11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Evden çalışanlar yemek kartlarını nerelerde kullanıyor?
Haberler

Evden çalışanlar yemek kartlarını nerelerde kullanıyor?

Marketing Türkiye
12 Kasım 2020
1 dk okuma

Küçük esnafın nabzını tutan “Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi”nin Ekim 2020 dönemi sonuçları açıklandı. Rapora göre orta büyüklükteki marketlerde yemek kartı ve hediye çeki kullanımı toplam tahsilatın içinde yüzde 8’e yükseldi. Uzaktan çalışmaya geçenler yemek kartlarını markette alışverişte kullandı…

Her ay Türkiye temsili sağlanacak şekilde 650 noktada yapılan ölçümlerle hazırlanan “REM – TT Barometre: Türkiye Geleneksel Kanal Esnafının Nabzı” araştırma panelinin Ekim’20 sonuç raporunda öne çıkan başlıklar ise şöyle:

Yemek kartları yüzde 8’e çıktı

Kredi kartı kullanımının geçerli olduğu nokta oranı da yüzde 85. Küçük esnafta veresiye alışveriş yapılan yerlerin oranı da yüzde 39’a ulaştı. Ancak en büyük değişiklik yemek kartlarında yaşandı. Bir önceki döneme göre yemek kartıyla yapılan alışverişlerin toplam tahsilat içindeki payı yüzde 8’e çıktı.

Veresiyeden kredi kartına

Nakit ödemeyle yapılan alışverişlerin cirodaki payı yüzde 60’a düştü. Buna karşılık kredi kartıyla yapılan alışverişlerin cirodaki payı yüzde 33 ile önceki döneme göre arttı. Özellikle bakkal noktalarında 7 puanla anlamlı seviyede yükseldi. Veresiyeyle alışverişlerin ciro payı ise yüzde 6 ile önceki dönemle aynı seviyede.

Güven endeksi 3,7 puan düştü

Araştırma sonuçlarına göre Güven Endeksi, bir önceki döneme göre 3,7 puan azalarak 11,1 olarak gerçekleşti. Covid’19 salgınının tekrar endişe verici seviyeye yükselmesi, mevcut genel ekonomik durumun derinleşerek kötümser beklentinin de artması Güven Endeksi’nin düşmesinde etkili oldu.

Hava soğudu satışlar düştü

Ticaret Endeksi 6,1 puan azalarak 15,5 oldu. Mevsim sıcaklıklarının düşmeye başlamasına bağlı olarak gazlı-gazsız içecekler, paket su ve dondurma kategorisindeki dramatik azalış Ticaret Endeksi’nin düşmesinde etkili oldu.

Ekonomik göstergeler korkuttu

Politika Endeksi bir önceki döneme göre 15,4 puanlık düşüş ile 16,9’a indi. Son dönemdeki temel ekonomik göstergelerdeki olumsuz değişim Politika Endeksi’nin düşüşünde önemli derecede etkiliydi.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
5 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Güncel Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki "gezginler" belli oldu!
Haberler
YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki “gezginler” belli oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
İşverenler, çalışmayan beyaz yakalıya yöneldi!
Haberler
İşverenler, çalışmayan beyaz yakalıya yöneldi!
Marketing Türkiye
17 Mart 2025
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Haberler
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Hayat Tarzları Araştırması: Yüzde 2'nin peşinden yüzde 100'e bakmak
Haberler
Hayat Tarzları Araştırması: Yüzde 2’nin peşinden yüzde 100’e bakmak
Marketing Türkiye
30 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.