Futbol maçlarında bant reklam dönemi bitiyor

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) spor karşılaşmalarında sıkça kullanılan ve yarattığı rahatsızlık nedeniyle izleyenlerin her zaman tepkisini çeken bant reklamlara yönelik düzenlemesi yürürlüğe girdi. “Yayın Hizmeti Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik”te yapılan değişiklikler 4 Ağustos’ta Başbakanlık tarafından onaylandı ve resmi gazetede yayınlandı. 

2014 yılında ilk kez ortaya atılan ancak sezon içerisinde reklam ödemeleriyle ilgili karışıklıklar yaşanmaması için pratiğe geçirilmeyen düzenleme, bu hafta başlayacak 2015-2016 sezonunda hayata geçiriliyor.

Spor karşılaşmalarında sporcuların ve yayınlanan müsabakanın, diğer programlarda oyuncuların, sunucuların ve konuşmacıların görüntülerini kapatacak şekilde yerleştirilemez” ifadesinin son cümlesi ise şu şekilde yenilendi: “Bant reklam, programlarda oyuncuların, sunucuların ve konuşmacıların görüntülerini kapatacak şekilde yerleştirilemez.”

Aynı maddenin diğer bir fıkrasında yer alan “Haber bültenleri ve çocuklara yönelik programlarda bant reklamlar yayınlanamaz” ifadesi de “Haber bültenleri ile çocuklara yönelik programlarda ve spor karşılaşmalarının bölüm, duraksamalar ve devre araları dışında, bant reklamlar dâhil hiçbir türde reklam yayınlanamaz” olarak değişti.

“Bant reklam” ve “genel reklam” ayrımı kalkıyor
Bu değişikliklerle, “bant reklam” kavramı ile “genel reklam” kavramı arasındaki ayrım ortadan kaldırılıyor. Televizyon kanalları bugüne kadar spor karşılaşmalarının bölüm, duraksamalar ve devre araları dışında kesinlikle “genel reklam” yayınlayamıyorsa, düzenlemenin Resmi Gazete’de yürürlüğe girmesinin ardından, “bant reklam” yayını da yapamayacak.

RTÜK tarafından yapılan düzenlemenin gerekçesinde, “Avrupa ülkelerindeki uygulamaya bakıldığında da spor programlarında bant reklamlara yer verilmediği ve reklamların sadece bölüm, duraklama ve devre aralarında yayınlandığı görülmüştür” ifadesine yer verildi.

Bant reklamlarla ilgili son olarak Shakhtar Donetsk ile Fenerbahçe’nin Ukrayna’da oynadığı Şampiyonlar Ligi ön eleme maçında yayınlanan prezervatif markası reklamı sosyal medyada büyük olay yaratmış ve FEMEN markayı cinsiyetçilikle suçlamıştı.

İLGİLİ HABERLER