15 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook'un Messenger Platform'unda markalar da bulunacak
Haberler

Facebook’un Messenger Platform’unda markalar da bulunacak

Marketing Türkiye
26 Mart 2015
2 dk okuma

Facebook‘un gerçekleştirdiği F8 konferansında, dünyanın en büyük sosyal ağı ve internet şirketi olan Facebook’un yeni özelliklerini duyuruldu. Facebook, geçtiğimiz günlerde Facebook Home servisini durdurma kararı alırken yerine geçmesi planlanan ve çok daha geniş özelliklere sahip Messenger Platform‘u duyurdu.

Aylık 600 milyon kullanıcı sayısına sahip Facebook Messenger, artık sadece bir mesajlaşma uygulaması olmaktan çıkıyor ve içerisinde 40 farklı uygulama bulunan bir platform haline geliyor. GIF, fotoğraf, video ve ses klipleri paylaşma gibi birçok özellik Messenger’ın üzerinden çalışacak alt uygulamalar olarak tanımlanırken birçok şirketle de anlaşmalar yapılmış durumda. JibJab, Legend, Ultratext, Ditty, Giphy, FlipLip Voice Changer, ClipDis, Memes, PicCollage Gif Cam, Kanvas gibi uygulamalar Facebook Messenger’da yer alacak. Ancak sadece bu uygulamalarla da sınırlı kalmayan Messenger, kullanım sıklığını arttıracak haber servislerini de platforma dahil edecek gibi görünüyor.

Uygulama geliştiriciler için SDK desteği de yayınlanan Messenger’da para gönderip alma özelliği dahi bulunuyor.

Facebook'un Messenger Platform'unda markalar da bulunacak

Facebook Messenger’ın kullanıcılar arası sunduğu özelliklerin yanı sıra markalar için de sunduğu iletişim uygulamaları mevcut. Markaların müşteri ilişkilerini ve iletişimlerini de Facebook Messenger üzerinden sağlama hizmeti sunuluyor. “Businesses on Messenger” adı verilen servis aracılığıyla markalar Messenger üzerinden müşterileriyle iletişim kurabilecek. Sosyal medyanın müşteri ilişkileri açısından değerini en iyi bilen şirketlerden biri olan Facebook, markaları da yeni platformunu kullanarak daha sosyal olmaya davet ediyor.

Markalar için açılan sayfada şimdilik Everlane, Zulily, FedEx, United States Postal Service gibi şirketler örnek olarak bulunuyor. FedEx ve USPS gibi kargo şirketleri Messenger üzerinden müşterilerine kargo durum bilgilerini dahi iletebilecek. Pek çok e-ticaret sitesini ve hizmet sektörü markasını Messenger platformu üzerinden müşterileriyle iletişime geçmeye davet eden Facebook, şu anda sadece bir talep formu ile bu hizmeti aktif hale getiriyor.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
5 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Güncel Haberler
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Nafizcan Önder
1 ay önce
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
Haberler
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sena Tufan
2 hafta önce
Sanat Güneşi’nin el yazısı notları ilk kez gün yüzüne çıktı
Haberler
Sanat Güneşi’nin el yazısı notları ilk kez gün yüzüne çıktı
Nafizcan Önder
24 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.