Erkeklere damardan girilmiş…

Dove’un erkek versiyonu şampuanını anlatmak şimdi daha kolay. 2008’de Biota Laboratuvarlarının başlattığı Biomeen serisi ile erkek bakımında farklı ürünler kullanılması gerektiğine ilişkin bir fikrimiz olmuştu. Hitler’li erkek şampuanı reklamlarıyla gündem oluşturan marka aslında diğer yandan “erkek şampuanı” anlayışını da yerleştirmişti. Şimdi erkeklerimiz rafta erkeklere özel şampuanlar varken her iki cinsin kullanmasında sakınca olmayan ürüne uzanabilir mi? Görülüyor ki Dove Men’in ülkemize giriş zamanlaması da çok doğru çünkü Biomeen’in ülkemizde kavga dövüş açtığı “erkek adamın kişisel bakımı da farklıdır” kanalından uluslararası deneyiminin de katkısıyla bakalım ne hızda yürüyecek. Akıllıca!


Doğal hali bile yüceltilen erkek!
Dove Men reklamına gelince; “Sen bunu çoktan hak ettin” mesajıyla yüceltilen erkek aslında günlük yaşamdan kesitlerle görselleştirilmiş. Filmi manalı kılan cıngıldaki sözler. Film yabancıda çekilmiş, bize de adapte edilmiş. Yazan iyi yazmış, Türkçeye çeviren de yerli yerine oturtmuş. Bana, benzer kurguyla çekilmiş bir AXE reklamını hatırlatsa da iyi iş çıkarılmış. Dove Men ile kişisel bakım ürünlerinde tıraş malzemelerinin ötesine geçtik ve erkeklere özel yeni bir segmentimiz daha oldu. Şampuanla başladık, bakalım erkekleri “erkek olma ayrıcalığıyla” ikna edip ne kadar ciro yapılacak? Hangi erkek bu cazip duruma karşı koyabilir ki?


Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

 

İLGİLİ HABERLER