Evergreen içerik nedir, faydaları nelerdir?
İnanması güç olsa da zamana meydan okuyan içerikler hızlı tüketim çağında hala büyük rağbet görüyor. Kısaca “evergreen” olarak adlandırılan bu içerik türü, üretiminden yıllar sonra bile güncelliğini yitirmemek üzere yazılıyor. Her zaman yeşil kalan anlamına gelen evergreen, ismini dört mevsim yeşil kalan ağaç türlerinden alıyor. Özellikle SEO içerikleri üreten kişiler ve kurumlar evergreen türünde içeriklerden sık sık faydalanır. Peki gündemlerin sık sık değiştiği, hızlı iletişim çağında hala evergreen içeriklere ihtiyacınız var mı? Sizin için evergreen içeriklerin nasıl üretildiğini ve faydalarını derledik.
Zamanı durdurmak mümkün mü?
Rekabetin büyüdüğü, sürekli olarak zamanla yarışılan bir dijital çağda fark edilebilmek adına sıkı bir üretim halinde olunması gerektiği aşikar. Bu üretim süreci birçok kişi için artık oldukça zorlaştı. Üretmek, insan ruhu için önemli olsa da sağlıklı ve verimli sonuçlar alabilmek için dinlenmeye ve hayatın içine karışabilmeye herkesin ihtiyacı var. Kullan-at kültürünün dijital çağda yaygınlaşması içerik üreticilerinin bu ihtiyaçları gidermesini büyük oranda engelliyor. Bu tarz durumlardan kaçınabilmek için evergreen içerikler, harika bir sığınak haline geldi. Zamanı durdurmak henüz mümkün olmasa da zamanla olan yarışınızda evergreen içerikler büyük fayda sunuyor.
Neden evergreen?
Kullan-at kültüründe üretici olmak demek aynı zamanda birçok içerikten kısa bir süre sonra faydalanamayacağınız anlamına geliyor. Başka bir deyişle, güncelliğini yitiren içeriklerin artık arama motorlarında aratılmadığı için site trafiğinize kısa bir süre sonra katkısı olmayacaktır. Dolayısıyla sürekli olarak belki de bir hafta bile etkisi olmayacak içerikler ortaya koymak adına kendinizi bitmek bilmeyen bir üretim halinde bulabilirsiniz. Bu noktada içerik üretmek vaktinizin çoğunu alan, yorulmanıza sebep olan bir sürece dönüşebilir ve içeriklerinizin kalitesinin düşmesine sebep olur. Evergreen içerikleriniz yıllar sonra bile güncelliğini koruyabileceğinden üretim sürecinde temponuzu düşürebilmenize imkan tanırken, daha verimli ve kaliteli çalışmanıza da olanak sağlıyor.
Mecranızda sürekli olarak güncelliğini koruyan içerikler tutmanız, kitlenizin platformunuzda daha çok vakit geçirmesini sağlayabilir. Hiç eskimeyen içeriğin en güzel yanlarından biri, aktif olarak yeni içerik üretmediğiniz zamanlarda bile kitlenizin ilgisini ve mecra trafiğinizi canlı tutmanıza yardımcı olabilmesidir. Örneğin; bir blogunuz varsa, her zaman evergreen içeriğinizi düzenli olarak güncelleyerek ve yeni yazılar ekleyerek insanların sitenize geri gelmesini sağlayabilirsiniz. Bu şekilde, her seferinde sıfırdan başlamak zorunda kalmadan düzenli olarak taze içerik üretmeye devam edebilirsiniz. Başka bir güzel yanıysa daha verimli içerik üretmenize yardımcı olabilmesidir. Her zaman evergreen bir içerik stokunuz olduğunda, yeni içerik oluşturmaya ara verebilir ve işinizin diğer yönlerine odaklanabilirsiniz. Evergreen içerik, özellikle SEO üreticileri için zaman kazanmak adına harika bir tercih ve sık sık başvurulan bir yöntemdir.
SEO nedir?
SEO içeriği, arama motorlarında üst sıralarda yer almak amacıyla ilgili konunun anahtar kelime ve kavramlarını içeren herhangi bir içeriktir. Bu, blog yazılarından ürün açıklamalarına ve hatta web sitesi yazılarına kadar her şey olabilir. Önemli olan, Google’ın bu içerikleri algılayabilmesi ve sizi arama sonuçlarında daha üst sıralara çıkarabilmesi için içeriğinize alakalı anahtar kelimeler eklemektir. Bununla birlikte, içeriğinizi yalnızca anahtar kelimelerle doldurmanın yeterli olmadığını unutmayın. İyi yazılmış ve ilgi çekici olduğundan da emin olmanız gerekir, böylece okuyucular tekrar tekrar sitenize döner ve site trafiğine katkı sağlar.
SEO içerikler bilgilendirici ve yenidir, genellikle ziyaretçilerinizin sorunları çözmesine veya karar vermesine yardımcı olabilecek güncel bilgiler içerir. Sürekli yenilenen içerik oluşturmak, arama motorlarında sıkça kullanılan anahtar kelimeler uzun vadeli web sitesi görünürlüğü ve başarısı sağlamanıza yardımcı olur. Bu tür değerli çevrim içi materyaller zaman içinde tazeliğini korur ve hedef kitlenizle alakalı güncel haberler veya eğitimler içerebilir. İçeriğiniz son derece kaliteli veya yetkin olmadığı sürece, muhtemelen kendi başına iyi bir sıralamaya sahip olmayacaktır. Üst sıralarda yer almak için insanların okumak isteyeceği içerikler oluşturmanız gerekir.
Evergreen ve SEO ilişkisi
Çoğu işletmenin rekabette geri kalmamak için aktif olarak geri bağlantılar oluşturması ve içeriklerini hedef kitlelerine tanıtması gerekir. Bir içerik başlangıçta iyi performans göstermiyorsa, görünürlük kazanması ve en yüksek performansına ulaşması biraz zaman alabilir. Ayrıca, evergreen içerik genellikle daha fazla bağlantı kazandırır çünkü zamansız olduğu için acele olmaksızın, uzun vadede tanıtılabilir bir türdür. İçeriğinizi arama motorlarında üst sıralara çıkarabilirseniz trafik ve etkileşim üzerinde olumlu bir etkisi olacaktır. Bu, konunuz hakkında bilgi arayan kişilerin aradıklarını daha kolay bulacakları anlamına gelir.
Sıralamanızın arama sonuçları sayfalarının üstünde olması içeriğinizin önemli ve okunmaya değer olduğunu gösterir. Sonuç olarak bu, tıklama oranlarını artıracak ve genel olarak web sitesi görünürlüğünün artmasına yol açacaktır.
Evergreen stratejileri
Evergreen içerik oluşturmak için birkaç temel strateji vardır. Öncelikle, uzun süre geçerliliğini koruyacak konular seçmeniz gerekir. Bu; tarih, bilim ve hatta popüler kültür gibi konuları içerebilir. İkinci olarak, içeriğinizin iyi araştırıldığından ve doğru olduğundan emin olmanız gerekir. Bu şekilde, yeni bilgiler keşfedilse bile birkaç eklemeyle güncel tutmanız kolaylaşacaktır. İçeriğinizin ilgi çekici veya kullanışlı olduğundan emin olmayı da unutmayın. Evergreen içerikler üretiminizde rahatlık sağlatırken aynı zamanda kitlenizin sık sık platformunuza geri dönmesini amaçlar. Peki evergreen içerikleri nasıl yazarsınız?
Evergreen hangi konuları kapsar?
Asla modası geçmeyecek içeriklerin nasıl üretildiğine dair ipuçlarını ararken hangi içeriklerin en çok kullanıldığını da görmek faydalı olacaktır. Eskimeyen içerik üretmenin bir yolu, güncel olayları veya popüler kültür trendlerini tartışmaktan kaçınmaktır. Bunun yerine, “Nasıl yapılır?” kılavuzları, tavsiye sütunları veya daha iyi bir yaşam sürmek için ipuçları gibi her zaman geçerli olacak zamansız konular hakkında yazmaya odaklanın. Evergreen içerik üretmenin bir başka yolu da yazdıklarınızın her yaştan ve her kesimden insan tarafından kolayca anlaşılabilmesi için açık ve öz olmasına dikkat etmektir. Son olarak, tutkulu olduğunuz konuları seçmeye çalışın, böylece coşkunuz yazılarınızda parlayacak ve okuyucuların daha fazlası için geri gelmesini sağlayacaktır. Günümüzde en yaygın olan birkaç evergreen içeriği ise şunlardır:
- Rehberler (Beslenme, yazı yazma, okuduğunu anlama, alışveriş gibi doğruluğu ve yöntemi sıkça değişmeyen birçok konu rehberlerin teması olabilir.)
- FAQ/SSS (Frequently Asked Questions/Sıkça Sorulan Sorular. Özellikle bir ürün veya hizmet satıyorsanız FAQ, müşterilerinize hem ürünlerinizi tanıtmanız hem de site trafiğinizde kalmalarını sağlamak için büyük bir önem taşıyor. Ayrıca müşterilerinizi bu sayede ürünlerinizle ilgili bilgilendirebilir, markanızı daha iyi tanıtabilirsiniz.)
- Röportajlar
- İpuçları
- Araştırma
- Ürün değerlendirmeleri
Evergreen içeriğin birçok farklı formatı kapsayabileceğini ve bunların her birinin genel pazarlama stratejinizde belirli bir amaca hizmet edebileceğini unutmamak önemlidir. Dolayısıyla sizin için listelediğimiz konular sabit değildir. Yazınızı daha etkili ve çekici hale getirmek için bunları değiştirebilirsiniz. Faaliyet gösterdiğiniz sektörle ilgili konuları seçmeniz ve bilgilerinizi sunmanın en etkili yolunu belirlemeniz gerekecek. Geçmiş eğilimlere dayanarak, bu konuya olan ilginin yakında azalacağını düşünüyor musunuz? Bu soruya vereceğiniz yanıt, evergreen içeriğinizin uzun dönemli başarısını belirleyecektir.
Doğru anahtar kelimeleri seçin
SEO içerikleri oluşturmanın en temel kuralını hatırlayın. Anahtar kelimelerin belli bir oranda kullanılması SEO yazımının olmazsa olmazı. SEO içerikleri yazarken bu anahtar kelimeleri, arama motorlarında en çok aratılan kelimeler olarak seçmelisiniz ki kullanıcıların sizinle erişim sağlaması kolay hale gelsin. Bu durum evergreen içerikler için de geçerli. Çevrimiçi olarak aranan anahtar kelimelerin olmadığı bir içeriğiniz, en iyi evergreen içerik bile olsa bu noktada değerini kaybeder çünkü okurun karşısına çıkmaz. Bu nedenle anahtar kelime araştırması yapmak ve uygun terimi seçmek oldukça önemli.
Kolay bir dil kullanın
İçeriğinizi anahtar kelimeler kullanarak yaratmanız, ulaştığınız kişilerin hacmini büyük oranda genişletecek. Dolayısıyla okuyucu kitleniz genişledikçe, basit ve yalın bir dil kullanmanın önemi de artar. Platformunuza erişen herkesin anlayabileceği bir dil kullanmak trafiğinizi olumlu yönlerden etkilerken; teknik tabirler kullanmak, uzun ve karmaşık cümleler site trafiğinizi negatif yönde etkileyebilir.
Güncel tutun
Evergreen içerikler, doğası ve yazım stratejisi gereği çok daha kolay güncellenebilen içeriklerdir. İçeriğinizi güncel tutmak, okuyucularınıza değerli bilgiler sunmaya devam edebilmeniz açısından önemli. İçeriğinizi güncellemeler için sık sık kontrol ettiğinizden emin olun. Evergreen web sitenizi güncel tutmak için yapmanız gereken fazla bir şey yok. Ancak yeni bulgular, bağlantı verilmesi gereken makaleler ve diğer yeni gelişmeler olacak. Alaka düzeyini ve yayınlanma tarihini iyileştirmek için içeriği güncellemek SEO sıralamalarınıza yardımcı olur. Birçok web sitesi, sürekli değişen arama motoru algoritmalarına ayak uydurabilmek için içeriklerini düzenli olarak güncellemektedir. İçeriğinizi güncelledikten sonra yeni bir içerikmiş gibi pazarlayabilirsiniz.