Foursquare, reklam hizmeti Pinpoint’i duyurdu
Dünyanın en büyük lokasyon bazlı sosyal ağı Foursquare, sahip olduğu veri üzerinden para kazanma amacıyla reklam hizmeti Pinpoint‘i duyurdu.
Lokasyon odaklı reklamlar, Foursquare kullanıcılarının fiziki hareketlerine göre gelişerek daha sonuç odaklı hizmet vermeyi amaçlıyor. Henüz deneme aşamasında olan Pinpoint, şimdilik form doldurarak ulaşılabilen bir mecra olsa da çok kısa zamanda Pinpoint servisini genel reklamverenlere açarak kullanıcılarının mekan alışkanlıkları üzerinden neyi sevdiklerini veya sevmediklerini belirleyecek.
Uygulamanın lansmanı sırasında Foursquare ile Pinpoint işbirliğine giden bazı dev şirketler ise şöyle: Google, FedEX, Jaguar, Land Rover ve Samsung.
Kurulduğu andan itibaren 7 milyardan fazla check-in yapılan Foursquare’de 65 milyon mekan bulunuyor. Ve mekanlarla kullanıcıların etkileşim sayısı ise 70 milyonu geçmiş durumda. Dünya genelinde Foursquare kullanıcı sayısı ise 55 milyon olarak açıklandı.
Fourquare’in Pinpoint sayfasında, verileri nasıl okuduğunu da sade bir şekilde açıklayan 3 boyutlu bir video mevcut. Videoda, Mall of America alışveriş merkezinde bulunan mekanların (J.Crew ve Starbucks) haftalık müşteri hareketleri Foursquare üzerinden görülüyor.