Facebook “Sınırları Aşan Türkiye” projesini tanıttı
Facebook bugün, küçük ve orta boyutlu işletmeler, topluluklar ve iş ortaklıkları aracılığıyla Türkiye ekonomisine katkıda bulunacağı bir dizi yatırım girişimini duyurdu.
Dört ayaktan oluşan “Sınırları Aşan Türkiye” projesiyle birlikte Facebook, Türkiye’deki her boyuttan işletmenin yerel ve uluslararası alanda büyümelerine yardımcı olmayı ve Türkiye’deki topluluğuna daha iyi hizmet sunabilmek adına yatırım yapmayı amaçlıyor.
“Sınırları Aşan Türkiye” projesinin açıklandığı toplantıda Deloitte Türkiye tarafından hazırlanan ekonomik ve sosyal etki raporunun sonuçlarını da açıklandı.
Deloitte raporu, Türkiye’deki işletmelerin Facebook’un platformları (Facebook, Instagram, Facebook Messenger ve WhatsApp) aracılığıyla Türkiye ekonomisine 15,3 milyar Türk lirası değerinde katma değer oluşturduğunu ve bu katkıları sonucunda ülkede 209 bin istihdam sağlandığını ortaya koyuyor.
Araştırmada, Facebook platformlarının satış ve pazarlama dinamiklerine odaklanan ekonomik modellemeyle, son 12 ayda Facebook platformları aracılığıyla tetiklendiği tahmin edilen tüketici harcamalarının 6,3 milyar lira olduğu öngörülüyor.
Türkiye’deki yatırımlar genişleyecek
Facebook ayrıca Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Habitat işbirliğiyle bir girişimcilik merkezi oluşturarak Türkiye’deki yatırımlarını genişletmeyi de planlıyor.
Küçük ve orta ölçekli işletmeleri ve önemli paydaşları bir araya getiren “Sınırları Aşan Türkiye” projesinin duyuru toplantısı, Facebook Küresel Pazarlama Çözümleri Başkan Yardımcısı Carolyn Everson ve Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş’ın yanı sıra TOBB Genç Girişimciler Kurulu Başkanı Ali Sabancı ve TOBB Başkan Yardımcısı Ayhan Zeytinoğlu’nun yaptığı açılış konuşmalarıyla başladı.
“Türkiye ekonomisine daha çok yatırımda bulunmaya hazırız”
Facebook’un Türkiye’deki KOBİ’lere sağladığı faydalardan bahseden Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, projeyle ilgili şöyle konuştu: “ Türkiye’deki insanların yüzde 80’i, Facebook üzerinden ülkedeki en az bir işletmeyle bağlantı kuruyor. 1,7 milyon’dan fazla küçük ve orta ölçekli işletmenin Facebook’ta bir işletme sayfası var, bu da Türkiye’deki KOBİ sayısının %55’ine tekabül ediyor. Bu sayılar bize gösteriyor ki Facebook uygulama ve hizmetleri ailesi ülkemizdeki KOBİ’lerin en büyük destekçilerinden. Facebook, Türkiye’deki işletmeleri dünyanın dört bir yanından 2,3 milyar, Türkiye’den ise 44 milyon insanla bir araya getirme potansiyeline sahip bir platform.”
“Facebook platformları işletmelerin pazarlama ve satış kabiliyetlerini dönüştürüyor”
Açılış konuşmalarını takiben, Deloitte’un Facebook için hazırladığı ekonomik ve sosyal etki raporunun sonuçlarının konuşulduğu bir proje paneli düzenlendi.
Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Direktörü Alper Günaydın çalışma hakkında şunları paylaştı: “Facebook platformları, kolay kullanımı, global erişimi ve müşteri hedefleme yetkinlikleri ile işletmelerin pazarlama ve satış kabiliyetlerini dönüştürmekte, sınır ötesi ticareti kolaylaştırmakta ve dijitalleşme ile işletmelerin verimliliğini artırmaktadır. Bunların neticesinde tüketici harcamalarının ve tedarik zinciri boyunca ekonomik aktivitenin artması, Türkiye ekonomisini canlandırmakta ve istihdam sağlamaktadır. Facebook platformlarının etkileri sosyal yaşantımıza da yansımaktadır. Bireyler arasındaki iletişimi kuvvetlendirerek, bilgiye erişimi kolaylaştırarak ve dayanışmayı artırarak şehirleşme olgusuna rağmen geleneklerimizi ve sosyal bağlarımızı korumamıza yardımcı olmaktadır.”
KOBİ’ler için düzenlenen bir dizi eğitimle devam eden etkinlikte, projenin diğer aşamaları da paylaşıldı. Buna göre, işletmeleri ve KOBİ’leri Facebook ve uygulama ailesini kullanarak büyümeleri ve sınırları aşmaları için desteklemek adına bir farkındalık kampanyası başlatılacak.
Facebook ayrıca, Türkiye’deki yatırımını genişletmek adına TOBB ve Habitat işbirliğinde bir girişimcilik merkezi oluşturmayı da planladığını duyurdu.
“Sınırları Aşan Türkiye” projesinin ilk ayağı olan ve Deloitte’in hazırladığı ekonomik ve sosyal etki raporunun önemli sonuçları şöyle:
Ekonomik Etki
-Türkiye’de 1,7 milyon KOBİ’nin –yani ülkedeki toplam KOBİ sayısının yüzde 55’inin Facebook’ta bir işletme sayfası var.
-Sosyal medya kullanan işletmelerin yüzde 93’ü Facebook uygulama ailesinin işletmelerini büyütmelerine yardımcı olduğunu, yüzde 87’si ise bu platformlar sayesinde satışlarını artırdığını dile getiriyor.
-Türkiye’deki işletmelerin Facebook üzerinden yarattığı katma değer toplamda 15,3 milyar TL oldu.
-Türkiye’de işletmelerin Facebook platformları aracılığıyla oluşturduğu katkı sonucu 209 bin istihdam sağlandı. Sosyal medya kullanan işletmelerin yüzde 91’i, Facebook platformlarına katıldıktan sonra yaşadıkları talep artışıyla birlikte daha fazla sayıda çalışanı işe alabildiklerini söylüyor.
-Facebook’ta dünyanın dört bir yanından 135 milyondan fazla insan Türkiye’deki işletmelerle bağlantı kuruyor.
-İşletmelerin yüzde 89’u Facebook uygulama ve ürünleri ailesinin başka şehirlere ya da ülkelere satış yapmalarına yardımcı olduğunu dile getiriyor.
Sosyal Etki
-İnsanların yüzde 78’i Facebook’ta ilgili gruplara üye oldu ve yüzde 65’i Facebook gruplarının Türkiye’nin başka yerlerinde yaşayan diğer insanlarla bağlantı kurmalarında önemli bir rol oynadığına inanıyor.
-Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 32’si bir sosyal sorumluluk projesine katıldığını, yüzde 11’i ise Facebook platformlarında bir içerik gördükten hemen sonra bağış yaptığını söylüyor.