19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Geçtiğimiz ayın en dikkat çeken global reklam kampanyaları…
Haberler

Geçtiğimiz ayın en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Nafizcan Önder
1 Eylül 2020
4 dk okuma

Kia’dan geçmişi geçmeye çalışan adamın kısa filmi

Kia aksiyon dolu yeni kampanyası “The Features Film”i yayınladı. David&Goliath reklam ajansının hazırladığı 7 dakikalık kısa filmde geçmişinden kaçmaya çalışan bir adamın macerasını izliyoruz. Karanlık havası, yüksek tansiyonu ve aksiyon dolu sahneleriyle Holywood filmlerini aratmayan kısa filmin sonunda ise Kia’nın 8 aracını görüyor ve sürpriz başrollerle karşılaşıyoruz.

Apple, evden çalışmanın iç yüzünü anlattı

Her ne kadar gün içerisinde en çok duyduğumuz kalıplardan biri “yeni normal” olsa da; pek çok kişinin dünyasını hâlâ son teslim tarihleri, toplantılar, grup sohbetleri, konferans görüşmeleri, iş arkadaşları ve patronlar oluşturuyor. Üstelik bu dünyada artık çocuklar, anneler, kediler ve köpekler de var. Apple yayınladığı 7 dakikalık yeni reklam filmiyle hem bu yeni dünyayı gözler önüne seriyor hem de Apple’ın tüm bu süreçte çalışanların hayatlarını nasıl kolaylaştırdığını ve yaratıcılıklarını nasıl desteklediğini gösteriyor.

“Biz virüs değiliz, Asyalıyız!”

Miami Ad School, Covid-19’un başlamasının ardından Asyalılara karşı tüm dünyada artan ırkçı söylemlere ve hareketlere tepki olarak “Asyalıyız” kampanyasını yayınladı. ABD Başkanı Donald Trump’ın Covid-19’u “Çin Virüsü” olarak adlandırmasıyla tüm dünyaya bu nefret dilinin yayıldığını söyleyerek başlayan kampanya filmi Asyalıların maruz kaldığı ırkçılığa dikkat çekiyor. Filmde tüm Asya ülkelerinin birbirinden ayrılan gurur duyabileceği özellikler anlatılırken, Asya mutfağına, kültürel miraslarına, çalışkanlıklarına ve pandemi sırasında tüm dünyada en önde mücadele eden cesur sağlık çalışanlarına özellikle vurgu yapılıyor. Kampanyanın final cümlesi ise insanlık adına oldukça utanç verici: “Biz virüs değiliz, biz Asyalıyız”

Burger King: “Onu alma beni al!”

Burger King, yine rakibi McDonald’s’ı çileden çıkaracak bir kampanyayla tüketicilerin karşısına çıktı. Helsinki’de hayata geçirilen kampanyada Burger King ezeli rakibi McDonald’s mağazalarının önündeki panolara “ağız sulandırıcı” Whopper’ını esprili mesajlarla konumlandırdı. Marka “Bazen bunun yerine sadece bir Whopper istersin” ve “Bunun yerine alevde pişmiş bir hamburgere ne dersin?” gibi cümlelerle McDonald’s ürünlerine heveslenen Helsinki halkını yoldan çıkarmayı hedefledi. TBWA Helsinki imzalı kampanyanın en can alıcı noktası ise Burger King’in bu teklifini sözde bırakmayıp panoların bulunduğu noktalara ücretsiz sipariş teslimiyle uygulamaya da dökmesi oldu.

Geçtiğimiz ayın en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Geçtiğimiz ayın en dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Kullanılmış forma satın almak ister misiniz?

Nike hazırladığı yeni projesi kapsamında, Sao Paulo’dan Miami’ye dek pek çok mağazasında Paris Saint Germain forması satın almak isteyen müşterilerine bir sürpriz hazırladı. Mağazadaki tüm formaların bir koleksiyoner tarafından satın alındığını, ellerinde ise kullanılmış bir forma olduğunu söyleyerek müşterilere onu almak isteyip istemediklerini sordu. Müşterilerin hemen hepsi Nike mağazasında ikinci el forma satılıyor olmasına büyük tepki gösterirken yalnızca üç kişi formaları almak istediğini söyledi. Projenin bütün güzelliği de teklifi kabul eden üç müşteriyle ortaya çıktı. Evet, formalar kullanılmıştı, hem de Paris Saint Germain’li futbolcular tarafından!

Online nefrete karşı adım adım

Sosyal medya üzerinden verdiğiniz bir tepki siz farkında olmasanız da şiddete çanak tutuyor olabilir! 121 Agency Peru tarafından, Interactive Advertising Bureau (IAB) Peru için yaratılan kampanya tam da buna dikkat çekmek için hazırlanmış. Kampanya filminde “Carla” adlı sosyal medya kullanıcısı yaşadığı saldırıyı hesabından paylaşırken yükselen kahkahalar ve artan “like”lar online nefretin bir parçası olarak karşımıza çıkıyor. IAB Peru’nun kampanyası #OnePostAtATime her bir kullanıcıyı nefrete karşı durmaya davet ediyor

“Kartal, Ejderha ve Dev” İzlanda Milli Takımı’nda…

İzlanda Milli Takımı mitolojik ögelerle dolu yeni logosunu yeni bir filmle tanıttı. Filmin yapımcılığını ve yönetmenliğini ise takımın as kalecisi Hannes Halldorsson üstlendi… Yalnızca oynadıkları futbolla değil, endüstriyelleşen futbol ikliminde oyuncularının pek çoğunun farklı mesleklere ve becerilere sahip olmasıyla da dünya kamuoyunun dikkatini çeken Vikingler bu kez de yine sıra dışı bir işle karşımıza çıktı. İzlanda’nın koruyucuları olarak gördükleri Kartal, Ejderha ve Dev sembollerini önce logolarına taşıyan İzlanda, tanıtım filminde de onların hikayesini milli takımla özdeşleştiriyor.

Puma müşterilerini sanal gerçeklikle “pumaya” dönüştürdü

Yeni Hybrid Astro spor ayakkabılarının tanıtımı için MediaMonks ile işbirliğine giden Puma, Şangay’daki mağazalarında sürükleyici bir sanal gerçeklik yarattı. “Run My Way” sloganıyla öne çıkan projede, müşteriler Hybrid Astro ve sanal gerçeklikle doğada özgürce “kendi yolunda” bir puma gibi koştu. “Keşfetmek ve özgürlüğün tadını çıkartmak!” mottosuyla hazırlanan kampanyayı izlediğinizde gelecek ve reklamcılık için heyecanlanmamak mümkün değil.

Geri dönmek istediğimiz normal bu mu?

Tüm dünyada yeni normal konuşulurken UNESCO eski dünyamızın ne kadar normal olduğunu hazırladığı yeni kampanyası “The Next Normal” ile hepimize soruyor… DDB Paris imzası taşıyan kampanya, kanıksadığımız verilerle oluşan acımasız normalleri bize yeniden hatırlatırken normal ve anormali tartışmaya açıyor. Her yıl hava kirliliğinden 8.8 milyon insan hayatını kaybediyor, aşısı 43 yıl önce bulunmuş olmasına rağmen her 39 saniyede bir çocuk zatürreden hayatını kaybediyor… Önde gelen bir influencer sosyal medyadaki tek bir paylaşımı için 1 milyon dolardan fazla kazanırken, her 5 çocuktan 1’i okula gidemiyor. “Geri dönmek istediğimiz normal bu mu?” UNESCO kampanyasını işte bu soruya yanıt olabilecek bir sloganla bitiriyor “Şimdi daha iyi bir normal yaratma şansımız var.”

Fortnite’a özgürlük!

Apple, Epic Games’in dünyaca ünlü fenomen oyunu Fortnite’ı, kendi ödeme sistemini kullanıp Apple’ın standart olarak belirlediği yüzde 30’luk komisyonunu almasına engel olduğu için App Store’dan çıkardı. Bunun üzerine Apple’ın Superbowl’da yer alan meşhur “1984” kampanyasına nazire yapan Epic Games “Nineteen Eighty-Fortnite”ı yayınladı.

apple burger king fortnite global kampanyalar KIA Nike
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
4 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Haberler
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Nafizcan Önder
26 Ekim 2025
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye
21 Ekim 2025
Rekabet Kurulu’ndan Şişecam’a ceza
Haberler
Rekabet Kurulu’ndan Şişecam’a ceza
Nafizcan Önder
21 Ekim 2025
Gençler "sözleşmeyi" bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe "güven ve takdir"
Haberler
Gençler “sözleşmeyi” bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe “güven ve takdir”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.