27 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook mu yoksa Twitter mı?
Haberler

Facebook mu yoksa Twitter mı?

Marketing Türkiye
18 Eylül 2015
3 dk okuma

Hem dünyada hem de Türkiye’de en fazla kullanılan sosyal mecralardan olan facebook ve twitter’dan hangisinin biz dijital pazarlamacılar için daha efektif ve daha interaktif olduğunu sorgulamaya ne dersiniz? Hemen aklınıza gelen soru işaretlerini görür gibi oldum. Elbet sektöre göre, içeriğin kalitesi ve renkliliğine bağlı olarak kullanıcıların size olan geri dönüşleri farklı olacaktır. Ancak buradaki çalışmayı genel bilgiler kapsamında ve sadece organik istatistiklere göre değerlendirelim.

Analiz kapsamında 2 hesap üzerinden ilerleyeceğiz; 10 gönderimin sonuçlarını değerlendireceğiz. Bu değerlendirme marka kapsamında tamamen aynı metin ve görsel kullanımı yapılarak gerçekleştirilmiş bir analizdir. İlgili facebook ve twitter hesaplarının takipçileri like counter, yumurta twitter hesapları gibi anlamsız kullanıcılardan oluşmuyor; markaya ilgili, takip etmek isteyen kullanıcılardan oluşuyor. Post gönderimleri, ilgili markanın farklı kategorileri dahil edilerek ve tamamen reklamsız – organik paylaşımlar dikkate alınarak hazırlandı.

Algoritma Analizi

İlk olarak 10 gönderimin toplam takipçi sayısına göre sadece organikte elde ettiği görünürlülük oranına bakalım. Burada kullandığımız formülasyon: Gönderimin Görüntülenme Sayısı / Toplam Takipçi Sayısı

Facebook mu yoksa Twitter mı?

Bu veriler açıkca gösteriyor ki, özellikle facebook’un son algoritma ayarlarından sonra organikte post görünüm oranı oldukça düştü. Twitter görünürlülük oranı, facebook görünürlülük oranından yüzdesel olarak daha fazla. Bu da twitter üzerinden yaptığınız işin daha efektif olduğunu gösteriyor. En azından organik tarafta değerler twitter için daha iyi; reklam tarafı ile ilgili kısımlar buradaki değerlendirmede yer almıyor. Her 2 mecra içinde şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, facebook şu an için reklam kullanım gücü ile daha önde ancak organik taraf için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Etkileşim Analizi

Bir diğer analiz, mecraların 10 gönderim için elde ettikleri etkileşim oranı ile ilgili. Burada kullandığımız formülasyon: Etkileşim Sayısı / Gönderimin Görüntülenme Sayısı

Facebook mu yoksa Twitter mı?

Burada görüldüğü gibi twitter açık ara önde. Etkileşim oranının bu şekilde çıkması sizi şaşırtmasın. Burada twitter etkileşim oranı genel olarak %10 – 15 arasında değişiyor. Facebook tarafında ise bu oran %1 – 5 arasında değişkenlik gösteriyor.

Özellikle burda belirtmek istediğim diğer bir konu bu 10 gönderimden sadece 3 numaralı gönderim Bayram Tebrik gönderimi; diğerleri ise farklı ürün kategorileri için yapılmış gönderimler. Özellikle twitter tarafının bu gönderime vermiş olduğu tepkiye bakın! Facebook tarafı içinde aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

Tıklama Sayıları

Bir diğer değerlendirmemiz, gönderimlerimizde internet sitemize ya da farklı sitelere vermiş olduğumuz yönlendirme linklerinin ne kadar tıklandığı. Yeniden 10 gönderimin sonuçlarını değerlendirmeye alıyoruz; ancak burada toplam olarak rakamları aldım, çünkü bazı gönderimlerde bayram tebrikleri gibi bir tıklama linki vermiyoruz.

Kullandığımız formülasyon: (Toplam Tıklanma Sayısı / Toplam Gönderimin Görüntülenme Sayısı) * 100

Facebook mu yoksa Twitter mı?

Sonuçlara göre twitter yine galip geldi; hem de 2 katlık bir oran ile. Şimdi şunu açıkca söyleyelim, facebook’un eski algoritması döneminde yatırımın çok büyük bir kesimini bu alana yaptık. Twitter tarafını da unutmadık ancak facebook bizim için daha öncelikliydi. Ancak facebook algoritmasının değişmesi ile birlikte işler değişti. Tabi ülkemizde sosyal medyanın yapılanması, içerik paylaşımları, kullanıcı tepkileri zamanla farklı nedenlerden dolayı değişkenlik gösterdi ancak bugün gelinen nokta özetle bu kısa analizimizde belirttiğimiz gibi.

İşin diğer bir önemli noktası Türkiye’de facebook kullanıcı sayısı Twitter’dan daha fazla olduğu için 2 kanal üzerinden ulaşılabilecek müşteri sayısı facebookta daha fazla gözüküyor. Ancak çok yüksek bir bütçeniz yoksa, her 2 mecra kullanımında ulaşılacak kullanıcı sayısı bir önem taşımıyor. Ondan ayrı olarak bir kullanıcı elde etme reklam maliyeti şu an için facebook tarafından daha uygun maliyetli, bu da yeni belirleyeceğiniz stratejilerinizde önemli bir etken olmalı.

Şimdi bu yazdıklarımızın hepsini bir kenara bırakın. Size farklı bir veri sunuyor olacağım. Bakalım GetApp’in yaptığı bu çalışma bize ne anlatıyor; sizce de Twitter mı?

Facebook mu yoksa Twitter mı?

Facebook mu yoksa Twitter mı?Erkan Terzi kimdir?

İstanbul Üniversitesi, W.Rice University ve University California – Berkeley’de İşletme Yönetimi, Fotoğrafçılık ve Pazarlama eğitimleri aldı. Koç Allianz, Aksigorta, Comcast Spotlight, Simfer, Ziylan Grup markalarında klasik pazarlama ve dijital pazarlama alanlarında uzmanlık ve yöneticilik görevlerinde bulundu. Aynı zamanda farklı şirket ve ajanslara danışmanlık yaptı. Şu an LG Electronics şirketinde Dijital Pazarlama Müdür Yardımcılığı pozisyonunda çalışmaktadır.

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
5 CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

“Tam istediğin gibi” bir ödeme deneyimi: Tami 1 yaşında!
Haberler
“Tam istediğin gibi” bir ödeme deneyimi: Tami 1 yaşında!
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
Haberler
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Platformlar isyanda: Kaliforniya, reklamların sesini kısıyor...
Haberler
Platformlar isyanda: Kaliforniya, reklamların sesini kısıyor…
Nafizcan Önder
9 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.