27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Evde kaldığımız dönemde spor yapma alışkanlıklarımız nasıl değişti?
Haberler

Evde kaldığımız dönemde spor yapma alışkanlıklarımız nasıl değişti?

Marketing Türkiye
13 Temmuz 2020
2 dk okuma

İçinde bulunduğumuz global pandemi ile evlerimizde daha fazla vakit geçirdikçe, alışkanlıklarımızın ve tercihlerimizin değişmesi kaçınılmaz oluyor. Bu alışık olmadığımız düzene ayak uydurmaya çalışırken, günlük aktivitelerimizi evlerimize entegre etmeye başlamamız çok da uzun sürmedi. Günümüzün en büyük sosyalleşme alanlarından spor salonlarının da kapanmasıyla, her aktivitemiz gibi antrenmanlarımızı da evlerimizden yapmaya başladık.

2020 yılının başında belirlediğimiz yeni yıl hedeflerimizin COVID-19 sebebi ile yeniden şekillendiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Özellikle online da sağlık ve fitness uygulamalarında geçirilen haftalık zamanın pandemi ile birlikte yüzde 70 artması bunu kanıtlar nitelikte.

AdColony’nin kullanıcıların spor alışkanlıkları, spor uygulamaları bu uygulamaları kullanımları ve spor ile ilgili yeni yıl hedeflerinin pandemi ile nasıl değiştiğini anlamak için yaptığı “AdColony Mobil ve Fitness Araştırması” salgın sebebiyle yeni normale entegre olan spor yapma ve mobil kullanım alışkanlıklarımızı gözler önüne seriyor.

Spor ve fitness için mobil cihazlarını kullananların oranı yüzde 75’e çıktı

Özellikle Aralık 2019’a kıyasla önceliklerin büyük oranda değiştiği bir gerçek. Evde vakit geçirdikçe öğünlerimizi ve yediklerimizi kontrol etmemiz de iyice zorlaştı. Yeni antrenman teknikleri aramak pandemi döneminde yüzde 9, öğün takibini yapan uygulamalar ise yüzde 7 artış gösterdi. Yılın en başında kullanıcıların yalnızca yüzde 50’si spor ve fitness için mobil cihazlarını kullandığını söylerken, pandemi ile birlikte bu oranın yüzde 75’e çıktı.

Evde kaldığımız dönemde sağlığımıza dikkat etmek ve fit olmak için spor uygulamaları en pratik çözümlerden oldu oldu. Katılımcıların yüzde 38’i pandeminin başlamasıyla spor ve beslenme uygulamalarını daha sık  kullandığını söylerken, yüzde 22’si mobil cihazlarına yeni sağlık uygulamaları indirdiğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 28’i ise mobil cihazlarından egzersiz videoları izleyerek evlerinde spor yaptıklarını belirtiyor.

Spor yaparken herkesin motivasyonu bambaşka ama müzik dinlemenin spor yaparken motive ettiği bir büyük oranda kabul görüyor.  Katılımcıların yüzde 70’i evde egzersiz yaparken müzik dinlemeyi tercih ediyor. Film veya dizi izleyerek spor yapanların oranı ise yüzde 21. Evde spor yaparken katılımcıların yüzde 21 mobil cihazlarından oyun oynuyor, yüzde 19’u ise sosyal medya’da vakit geçiriyor.

Katılımcıların yüzde 54’ü egzersizlerini takip edebilmek için birinci tercihlerinin mobil cihazlar olduklarını belirtiyor. Popülerliği günden güne artan akıllı saatler yüzde 26 ile ikinci tercih olurken, tabletler se yüzde 7 ile son tercih oluyor.  Dijital cihazların sunduğu tüm imkanlara rağmen katılımcıların yüzde 13’ü ise egzersizlerini takip etmek için hiç bir cihaz kullanmadıklarını belirtiyor.
Evde kaldığımız dönemde spor yapma alışkanlıklarımız nasıl değişti?

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Yılın en dikkat çeken Noel kampanyaları!
Yılın en dikkat çeken Noel kampanyaları!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
22 Ekim 2025
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Haberler
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Nafizcan Önder
21 Ekim 2025
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Haberler
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Nafizcan Önder
1 hafta önce
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Haberler
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
Sena Tufan
24 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.