21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Geçen yıl Ar-Ge’ye 10,7 milyar lira harcadık
Haberler

Geçen yıl Ar-Ge’ye 10,7 milyar lira harcadık

Marketing Türkiye
16 Temmuz 2018
1 dk okuma

Türkiye’de Ar-Ge çalışmaları için geçen yıl 10 milyar 710 milyon lira harcama yapılırken, bu yıl 12 milyar 950 milyon lira başlangıç ödeneği ayrıldığı kaydedildi.

Ajans Press, Türkiye’de Ar-Ge çalışmalarına harcanan bütçe verilerini inceledi Ajans Press’in Türkiye İstatistik Kurumu’ndan (TÜİK) ve medya yansımalarından derlediği bilgilere göre, Türkiye’de Ar-Ge çalışmaları için geçen yıl 10 milyar 710 milyon lira harcama yapıldığı belirlendi.Bu rakamında bir önceki yıla göre yüzde 17,5 artış gösterdiği belirlendi. Bu yılki çalışmalar için ise 12 milyar 950 milyon lira başlangıç ödeneği ayrıldığı kaydedildi.

En fazla ödenek genel üniversite fonlarının

ITS Medya ve Ajans Press’in konuyla alakalı gerçekleştirdiği araştırmada basına yansıyan haber adetleri de belli oldu.2018 yılı içerisinde gerçekleştirilen medya araştırmasında Ar-Ge ve inovasyon başlıkları altında 28 bin 197 haber yansıması tespit edildi. 2017 yılı haber adetleri incelendiğinde ise rakamın 38 bin 649 olduğu görüldü.Elde edilen veriler neticesinde, Ar-Ge çalışmaları için ayrılan başlangıç ödenekleri sosyo-ekonomik hedeflere göre sınıflandırdığında, 2018 yılı bazında en çok ödeneğin yüzde 41,2 ile Genel Üniversite Fonlarına tahsis edildiği belirlendi. Genel Üniversite Fonlarını da yüzde 28,5 ile savunma, yüzde 7,7 ile endüstriyel üretim ve teknoloji, yüzde 5 ile eğitim, yüzde 4 ile de ulaşım, telekomünikasyon ve diğer alt yapılar sırasıyla takip etti. Bunlara ek olarak, Ar-Ge faaliyetleri için devletin ayırdığı ödenek sadece kamu kurum ve kuruluşlarıyla kalmayıp, ulusal sektördeki(mali olmayan şirketler, kar amacı olmayan kuruluşlar ve yükseköğretim sektörü) ve yurt dışındaki Ar-Ge çalışmalarını da kapsadığı belirtildi.

1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Nafizcan Önder
25 Ekim 2025
Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Trend
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Haberler
Türkiye Innovation Week, 12’nci kez kapılarını açtı
Advertorial
10 Ekim 2025
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
Haberler
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
İrem Alimoğlu
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.