6 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Eylül ayının en kreatif global reklam kampanyaları...
Haberler

Eylül ayının en kreatif global reklam kampanyaları…

Marketing Türkiye
1 Ekim 2016
5 dk okuma

KFC’den tavuk kokulu güneş kremi

KFC’nin müşterilerini şaşırtmayı seven bir marka olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Marka, Original ve Hot&Spicy’nin aromalarıyla üretilen yenilebilir ojelerin ardından bu kez de güneş koruyucusuyla müşterilerinin karşısında. Edelman Dallas ve Wieden + Kennedy Portland iş birliğiyle hazırlanan sahte informercial ile tanıtılan reklam kampanyasında kötü kokulu ve vücuda yedirilmesi zor güneş kremlerine karşı Extre Crispy Sunscreen 60 tanıtılıyor. Tavuk kokusuyla haşır neşir olmak isteyen müşterilerine bedava verdiği bu güneş kremi elbette ki çoktan tükendi.

https://www.youtube.com/watch?v=NVuNcDOZGlA

Spike Jonze Kenzo için kamera arkasına geçti  

Japon parfüm markası Kenzo’nun yeni reklamı için ünlü yönetmen Spike Jonze kamera arkasına geçti. “Being John Malkovich”, “Adaptation” ve “Her” gibi filmlerin ve birçok ünlü şarkıcının kliplerinin altında imzası olan Jonze, kampanyada Sam Spiegel ve Ape Drums’ın Mutant Brain şarkısını kullandı. Başrolde eski dansçı ve oyuncu Margaret Qualley’in olduğu ve dansın ön plana çıktığı reklam filminde koreografi Ryan Heffington’a emanet edilmiş.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=150&v=ABz2m0olmPg

“Hayır” dememek “Evet” demek değildir  

Stanford Üniversitesi’nin eski yüzücüsü Brock Turner’ın cinsel istismar suçlamasıyla üç ay hapis yatıp çıkmasının ardından bu olaya tepki olarak “KnowNo” adlı bir farkındalık kampanyası gerçekleştirildi. MARC USA’nin yarattığı ve KnowNo Project’in ilk kamu spotu olan 80 saniyelik videoda uykudan uyanan oyuncular, “Hayır diyemiyorsam, evet de diyemiyorum” yazan pankartlarla yoldan geçenleri selamlıyor. Kampanyada Lady Gaga ve Diane Warren’in projeye bağışladıkları “Till It Happens To You” şarkısı kullanılmış.

It Can Wait’ten etkileyici bir kampanya daha  

AT&T yol güvenliği çalışmaları için BBDO New York tarafından hayata geçirilen It Can Wait kapsamında oldukça etkileyici bir video daha yayınladı. AT&T ve BBDO’nun yaptığı bir araştırmaya göre sürücüler, aracında başkaları varken daha dikkatli araba kullanırken, tek başına olduklarında bu dikkatleri dağılıyor. Bu gerçekten yola çıkarak hazırlanan kampanyada cep telefonunun sürücülerin dikkatini nasıl dağıttı ve bunun yol açabileceği felaketlerin altı çiziliyor.

https://www.youtube.com/watch?v=hVEBJxS2J_Y

IKEA Torbjörn Lundberg’in hikayesiyle karşımızda

IKEA, meşhur kataloğunun yeni sayısı için İsveçli metod oyuncusu Torbjörn Lundberg’in hikayesiyle tüketicinin karşısına çıktı. Kampanyada Lundberg, fotoğrafçının kataloğu hazırlamasına yardımcı olmak için ürünlerin yerini alarak Billy kitaplığı, Hektar Sarkıt Lambası ve Arstid Masa Lambası oluyor ve mesleğinin güzelliğini anlatıyor. Kampanya Wirz Werbung Zürich imzası taşıyor.

Hayal etmeye devam…

Wong Supermarkes oyuncak dükkanının tanıtımı için hazırladığı Wongderland isimli kampanyasını yayınladı. Wunderman Phantasia tarafından yaratılan kampanyada küçük bir çocuk arabasıyla oynarken başka bir dünyada yaşayan efsanevi yaratıkların hayalini kuruyor. Filmde “Hayal etmeye devam edersek hep çocuk kalırız” mesajı veriliyor.

https://www.youtube.com/watch?v=2rl4tJW7Nb4

Kanye West, McDonald’s’a şiir yazdı!

kanyewestMarkalarla iş birliği yapma hevesini üzerinden atamayan hip-hop şarkıcısı Kanye West, IKEA’dan sonra McDonald’s’a yöneldi ve McDonald’s için bir şiir yazdı. Sınırlı sayıda yayımlanan Boys Don’t Cry dergisinde The McDonalds’s Man isimli şiir, West’in McDonald’s’ta aracına yemek siparişi alırken çekilen fotoğraflarla birlikte yayımlandı.

Yaratıcılığın klasikleri yeniden yorumlandı

NESCAFÉ Dolce Gusto, ABD’li hip hop müzisyeni ve Black Eyed Peas grubunun kurucusu will.i.am ile “Yaratıcılık Klasikleri Yeniden Yorumluyor” adlı reklam kampanyasında bir araya geldi. Otis Redding’in The Dock of the Bay’ini tekrar yorumlayan will.i.am reklam filminde müzik ve kahve hazırlama süreçlerinin yaratıcılığına dikkat çekiyor. Will.i.am bu işin özünde “yaratıcılığı incelemek” olduğu için kampanyada yer aldığını söylüyor.

https://www.youtube.com/watch?v=ezbcMRVkG3g

Vogue Brazil’e büyük tepki

vogue brazil2vogue brazilRio de Janeiro’da 7-18 Eylül tarihleri arasında düzenlenen 2016 Paralimpik Oyunları’nın tanıtımı için Vogue Brazil’in başlattığı kampanya tartışmalara sebep oldu. Kampanyada gerçek paralimpik oyuncular yerine modeller Cleo Pires ve Paulo Vilhena poz verdi ve iki model paralimpik sporcular Renate Leite ve Bruna Alexandre’a benzetildi. Bu durum Vogue Brazil’in sosyal medyada birçok eleştiri almasına sebep oldu.

Cool robot, Oxford reklamlarında

Hamelin Gruoup markalarından Oxford, ajanda ve not defterlerini tanıttığı yeni bir kampanya yayınladı. Gyro Paris imzası taşıyan iki buçuk dakikalık reklam filminde bir robotun okulunda diğer çocukların oynadıkları el oyunlarına katılabilmek için bedeniyle verdiği mücadele anlatılıyor. Kampanyanın yönetmenliğini Drake Doremus yapıyor.

Cesur ol, korkularınla yüzleş

ray-ban75 senedir rock’n’roll kahramanlarının efsanesi olan Ray-Ban, cesaret dolu yeni iletişim kampanyası #itakescourage ile “kendin olma cesaretine” odaklanıyor. Korkunun üstesinden gelmeyi anlatan bu cesaret vurgusu herkesi korkularıyla yüzleşmeye davet ediyor.

Çağın en büyük yazarları yeniden hayat buldu

hemingwayLitvanya’nın başkenti Vilnius’ta bulunan bağımsız kitap evi Mint Vinetu Bookstore, New! Creative Agency’yle birlikte ilginç bir basılı kampanya hazırladı. Kreatif Direktörülüğünü Tomas Ramanauskas’ın yaptığı kampanya Mark Twain, Willian Shakespeare, Ernest Hemingway gibi çağının en büyük yazarlarına yeniden hayat vermeye çağırıyor.

Microsoft MacBook’a karşı!      

Microsoft, Surface Pro 4’ün yeni reklamında da MacBook’u kullanarak Apple’ı eleştiri yağmuruna tuttu. 30 saniyelik reklam kampanyasında yavaş ve kullanışsız olarak tanımlanan Apple cihazları ve tam aksine Microsoft’un dokunmatik ekranıyla hafif tasarımı vurgulanıyor.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=21&v=DUOttPF4UTo

Tommy Hilfiger ve Gigi Hadid’den ortak saat koleksiyonu

gigiTommy Hilfiger, global marka yüzü olarak seçtiği Gigi Hadid ile 2016-Sonbahar saat koleksiyonunu hazırladı. “Zamandan bağımsız gelenekler” ve “mirasın eşsiz parçaları”nın yeniden yorumlandığı koleksiyon, Gigi’nin kendine özgü karakterini yansıtan, denizci üniformalarından ilham alan saat modellerini görücüye çıkardı. Koleksiyonun reklam kampanyası Gigi Hadid ve Tommy Hilfiger’ın sosyal medya kanallarından yayınlanacak.

 

Belstaff’la sınırlarını zorla!

belstaffBelstaff, insanları sınırlarını zorlamaları için cesaretlendirdiği yeni reklam kampanyasında maceraperestlere “Here be Dragons” sloganıyla ilham veriyor. Droga5 London reklam ajansının ortaya çıkardığı kampanyanın fotoğraflarını Christian Weber çekti.

 

 

1 Japonya'da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
Japonya’da tüm kan gruplarıyla uyumlu yapay kan geliştirildi
2 Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Mayıs ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
4 Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
5 Gizli müşteri uyarıyor: "Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!"
Gizli müşteri uyarıyor: “Hizmet kalitesi eriyor, sadakat tehlikede!”
Güncel Haberler
Türkiye'deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
Türkiye’deki elektrikli otomobil sayısı iki yılda 13 kat arttı!
İş dünyasında haftanın atamaları (2-6 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (2-6 Haziran)
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
Haberler
Apple, Siri davasında uzlaşmaya vardı: Kullanıcılar tazminat alabilecek
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Haberler
Mutfaklarda dayanıklılık, sağlık ve estetik arayışı!
Advertorial
2 hafta önce
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi'nden günde kaç kişi geçiyor?
Haberler
Cadde mağazacılığında son trendler: Sizce İstiklal Caddesi’nden günde kaç kişi geçiyor?
İrem Alimoğlu
20 Nisan 2025
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Haberler
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Advertorial
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.