığı “Be a Lady, They Said” isimli videonun yönetmen koltuğunda Paul McLean oturuyor. Filmin müziği Louis Souyave’in, prodüksiyonsa Claire Rothstein’in imzasını taşıyor.
Burger King’in küflü Whopper’ı
INGO STHLM, David Miami ve Publicis iş birliğiyle Burger King için yapılan “The Moldy Whopper” kampanyası yapay koruyucular kullanılmadan üretilen bir Whopper’ı duyururken aynı zamanda da Whopper’ın 34 gün içerisinde geçirdiği süreci 30 saniyede gözler önüne seriyor. “The beauty of no artificial preservatives” sloganıyla son bulan
kampanya yapay koruyucu olmadan ortaya çıkan güzelliği vurguluyor.
Çocuklar brokoliyi mi yoksa operayı mı seçecek?
İsveç’in başkenti Stockholm’de bulunan opera binası Folkoperan için McCann Stockholm tarafından oluşturulan kampanyada çocuklardan opera ve brokoli arasında seçim yapmaları istendi. Genç nesil için pek de gözde olmayan bir seçenek olan opera ve brokoli arasında seçim yapan çocuklar kendi seçimleri doğrultusunda operayla buluştu.
Gece mesaisindekilere selam olsun
McDonald’s “Night Workers” kampanyasıyla İngiltere ve İrlanda’da geceleri çalışan milyonlarca insanı kutluyor. McDonald’s kapılarının her zaman açık olduğunu ve gece mesaisindekileri karşılamaya her zaman hazır olduklarını vurguluyor. Leo Burnett London imzası taşıyan reklam filmi McDonald’s’ın 24 saat açık 700’den fazla restoranla, çoğu insanın hiç görmediği gece boyunca çalışan milyonlarca insanı tanıdığını ve onları takdir ettiğini vurguluyor.
İlham veren kadınlar Mac başında
Apple, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü öncesinde yayınladığı yeni reklam filmi “Behind The Mac” ile bu özel günü kutladı. Kısa filmde başarılı ve ilham verici kadınların Mac’le kendi işleri üzerine yoğunlaştıkları anların fotoğrafları gösteriliyor. Başarıları sanat, müzik, edebiyat, film, spor ve kültürü kapsayan 20’den fazla kadını içeren filmde başarılı isimlerin çalışırken çekilmiş fotoğrafları yer alıyor. Reklam filmi TBWA Media Arts Lab imzası taşıyor.
Netflix’ten “izledi ve başardı” koleksiyonu!
Netflix ve BM Kadın Birimi, Dünya Kadınlar Günü’nü kutlamak üzere dizilerin, belgesellerin ve filmlerin yer aldığı “İzledi ve Başardı” adlı özel Netflix koleksiyonunu yayınladı. Tüm yıl boyunca izlenebilecek olan bu koleksiyon, kamera karşısında veya arkasında çalışan kadın yaratıcılar tarafından bir araya getirildi. Sophia Loren, Janet Mock, Salma Hayek, Yalitza Aparicio, Millie Bobby Brown, Laurie Nunn, Lana Condor, Petra Costa ve Ava DuVernay bu yaratıcılardan sadece birkaçı. Koleksiyondaki her içerik, o içeriği seçen sanatçının “Kadınlar Günü seçimi” olarak etiketlendi.
“Hızlı” kelimesi hızdan çok daha fazlasını ifade ediyor
TBWA\NEBOKO Amsterdam tarafından adidas için yapılan yeni reklam kampanyası “Faster Than_”, “hızlı” kelimesinin herkes için farklı ve kişisel bir anlama sahip olduğunun altını çiziyor. Kampanyada hayat hikayeleriyle yer alan Martinus Evans ve Ellie Lacey için “hızlı”nın neden hızdan daha fazlası olduğu ele alınıyor.”Bugün ne kadar hızlı olursanız olun, yarın daha hızlı olabilirsiniz” sloganıyla son bulan kampanyanın yönetmen koltuğunda Daniel Kaufman oturuyor.
Çılgın “gürültüden” uzakta!
Apple, AirPods Pro’da bulunan “Active Noise Cancellation” özelliğini tanıtmak amacıyla yayınladığı yeni reklam kampanyası “Snap”te şehrin gürültüsünden AirPods’la uzaklaşabileceğinizin altını çiziyor. Kampanyada genç bir kadının yalnızca bir dokunuşla gürültü engelleme özelliğini kullanarak şehrin gürültüsünden ve kaosundan çıktığı gözler önüne seriliyor.
WhatsApp karanlık moda geçiyor
WhatsApp, göz yorgunluğunu azaltmak ve şarj tasarrufu sağlamak için tasarladığı karanlık mod özelliğini Android ve iOS kullanıcılarının beğenisine sundu. Uygulamadaki yeniliği “Finally. Dark Mode on WhatsApp” adlı bir kampanyayla kullanıcılarına duyuran WhatsApp reklam filminde karanlık modun etkisini gözler önüne seriyor.