29 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Etkili hikaye anlatmanın 10 kuralı
Haberler

Etkili hikaye anlatmanın 10 kuralı

Marketing Türkiye
13 Eylül 2017
2 dk okuma

Son zamanlarda hikâye anlatıcılığı hızla yaygınlaşmaya, öğretmenlerden eğitimcilere, ebeveynlerden gençlere, sağlık çalışanlarından iş dünyasına kadar her yerde ilgi odağı olmaya başladı. Özellikle iş dünyası, rekabet avantajı elde etmek, kurumsal hikâyelerini etkili bir şekilde anlatmak için hikâyelere başvurmaya başladı. Doğru ve etkili hikaye anlatımı için bazı kurallar var. Gelin bunlara göz atalım…

Sinan Sülün, Hikâye Anlatıcısı
Sinan Sülün, Hikâye Anlatıcısı
  1. Kendiniz olun. Kusursuzlaşmaya, mükemmel olmaya, en iyisini yapmaya çalışmayın. Samimiyet sadece hikâye anlatmanın değil, bütün konuşma ve sunumların bileşenidir. Düşünün lütfen Sakıp Sabancı’yı, şivesini değiştirmiş olsaydı bu kadar sever miydik?
  2. İnanmadığınız hiçbir hikâyeyi anlatmayın. Sözcüklerin görünmez güçleri vardır. İnsanlar inanmadığınızı hissederler.
  3. Özgün ve yerel olun. Kendi deneyimlerinizi, iş arkadaşlarınızın başından geçenleri, yaşadığınız coğrafyanın hikâyelerini kullanın. Yıl sonu toplantısında Steve Jobs’un yerine iş arkadaşınız Mehmet Bey’in hikâyesini anlatmanız daha etkili olacaktır.
  4. Hikâyenizin girişi etkileyici olmalı. İlk cümlelerinizle karşınızdaki dinleyicilerin ilgisini çekmelisiniz. Bir soruyla veya vaat veren bir cümleyle başlayabilirsiniz.
  5. İyi hikâyeler anlatanları gözlemleyin. Onların hikâyelerine nasıl başladıklarını, dinleyiciyle nasıl bağ kurduklarını, beden dillerini ve ses tonlarını nasıl kullandıklarını izleyin. TEDx konuşmaları, ülkemizde yapılan zirveler ve liderlerin belgeselleri size bu konuda ilham verebilir.
  6. Etkili hikâye anlatmak için çok fazla hikâyeye sahip olmanız gerekir. Çok okumalı, çok izlemeli, çok not almalısınız. Kendinize “Hikâye Arşivi” dosyası hazırlayabilir, beğendiğiniz, “bir gün kullanırım” dediğiniz tüm hikâyeleri burada toplayabilirsiniz.
  7. İyi hikâye anlatan herkes bilir ki en önemli nokta, dinleyicilerinizin kim olduğudur. Kime ve ne için anlatıyorsunuz? Aynı hikâyeyi, üst yönetime başka türlü, ekibinize başka türlü anlatabilirsiniz. Dinleyicilerinizi ne kadar yakından tanırsanız, hikâyenizle vermek istediğiniz mesajı o kadar güçlü verirsiniz.
  8. Dinleyicilerin duygularına dokunan bütün hikâyeler dil oyunlarından yararlanır. Hikâyenizde mümkün olduğunca retorik tekniklerini kullanın. Tolkien “Metaforların, sıfatların ve benzetmelerin gücü masalların içindeki büyüler kadar etkilidir” der.
  9. İyi bir hikâyeye sahip olmanız onu iyi anlatacağınız anlamına gelmez. Nasıl bir atmosferi yaratacağınız, çatışmayı nasıl kuracağınız ve finalin nasıl olacağı hepsinden önemlidir. Hikâyeniz üzerine çalışabilir ya da bu konuda uzman birisinden destek alabilirsiniz.
  10. Her insan özeldir. Her insanın hikâyesi dünyanın en muhteşem hikâyesidir. Bu yüzden en etkili hikâye, sizin başarı ve başarısızlıkla, hayaller ve hayal kırıklıklarıyla, yenilgi ve zaferle örülmüş hikâyenizdir.
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp "izinsiz çekim" dedi…
Galatasaray futbolcuları lisanssız ürün çekiminde yer aldı! Kulüp “izinsiz çekim” dedi…
3 Saat&Saat, Aydınlı Grup’a 20,3 milyar TL ile en yüksek teklifi veren şirket oldu...
Saat&Saat, Aydınlı Grup’a 20,3 milyar TL ile en yüksek teklifi veren şirket oldu…
4 Türkiye'de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
Türkiye’de tüketici psikolojisinin 20 yıllık yolculuğu: Refahla başladı, dirençle sürüyor…
5 Fenomen patronlar çağı başlıyor!
Fenomen patronlar çağı başlıyor!
Güncel Haberler
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Magnum Ice Cream Company, Unilever’den ayrışma öncesi Yönetim Kurulu’nu açıkladı
Magnum Ice Cream Company, Unilever’den ayrışma öncesi Yönetim Kurulu’nu açıkladı
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tchibo Gold Selection ile güne altın bir dokunuş katma zamanı 
Haberler
Tchibo Gold Selection ile güne altın bir dokunuş katma zamanı 
Advertorial
6 gün önce
Ayşe Aydın yazdı: "Cannes Lions'da tesadüflere yer yok!"
Haberler
Ayşe Aydın yazdı: “Cannes Lions’da tesadüflere yer yok!”
Marketing Türkiye
6 Temmuz 2025
Yandex Türkiye, Yandex Seyahat ve Yandex Finans’ı kullanıma sundu
Haberler
Yandex Türkiye, Yandex Seyahat ve Yandex Finans’ı kullanıma sundu
Sena Tufan
22 Temmuz 2025
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks...
Haberler
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks…
Marketing Türkiye
24 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.