9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Erkekler “pozitif”, kadınlar “gerçekçi”

Marketing Türkiye
8 Ocak 2014
2 dk okuma

Cornetto’nun geleneksel aşk araştırması kadın ve erkeğin aşka yaklaşımında çarpıcı farlılıkları ortaya koydu. Türkiye genelinde 50 farklı üniversitede, 16 ila 24 yaş arasındaki 1377 öğrenci üzerinde yapılan araştırmaya göre, erkekler aşka pozitif bakarken, kadınlar aşkın daha gerçekçi ve olumsuz yanlarını da görebiliyor. Araştırma şirketi Youth Republic tarafından yapılan Cornetto Aşk Araştırması, cinsiyetin ilişki üzerindeki farklılıklarını ortaya koyarak kadın ve erkeğin aşka bakışına ışık tutuyor. Üniversitelerin mühendislik, tıp ve sosyal bilimler fakültelerinde gerçekleştirilen araştırmaya göre kadın için aşkta mutluluk; hediyeler ve sürprizler anlamına geliyor. Erkek için ise mutluluk daha soyut kavramlarla eşleşiyor. Erkekler aşkı mutluluk, eğlence, gülümseme gibi pozitif değerlere dayandırırken, kadınlar aşkın ayrılık, kavga ve keder gibi olumsuz yanlarını da görebiliyor.

Kadınlar daha gerçekçi 

Araştırmada, ilişkide kendini mutlu edilmesi gereken kişi olarak konumlayan kadın için güven duygusu ve heyecanı aynı anda yaşamak önem taşıyor. “İlişkide en çok neye önem verirsin” sorusuna kadınların %71’i maddi durum ve kariyer yanıtlarını verirken bu durum erkelerin sadece %40,3’ü için önem taşıyor. Araştırmanın karşı cinsler arasındaki farklılıkları ortaya koyan sonuçlarına göre, kadınların %63’ü ilişkiye gerçekçi ve daha ben merkezli yaklaşırken, erkeklerin %66’sı “biz” odaklı bir yaklaşım sergiliyor.

Sosyal medya, kıskançlığa neden oluyor

Aşka dair birçok konuda ilginç veriler sunan araştırması, ilişkilerde güven parametrelerinin de değiştiğini gösteriyor. Sosyal medya platformlarındaki arkadaşlıklar her iki taraf için de kıskançlığa neden olan etkenlerin başında geliyor. Kadınların %56,6’sı ilişkide oldukları kişinin Facebook ve Twitter profillerini erkeklere oranla daha sık kontrol ediyor ve aşklarının bu platformlarda dile getirilmesini istiyor. İlişkide oldukları karşı cinsin sosyal medya hesaplarını kontrol eden erkek oranı ise %50,7. Kadınların  %62,5’i sevgilisine şifresini vermeyi reddediyor. Erkeler ise %58’lik oranla şifre paylaşımına daha yatkın.     
Sosyal medya platformlarında ortak hesap açma konusuna ise erkekler daha istekli. Erkeklerin %20,3’ü sevgilileriyle ortak Facebook ve Twitter hesabı açmaya sıcak bakarken, kadınlarda bu oran %15,8’e düşüyor. Bu sonuçlar ise erkeğin daha kontrol edici ve sahiplenici olduğu sonuçlarını destekliyor.

Altı çeşit aşık profili var

Araştırma, ortaya çıkan sonuçlar üzerinden oluşturulmuş 7 farklı aşık profili de sunuyor. Tek bir kişiyle aşk, güvenilir ve uzun ilişki yaşayan kişileri Romantik Aşık (%17,1) olarak tanımlayan araştırma, birden fazla aşkı aynı anda yaşayan kişilere Şıpsevdi (%12,2), ilişkide sadakate değer veren romantiklere Sadık Aşık (%16,5), hayatta sadece bir kez aşık olunabildiğine inanlara Duygusal Aşık (%16,3) adını veriyor.
Aşık profilleri bunlarla da sınırlı kalmıyor. Cornetto Aşk Araştırması, aşta rasyonel bir duruş sergileyen kişilere Stratejik Aşık (%13,6),  hayatı boyunca hiç aşık olmamış kişilere Aşk Arayan (%8,1), ilişkilerini tutku ve bağımlılık üzerine kurgulayanları ise Tutkulu (%11) aşıklar olarak tanımlıyor.
 
 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
3 Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
4 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
5 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Güncel Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gelir uçurumuyla başa çıkmak isteyen markalar neler yapmalı?
Haberler
Gelir uçurumuyla başa çıkmak isteyen markalar neler yapmalı?
İrem Alimoğlu
6 Nisan 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
5 gün önce
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Haberler
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi Fransız CEVA Logistics’e satılıyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Warner Bros. Discovery’nin dijital yayın platformu Max artık Türkiye’de
Haberler
Warner Bros. Discovery’nin dijital yayın platformu Max artık Türkiye’de
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.