17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Gazetecilik küllerinden doğar mı?
Haberler

Gazetecilik küllerinden doğar mı?

Gizem Yıldız
26 Şubat 2021
2 dk okuma

İnternetin hayatımızın merkezine oturmasıyla birlikte “gazete” gibi basılı mecralar önemli ölçüde güç kaybetti. Fakat internet ortamındaki yanlış bilgi yayılımı, kaynaksız içerik paylaşımı gibi sorunlar bu geçişin çok sağlıksız olduğuna işaret ediyor. Gazeteciliğe duyulan ihtiyacın devam ettiğini vurgulayan uzmanlar da gazetelerde “içerik revizyonu” konusuna dikkat çekiyor. Yani, dijitalleşen bu dönemde iyi gazeteciliğe, teyitli haberciliğe eskisinden daha çok ihtiyaç var.

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya ve Gazetecilik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Süleyman İrvan, teknolojiyle beraber tirajı düşen gazetelere rağmen yeni formatla yayın hayatına başlayan gazetelerin olduğunu da belirterek gazeteciliğe duyulan ihtiyacın devam ettiğine dikkat çekti.

10 yılda gazete tirajları yüzde 50 azaldı

Türkiye’nin basılı gazete tirajlarının en fazla düştüğü ülkelerin başında geldiğini kaydeden Prof. Dr. Süleyman İrvan, “TÜİK tarafından açıklanan verilere göre, 2010 yılı ile 2020 yılı arasındaki son 10 yılda toplam yerel/ulusal gazete tirajları yüzde 50 düzeyinde azalmış görünüyor. Ulusal gazete tirajlarındaki düşüş ise yüzde 60’lara ulaşmış durumda. Örneğin 2010 yılı Aralık ayında 35 ulusal gazetenin toplam tirajı 4 milyon 619 bin görünürken, 15-21 Şubat 2021 tarihleri arasındaki toplam tiraj 1 milyon 831 bine düşmüş durumda” dedi.

İnsanlar artık gazeteleri de cep telefonundan okumak istiyor

Basılı gazetelerin sürdürülebilir olmasının zorluklarına işaret eden Prof. Dr. Süleyman İrvan, “Basılı gazeteler elbette bir süre daha bizimle birlikle olacaklar ancak her alanın hızla dijitalleştiği bir süreçte basılı gazetelerin sürdürülebilir olmadığını düşünüyorum. Evet insanlar hafta sonu daha çok gazete okuyorlar ama bunu artık bilgisayarlardan, cep telefonlarından yapıyorlar. Neredeyse hayatın her alanında kağıt işini ortadan kaldırmak için yeni yazılım programları geliştirilirken, basılı gazetede ısrar etmenin doğru olmadığını düşünüyorum” diye konuştu.

Ajans haberlerine değil, özgün muhabirlere ihtiyaç var

Türkiye’de yazılı basının en temel sorununun, haberciliğe değil yorumculuğa bel bağlaması olduğunu kaydeden Prof. Dr. Süleyman İrvan, “Gazetelerde özgün haberler üretecek muhabir sayısı hızla azalırken, köşe yazarı sayılarında bir artış yaşanmıştır. Bazı ulusal gazetelerin yazar listelerine bakıldığında görülecektir ki 100’den fazla köşe yazarına sahip gazeteler vardır. Peki bu gazetelerde kaç muhabir vardır? Büyük çoğunlukla gazeteler Anadolu Ajansı, Demirören Haber Ajansı ve İhlas Haber Ajansı’ndan aldıkları ajans haberleriyle doludur. Peki her yerde rahatlıkla bulunabilecek haberi okur neden sizin gazetenizden okusun? Dolayısıyla aslında sorun da çözüm de bellidir. Daha fazla muhabirle daha fazla özgün haber üretmek ve halkın sesi olabilmektir çözüm” diye konuştu.

İyi gazeteciliğe, teyitli haberciliğe daha çok ihtiyaç duyuyoruz…

“Gazetecilik meslek olarak her ne kadar cazibesini yitirmiş görünüyorsa da, gazeteciliğe duyulan ihtiyaç ortadan kalkmış değildir” diyen Prof. Dr. Süleyman İrvan, “Hatta yalan haberin hızla arttığı sosyal medya ortamında iyi gazeteciliğe, teyitli haberciliğe daha çok ihtiyaç duyuyoruz. O nedenle nitelikli gazeteciliği teşvik edecek finans modelleri geliştirmek durumundayız. Halkın doğru haber alma hakkını sağlayabilmek için iyi gazeteciliğe her zaman ihtiyacımız var” diye konuştu.

ajans haberler anadolu anadolu ajansı basılı yayınlar iha iyi gazetecilik özgün gazetecilik teyitli habercilik üsküdar üniversitesi
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Dijital pazarlama iletişimi dünyasının en iyileri MIXX Awards sahnesinde ödüllendirildi
Haberler
Dijital pazarlama iletişimi dünyasının en iyileri MIXX Awards sahnesinde ödüllendirildi
İrem Alimoğlu
11 Nisan 2025
İletişim sektörü, Kocaeli'de öğrencilerle bir araya gelecek!
Haberler
İletişim sektörü, Kocaeli’de öğrencilerle bir araya gelecek!
Marketing Türkiye
12 Mayıs 2025
BYD Seal, reklamları "solladı"
Haberler
BYD Seal, reklamları “solladı”
Sena Tufan
3 hafta önce
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google'dan stratejik iş birliği
Haberler
Rakipler el sıkışıyor: OpenAI ve Google’dan stratejik iş birliği
Marketing Türkiye
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.