Erikli’nin sosyal medyadaki dili büyük ilgi gördü
Erikli’nin sosyal medyadaki yeni iletişim dili sevenleri tarafından büyük ilgi gördü.
Dijitalleşme ve mobil teknolojilerin hayatımızdaki yerinin giderek artmasıyla birlikte tüketici alışkanlıkları ve markalardan beklentiler de giderek değişiyor. Tüketiciler iyi ürünün yanında iyi servis almak, duyulmak/dinlenmek, sosyal medyada anında cevap almak istiyorlar. Markaların tek yönlü ve robotik iletişimden hoşlanmıyor, kendileriyle diyaloğa girilmesinden, onlara değer verildiğinin hissettirilmesini istiyorlar.
Erikli, bu görüden hareketle, tüketicileriyle sahip olduğu güçlü bağı sosyal medyaya taşıdı. Marka hakkında sosyal medyada konuşan herkes ile iletişime geçmek amacıyla, marka ve dijital pazarlama ekiplerinin öncülüğünde bir çalışma başlattı.
Çalışma hakkında bilgi veren Erikli Marka Müdürü Gözde Akyıldız, “Ekibimiz ile beraber; topluluk yönetimi, sosyal medya kriz yönetimi ve sosyal medyada dinleme yaparak gelen tüketici sorularını, taleplerini ve şikâyetlerini yanıtlıyoruz. Kullandığımız bu samimi, eğlenceli dil ve hızlı iletişim biçimiyle ”tüketici dostu marka” algımızı güçlendirmeyi, tüketicilerimizle “onlardan biri” gibi sohbet etmeyi, etkileşimi artırmayı amaçladık” dedi.
“Tüketiciler, onları duyduğunuzu ve onlara değer verdiğinizi hissettiğinde, markalar ile aralarındaki iletişim çok daha güçlü oluyor” diyen Akyıldız, Erikli olarak tüketicinin sesine değer verdiklerini ifade etti.
Tüketiciyi merkeze almanın önemini gördük
Akyıldız, yaptıkları çalışmada elde ettikleri sonuçları ise şöyle ifade etti: “Her gün sosyal medya üzerinden bizlere binlerce görüş, öneri ya da soru ulaşıyor. İletişim dilimizi değiştirmemizin ardından bir hafta gibi çok kısa bir sürede sosyal medya sayfalarımıza gelen içerik sayısı tüm bir yıl boyunca gelen içerik sayısının tam 4 katına çıktı ve bu sayı her geçen gün daha da arttı. Böylece tüketiciyi merkeze almanın, onlara kulak vermenin ve mecraya uygun dil kullanımının önemini bir kez daha görmüş olduk. Bu olumlu dönüşlerden ve tüketicilerimizle iletişimimizdeki artıştan çok mutluyuz…”