18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Tüketiciler, gelecekteki sürdürülebilirlik için teknolojik inovasyonları çok önemli bir unsur olarak görüyor
Haberler

Tüketiciler, gelecekteki sürdürülebilirlik için teknolojik inovasyonları çok önemli bir unsur olarak görüyor

Marketing Türkiye
16 Haziran 2020
2 dk okuma

En son yayınlanan Ericsson ConsumerLab raporu, tüketicilerin sürdürülebilirlik sorunlarına karşı tutumlarını ve teknolojinin tüketicilere daha olumlu bir etki yaratmalarına nasıl yardımcı olacağı hakkında yeni bilgiler ortaya koyuyor.

Fridays for Future hareketi, hükümetlerden, iş yerlerine ve hatta dünya genelinde grev kararı alan öğrencilere kadar, toplumun pek çok kesiminde daha sürdürülebilir yaşamlara nasıl öncülük edileceği sorusunu daha yaygın hale getirdi. Ericsson tarafından yayınlanan ‘Tüketiciler, Sürdürülebilirlik ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri’ (Consumers, Sustainability and ICT) başlıklı rapor, tüketicilerin bu hareketin neresinde durduğunu, alışkanlıklarının ve eylemlerinin algılarını yansıtıp yansıtmadığını incelerken, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin potansiyel etkilerini artırmaya yardımcı olacak bir araç olarak görüp görmediklerini masaya yatırıyor.

Dünyanın dört bir yanından 12 binin üzerinde İnternet kullanıcısı arasında yapılan nicel bir araştırmaya dayanan rapor, çevresel açıdan önde gelen sürdürülebilir yaşam tarzlarının şu anki tüketici anlayışını ortaya koyuyor.

Örneğin, yirmi yıl önce beş tüketiciden ikisi hava ve su kirliliği hakkında endişe duyarken şu an bu oran neredeyse iki tüketiciden birine yükselmiş durumda. İklim değişikliği hakkında endişelenen tüketicilerin oranının da yüzde 13’ten yüzde 50’ye yükseldiği görülüyor.

Çalışma, aynı zamanda tüketicilerin çevresel etkilerin azaltılmasında nihai sorumluluğun nerede olduğu hakkındaki düşüncelerini de yansıtıyor. Dünya genelinde her 10 tüketiciden 8’i çevrenin korunmasından sorumlu olarak hükümetleri görüyor. Yaklaşık yüzde 70’i ise vatandaşların sorumlu olduğunu düşünüyor. Araştırma ayrıca, tüketicilerin ortaklaşa bir eyleme ihtiyaç duyulduğunu düşündüklerini ve her 10 tüketiciden 5’inin şirketlerin ve markaların öne çıkarak kendi paylarına düşen sorumluluğu üstlenmelerini beklediklerini ortaya koyuyor.

Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 46’sı teknolojik yeniliklerin gelecekteki çevresel sorunlarla mücadelede kritik öneme sahip olduğunu düşünüyor. Dahası, tüketicilerin yüzde 36’sı sahip oldukları cihazların, çevreye duyarlı bir şekilde yaşama konusunda kendilerine rehberlik etmesini istiyor.

İlginç bir şekilde, teknolojinin gelecekteki sorunları çözmede kritik önem taşıyacağını düşünen tüketiciler, diğerlerine kıyasla daha bilinçli bir şekilde yaşamak için çeşitli Bilgi ve İletişim Teknolojilerine iki kat daha fazla ilgi duyuyor.

Raporu hazırlayan Ericsson Consumer & IndustryLab Kıdemli Araştırmacısı Zeynep Ahmet Vidal, Bilgi ve İletişim Teknolojileri araç ve hizmetlerinin tüketicilerin çevreye olan kişisel etkilerini azaltma çabalarına büyük yardımı dokunabileceğini ifade ederek sözlerine şöyle devam etti: “Çalışmamız tüketicilerin çevre, sağlık, maliyet veya kolaylık ile ilgili nedenlerden dolayı Bilgi ve İletişim Teknolojilerini günlük yaşamlarında en büyük yardımcı olarak gördüklerini gösteriyor. Ancak Bilgi ve İletişim Teknolojileri iklim değişikliğine karşı alınan önlemler açısından gelecekte birçok inovasyonu hayata geçirme potansiyeline sahip. Ayrıca, servis sağlayıcıların tüketicilerin günlük yaşamlarında daha sürdürülebilir seçimler yapmalarına yardımcı olabilecek yeni çözümler sunmaları için eşsiz bir fırsat yaratıyor.”

ABD, Brezilya, İngiltere, Almanya, İspanya, Rusya, Güney Afrika, Suudi Arabistan, Hindistan, Malezya, Çin ve Avustralya’dan tüketicilerin katıldığı araştırmada örneklem grubu her ülke için 1.000 kişinin katılımıyla oluşturuldu.

Raporun tamamını buradan okuyabilirsiniz.

Ericsson ConsumerLab
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
3 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
4 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
5 PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-18 Eylül)
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google, dört yılda 790 milyon deprem bildirimi gönderdi
Haberler
Google, dört yılda 790 milyon deprem bildirimi gönderdi
İrem Alimoğlu
22 Temmuz 2025
Formula 1’de LEGO sürprizi: Kupalar LEGO'dan yapıldı!
Haberler
Formula 1’de LEGO sürprizi: Kupalar LEGO’dan yapıldı!
Sena Tufan
7 Temmuz 2025
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Haberler
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Haberler
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Sena Tufan
2 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.