12 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Facebook 2012’nin ilk rakamlarını açıkladı

Marketing Türkiye
24 Nisan 2012
2 dk okuma

Facebook’un ABD Menkul Kıymetler Borsası’na sunduğu rapor, şirketin inanılmaz büyüme hızına ait birçok rakam sundu. Mayıs ayında halka arza hazırlanan Facebook, geçtiğimiz mali dönemde 845 milyon olan üye sayısını yüzde 33 artırdı. Böylece, Facebook’un Mart 2011’de 680 milyon olan aktif üye sayısı (ayda en az bir kere hesabına giren kullanıcılar), Mart 2012’de 901 milyona ulaştı. Facebook kullanıcılarının küresel alanda en çok bulunduğu ülke ve bölgeler sıralandığında, Avrupa 241, Asya 230 ve ABD ile Kanada 188 milyon üye ile ilk üçe yerleşti. Facebook’u her gün kullanan üye sayısı ise, Mart 2011-Mart 2012 arasında yüzde 41 artarak 372 milyondan 526 milyona yükseldi.

 

Facebook’u dünya genelinde mobil cihazlarda kullanan üye sayısı 31 Mart itibariyle 488 milyon iken, bu rakam geçtiğimiz Cuma günü 500 milyonu geçti. Facebook, mobil kullanıcıların bir gün kişisel bilgisayar kullanıcılarını geride bırakacağına inanıyor. Facebook mobil cihazlarda giderek daha fazla kullanılsa da, çok az gelir elde ettiği bu alanı Aşil’in topuğu olarak kabul ediyor. Facebook’un bu ayın başında 1 milyar dolarlık teklifle fotoğraf paylaşım sitesi Instagram’ı satın alması, şirketin mobil cihazlarda daha da güçleneceğine işaret ediyor. Instagram’ın alımını 23 milyon adi hisse senedi ve 300 milyon dolar nakitle gerçekleştirdiğini açıklayan Facebook, anlaşmanın iptal edilmesi halinde Instagram’a 200 milyon dolar ödeyecek.

 

Facebook, bu hafta başında yaptığı açıklamada Microsoft’tan 650 patent almak için 550 milyon dolar ödemeyi kabul ettiğini açıkladı. Microsoft, söz konusu patentleri 5 Nisan’da AOL medya grubundan almıştı. Mali açıdan bakıldığında, Facebook’un geliri 2012’nin ilk çeyreğinde, geçen yıl aynı döneme oranla yüzde 45 artış gösterdi ve 731 milyon dolardan 1.06 milyar dolara çıktı. Ancak  net gelir 233 milyondan 205 milyon dolara geriledi. Facebook, net gelirin azalma nedenlerini altyapısının genişlemesi ve daha fazla çalışan alınması olarak belirtti. Şirketin gelirinin büyük kısmını sağlayan ve 2011’in ilk mali döneminde 637 milyon dolar olan reklam getirisi, 872 milyon dolara yükseldi. Bu rakam, 2011’in son çeyreğinde 943 milyon dolardı. Facebook, reklam gelirlerinin dördüncü çeyreklerde her zaman daha yüksek olmasının doğal olduğunu belirtti. eMarketer araştırma şirketi, 2011’in son çeyreğiyle 2012’in ilk çeyreği arasında ABD’deki reklam piyasasındaki gelirin yüzde 3.2 azaldığını, bunda Facebook’un da payı olduğunu belirtti.

 

Facebook’un ortaya sunduğu finansal tablo, her ne kadar etkileyici olsa da bazı analistlerin beklentilerinin altında kaldı. eMarketer şirketinden analist Debra Aho Williamson, San Francisco Chronicle gazetesine, “ilk çeyreğin Facebook için geçiş sürecini temsil ettiğini, reklama ve mobil cihazlara yapılan yeni yatırımların sonraki mali dönemlerde geliri artıracağını” söyledi. Facebook’un raporunda yer verdiği bir diğer rakam, kişi başına mali dönem başına elde edilen ortalama gelir oldu. Bu rakam, son bir yıl içinde yüzde 6 artarak 1.21 dolara yükseldi. Bu rakam, Facebook’un altyapısının ve reklamlarının güçlü olduğu bölgelerde daha yüksek çıktı. Facebook, ilk çeyrekte gelirinin yarısının ABD ve Kanada’daki kullanıcılardan geldiğini belirtti. Bu oran, bir yıl önce yüzde 54’tü. Şirket, yaşanan değişimi, Almanya, Brezilya, Avustralya ve Hindistan gibi ülkelerdeki gelişime bağladı.

1 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
2 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
3 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
4 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
5 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
Güncel Haberler
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
The TECH Summit'te öne çıkan 7 mega trend!
The TECH Summit’te öne çıkan 7 mega trend!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Haberler
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
Haberler
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
İrem Alimoğlu
29 Ekim 2025
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Haberler
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
İrem Alimoğlu
8 Kasım 2025
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Haberler
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Sena Tufan
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.