27 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Facebook, mobilde Twitter'ı 4'e katladı
Haberler

Facebook, mobilde Twitter’ı 4’e katladı

Marketing Türkiye
30 Temmuz 2015
1 dk okuma

Facebook, mobilde toplam 1.3 milyar kullanıcıya ulaşırken akıllı telefon kitlesinin çok büyük bir çoğunluğunu elinde tutarak reklam gelirlerinin de lideri konumunda bulunuyor. Twitter‘ın mobil kullanıcı sayısını 1 milyar kişi ile geride bırakan Facebook, 2015 ikinci çeyrek raporuna göre de 4.04 milyar gelir elde ederek totalde 719 milyon dolar net kar elde etti. Geçtiğimiz yılın raporuna göre reklam gelirleri %43 artarak 3.83 milyar dolara ulaştı.

Facebook CEO’su ve kurucusu Mark Zuckerberg, yaptığı açıklamada bu çeyreğin Facebook için çok güçlü ve iyi geçti geçtiğini söyledi. “Bünyemizde bulunan tüm uygulamaların etkileşimleri büyümeye devam ediyor ve biz de servislerimizin kalitesini arttırmaya devam ediyoruz” şeklinde konuşmasına devam eden Zuckerberg, durumdan fazlasıyla memnun görünüyor.

Facebook, mobilde Twitter'ı 4'e katladı

Facebook, üç yıl önceki mobil dönüşümle birlikte dijital reklamcılığın en önemli servis sağlayıcılarından biri olarak ön plana çıkarken 2015 ikinci çeyreğinde açıklanan rapora göre toplam reklam gelirinin %76’sını mobilden elde ediyor. Geçtiğimiz yıl ise bu sayı %62 seviyesindeydi.

Twitter’ın toplamda 300 milyon kullanıcısı mevcut ve reklam gelirinin %88’ini mobilden elde etmesine rağmen ve geçen yıl toplamda 452 milyon dolar gelir elde edebilmişti. Facebook ise toplamda 1.3 milyar mobil kullanıcısıyla birlikte çok daha hızlı ve efektif bir mobil reklam geliri elde etmeyi başarmış görünüyor.

Facebook’un harcamalarda da Twitter’ı geride bıraktığı görünüyor. 2015 ikinci çeyrek raporuna göre Facebook, WhatsApp, Oculus ve geliştirilmekte olan video platformuna toplamda 2.77 milyar dolar harcadı.

Facebook ikinci çeyrek raporunun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
4 CEO'lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
CEO’lara göre jeopolitik ve ekonomik belirsizlik bir yıldan daha uzun süre devam edecek
5 İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (15-21 Kasım)
Güncel Haberler
Yeni yılda zam yağmuru: IMEI’den Çıkış Harcına rakamlar netleşti
Yeni yılda zam yağmuru: IMEI’den Çıkış Harcına rakamlar netleşti
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi'nde şekillenecek
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi’nde şekillenecek
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Haberler
Lüksün yeni koordinatları ve kodları Marketing Türkiye Kasım sayısında!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Haberler
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Hepsiburada ve KAGİDER’den girişimci kadınlara yeni destek: "Yol Arkadaşın Burada"
Haberler
Hepsiburada ve KAGİDER’den girişimci kadınlara yeni destek: “Yol Arkadaşın Burada”
İrem Alimoğlu
23 Eylül 2025
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Haberler
Tüketici reklamı görmeden önce karar veriyorsa, reklam ne işe yarıyor?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.