Eylül ayının dikkat çeken global reklam kampanyaları…

Tarihi Instagram hikayeleriyle yaşamak

Yahudi soykırımı insanlık tarihinin en büyük utançlarından biri olmasına rağmen tarihin tozlu sayfalarında, ezberlenmiş birkaç cümle olarak kalabiliyor. Oysa her gün telefonlarımızdan takip ettiğimiz influencer’ların yarın unutulacak mutsuzluklarını onlarla beraber yaşıyor ve kalbimizde hissedebiliyoruz. Leo Burnett İsrail de böyle düşünmüş olacak ki, K’s Galleries soykırımı anma günü için bir proje yaratmak istediğinde çözümü, o zamanlarda yaşamış genç bir kızın hayatını Instagram üzerinden paylaşmakta buldu. 400 aktörün rol aldığı ve bir gün boyunca Instagram hikayelerinden paylaşılan Eva.Stories, 1944 yılında Nazi Almanyası’nda yaşamış ve can vermiş 13 yaşındaki Eva Heyman’ın günlüğünden esinlenerek yaratıldı. Eva’nın sıradan bir gününü, heyecanlarını, aşklarını, beraber yaşadığı dedesini ve sonunda başına gelen acı sonu anlatan hikaye serisi, Gerety Awards’ın shortlist’inde yerini alırken izleyen herkesin hayatlarını ve değerlerini sorgulamasına neden oldu.

Kırmızı ışıkta korna çalmayın! Yoksa…

“Dünyanın korna çalma başkentine hoş geldiniz!” cümlesiyle Mumbai’de başlayan The Punishing Signal, Hindistan’da artık tehlikeli boyutlara ulaşmış ses gürültüsünü ortadan kaldırmak için yaratılan, yayaların dostu, ama korna severlerin kabusu olmaya aday bir kampanya. FCB India Advertising LLC tarafından Hindistan Polisi için kurgulanan proje, Mumbai’nin trafik ışıklarına entegre edilen ses sinyali algılayıcılarıyla başlıyor. Kırmızı ışıkta çalınan kornaların desibelini ölçen algılayıcılar, ses belli bir seviyenin üzerine çıkınca kırmızı ışıkta bekleme geri sayımını sıfırlıyor ve itiraf etmek gerekirse, korna çalma ihtiyacını arttırıyor. Ancak çaresiz korna severler içgüdülerine her teslim olduğunda başa saran ışık süresi şöförlerin bükemediği eli öpmesine neden olup Gerety Awards’ın shortlist’ine kalırken, şimdiden Mumbai’deki ses gürültüsünün azalmasını sağladı.

Çikolatanın delisi ama insan hakları konusunda ciddi!

2005 yılındaki kuruluşundan bu yana dünyanın eşitsizliğine dikkat çekmeyi bir misyon haline getirmiş Tony’s Chocolonely işe dikkatleri üzerine çeken alarm kırmızısı bir ambalajla başlamıştı. Ancak bugün dahi global kakao sektöründe illegal olarak çalışan iki milyon çocuk işçi bulunması üzerine İngiliz aktör Idris Elba ile güçlerini birleştiren Hollanda çikolata pazarı lideri, dünyanın haksızlıklarına dikkat çekiyor. Neyin haksız, neyin haklı olduğunu renkli görsellerle anlatan Tony’s Chocolonely’nin “Çikolatanın delisi, ama insanlar hakkında ciddi” sloganlı kampanyası HERC the agency imzalı.

Kesin bilgi: Çene maskesi virüsten korumuyor!

Brezilya’da maske takma zorunluluğu getirilmesine rağmen halkın büyük bir kesimi maskesiz dolaşırken, kurallara uyduğunu düşünen pek çok kişi de maskeleri yanlış kullanıyor. Bu duruma dikkat çekmek isteyen Correia de Bahia gazetesinin Propeg Brazil ortaklığında hazırladığı “Manası yok” (There is no reason) adlı ilan serisinde maskeleri yanlış kullananları temsilen fotoğraflarda “küçük“ oynamalar yapılmış. Ülkemizde de sıkça karşılaşılan asrın icadı “çene maskesi“ ancak böyle bir senaryoda anlamlı olsa gerek!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 milyon dosyayı silmek istediğinize emin misiniz?

Out to Lunch ajansı tarafından Greece for Alzheimer Athens için yaratılan tek görselli kampanya, bilgisayarlarımızdaki kişisel bilgilerimizin tamamının silinmesinin bir felaket olarak kabul edildiği günümüzde, demans hastalarının beyinlerinde taşıdığı her anı ve hatıra silinirken söz hakkı olmadığına dikkat çekiyor. Dosyalardan oluşan yaşlı bir kadın figürünün önündeki “10.234.634 dosyayı silmek istediğinize emin misiniz?“ bildiriminde “Hayır“ yerine iki tane “Peki“ seçeneği olması, Alzheimer’ın ciddiyetini farklı bir yaklaşımla gözler önüne seriyor.

 

İptal edilen etkinliklerin (potansiyel) sponsoru!

Birçok şirket pandemi nedeniyle tüm yıl boyunca heyecanla beklenen etkinliklerini iptal etmek zorunda kaldı. Bu durum kurumsal dünyanın büyük bir kısmını çaresizliğe iterken bir avuç markanın yaratıcı çözümler bulmasına olanak sağladı. Romanya merkezli bir çikolata markası olan ROM, etkinliklerin iptal edilmesiyle yolun sonuna gelindiğini değil, kendi “yaratıcı“ fikirleri için alan açıldığını düşünenlerden. Adaptasyon yetenekleri sayesinde tenis turnuvalarından çizgi roman fuarlarına kadar geniş bir sponsorluk yelpazesine sahip olan ROM, tüm markaları iş birliğine davet ediyor.

Ev yapımı KFC kampanyası: tıpkı tavukları gibi

Geometry Arjantin, dünyaca ünlü tavuk zinciri Kentucky Fried Chicken hayata geçirdiği yeni kampanyası “Noisy Chicken” kapsamında, yapımında seramik eller, kürdanlar ve balonlar kullandığı bir maket tasarladı. El işi sanatçıları tarafından yapılan maket, dişleri kürdan tutan ellerden oluşan bir insan figürünü ve bu figürün balonların bir arada bağlanmasıyla oluşturulan, yemeğe hazırlandığı KFC tavuğunu barındırıyor. “Tavuğumuz gibi; ev yapımı” sloganını taşıyan kampanya, fast food devinin alıştığımız kampanyalarından ayrılmasıyla dikkat çekiyor.

Dinlemek her şeydir…

İletişimin ve dinlemenin özellikle önemli hale geldiği zamanın ruhunu 2020 yılının ilk global kampanyasına taşıyan Spotify, “Dinlemek her şeydir…” dedi. İnsanın her derdinin çözümünü, acısının şifasını ve sıkıntısının çıkışını müzik ve podcast’lerde bulabileceğini vurgulayan kampanya, Spotify’ın Türkiye’deki ilk reklamı olma özelliğini de taşıyor. Yerel müşterilerine kampanyasında Serdar Ortaç, Müslüm Gürses, Zeynep Bastık ve Can Bonomo gibi isimlere yer vererek ulaşmayı hedefleyen reklam filmi yayında olduğu 23 ülkenin her biri için özel versiyonlarıyla sahip olmasıyla dikkat çekiyor.

2020’de zombi istilası yaşanmaz! Değil mi?

Doğal afetler, siyasi krizler, ekonomik durgunluk ve pandemi… 2020 yılı adeta bir bilimkurgu romanı

havasında ilerlerken, felaket senaryolarını konu alan TV yapımlarına fragman hazırlamaya gerek kalmadı. AMC Uruguay’ın WILD Fi ile birlikte gerçekleştirdiği kampanyada sevilen dizi Fear the Walking Dead’in yeni sezonu tanıtılırken serinin spin-off’u The Walking Dead: World Beyond’un ilk sezonu duyuruluyor. 2020 yılından seçilen görüntüler, kreatiflere pek de fazla bir iş bırakmamış…

İLGİLİ HABERLER