Facebook GIF reklamlara kapılarını açtı
Sitenin ‘kalitesiz animasyonlarla’ dolmaması için GIF paylaşımı karşısındaki duruşunu bozmayan Facebook, artık markaların GIF’leri reklam veya güncelleme olarak kullanabileceğini duyurdu.
Yeni içerik formatıyla ilgili kullanıcıların haricinde markalar tarafında da büyük heyecan var. Wendy’s, reklamında bir salatanın hazırlanış sürecini GIF’leştirirken, Kuat reklamında ise gökkuşağı saçan ve üstünde Kuat yazan Nyan Cat GIF paylaşımı ile Facebook’ta paylaşım yapan ilk şirketler oldu.
Sosyal medya devi 2015 Mayıs’ta etkinleştirdiği özelliği desteklemeye başlayarak, henüz belli sayıda da olsa markaların Facebook üzerinde GIF’leri deneyimlemesini sağlıyor.
Facebook, GIF’lerin iletişim kurmak için eğlenceli ve ilginç bir yol olduğunu ancak kullanıcıları rahatsız edip etmediğinin tespitini yapmak için sınırlı sayıda markanın sayfalarında sponsorlu ya da sponsorsuz içerik olarak bulunmasını ilk aşama olarak belirlemiş durumda. GIF’ler bu testten geçemez ve şikayetler artarsa Facebook GIF’leri reklam içeriği olarak kullanma özelliğini rafa kaldırabilir.