12 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Evde kaldığımız dönemde spor yapma alışkanlıklarımız nasıl değişti?
Haberler

Evde kaldığımız dönemde spor yapma alışkanlıklarımız nasıl değişti?

Marketing Türkiye
13 Temmuz 2020
2 dk okuma

İçinde bulunduğumuz global pandemi ile evlerimizde daha fazla vakit geçirdikçe, alışkanlıklarımızın ve tercihlerimizin değişmesi kaçınılmaz oluyor. Bu alışık olmadığımız düzene ayak uydurmaya çalışırken, günlük aktivitelerimizi evlerimize entegre etmeye başlamamız çok da uzun sürmedi. Günümüzün en büyük sosyalleşme alanlarından spor salonlarının da kapanmasıyla, her aktivitemiz gibi antrenmanlarımızı da evlerimizden yapmaya başladık.

2020 yılının başında belirlediğimiz yeni yıl hedeflerimizin COVID-19 sebebi ile yeniden şekillendiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Özellikle online da sağlık ve fitness uygulamalarında geçirilen haftalık zamanın pandemi ile birlikte yüzde 70 artması bunu kanıtlar nitelikte.

AdColony’nin kullanıcıların spor alışkanlıkları, spor uygulamaları bu uygulamaları kullanımları ve spor ile ilgili yeni yıl hedeflerinin pandemi ile nasıl değiştiğini anlamak için yaptığı “AdColony Mobil ve Fitness Araştırması” salgın sebebiyle yeni normale entegre olan spor yapma ve mobil kullanım alışkanlıklarımızı gözler önüne seriyor.

Spor ve fitness için mobil cihazlarını kullananların oranı yüzde 75’e çıktı

Özellikle Aralık 2019’a kıyasla önceliklerin büyük oranda değiştiği bir gerçek. Evde vakit geçirdikçe öğünlerimizi ve yediklerimizi kontrol etmemiz de iyice zorlaştı. Yeni antrenman teknikleri aramak pandemi döneminde yüzde 9, öğün takibini yapan uygulamalar ise yüzde 7 artış gösterdi. Yılın en başında kullanıcıların yalnızca yüzde 50’si spor ve fitness için mobil cihazlarını kullandığını söylerken, pandemi ile birlikte bu oranın yüzde 75’e çıktı.

Evde kaldığımız dönemde sağlığımıza dikkat etmek ve fit olmak için spor uygulamaları en pratik çözümlerden oldu oldu. Katılımcıların yüzde 38’i pandeminin başlamasıyla spor ve beslenme uygulamalarını daha sık  kullandığını söylerken, yüzde 22’si mobil cihazlarına yeni sağlık uygulamaları indirdiğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 28’i ise mobil cihazlarından egzersiz videoları izleyerek evlerinde spor yaptıklarını belirtiyor.

Spor yaparken herkesin motivasyonu bambaşka ama müzik dinlemenin spor yaparken motive ettiği bir büyük oranda kabul görüyor.  Katılımcıların yüzde 70’i evde egzersiz yaparken müzik dinlemeyi tercih ediyor. Film veya dizi izleyerek spor yapanların oranı ise yüzde 21. Evde spor yaparken katılımcıların yüzde 21 mobil cihazlarından oyun oynuyor, yüzde 19’u ise sosyal medya’da vakit geçiriyor.

Katılımcıların yüzde 54’ü egzersizlerini takip edebilmek için birinci tercihlerinin mobil cihazlar olduklarını belirtiyor. Popülerliği günden güne artan akıllı saatler yüzde 26 ile ikinci tercih olurken, tabletler se yüzde 7 ile son tercih oluyor.  Dijital cihazların sunduğu tüm imkanlara rağmen katılımcıların yüzde 13’ü ise egzersizlerini takip etmek için hiç bir cihaz kullanmadıklarını belirtiyor.
Evde kaldığımız dönemde spor yapma alışkanlıklarımız nasıl değişti?

1 Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
2 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
3 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
4 Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
5 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Güncel Haberler
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
"AI Özet"leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
“AI Özet”leri tıklamaları düşürürken, AI platformları yayıncılara trafik sağlıyor
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan...
Şirketlerin üretken yapay zeka yolculuğunda odaklanması gerek 4 temel alan…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Haberler
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Sena Tufan
4 hafta önce
Nike ve LEGO'dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
Haberler
Nike ve LEGO’dan çocukları oyuna ve spora davet eden iş birliği
İrem Alimoğlu
30 Mayıs 2025
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Haberler
Bağımsız sinemanın unicorn’u: MUBI
Nafizcan Önder
2 Haziran 2025
Aldatma, şantaj ve gizli planlar... Yapay zeka yoldan mı çıkıyor?
Haberler
Aldatma, şantaj ve gizli planlar… Yapay zeka yoldan mı çıkıyor?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.