28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Epica Awards 2014’ün en iyilerini açıkladı
Haberler

Epica Awards 2014’ün en iyilerini açıkladı

Marketing Türkiye
9 Şubat 2015
2 dk okuma

Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin yaptığı Epica Awards tarafından gerçekleştirilen ve 2014 yılında dünya çapındaki en yaratıcı fikirleri, en başarılı ajansları, reklamların ülkelere göre ve bulundukları medya kategorilerine göre istatistiklerini içeren araştırmasının sonuçları yayınlandı. Yılın en iyi ajansının adam&eveDDB ve yılın en iyi network’ünün Leo Burnett Worldwide olarak belirlendiği araştırma hangi reklam kategorisinin geçtiğimiz yıllara oranla ne kadar büyüdüğünü göstermesi açısından da oldukça dikkat çekici.

Markalı Eğlence kategorisindeki reklamların 2014 yılında, 2013’le karşılaştırıldığında yüzde 49 oranında bir yükseliş gösterdiği görülüyor. Bu da storytelling’in her geçen gün daha da rağbet gören bir yöntem olduğunu ortaya koyuyor. Bununla birlikte, geçtiğimiz yıl mobil kategorilerde de yüzde 98’lik bir artış meydana geldiği ortaya çıktı. Araştırmanın belki de en sürpriz sonuçlarından birisi Şekerleme ve Aperatif kategorisindeki  yüzde 162’lik büyük artış. Küçük tatlı sürprizlerin zengin ya da fakir herkese hitap ettiğinin farkında olan reklamcıların bu alanda çarpıcı bir mesaiye imza attıkları anlaşılıyor. Araştırmada ayrıca TV, basın, açıkhava gibi görece daha “geleneksel” reklamların da geçtiğimiz yıl içinde az da olsa (yüzde 10) bir düşüş gösterdiği görülüyor. Araştırmanın gösterdiği en önemli sonuçlardan bir diğeri ise dijital ortamdaki reklamların bir önceki yıla göre iki kat artması, ki bu da çok yakın bir gelecekte dijital ortamın televizyondan daha fazla reklam çekeceği teorilerini daha da güçlendiriyor.

Türkiye’nin en iyi ajansları…

Global ölçekte son derece ilginç sonuçların yer aldığı söz konusu araştırmada Türkiye başlığı altında da geçtiğimiz yılın en başarılı ajansları listelendi. Leo Burnett İstanbul’un Türkiye’de “Yılın Ajansı” olarak belirlendiği araştırmada, ülkemizde “Yılın Bağımsız Ajansı” da Rafineri Advertising Agency olarak açıklandı.

İlk defa 1987 yılında düzenlenmeye başlayan Epica Awards, dünyanın dört bir yanındaki pazarlama ve iletişim dergileri için çalışan gazetecilerin oylarıyla belirlenen tek ödül olma özelliği taşıyor. Epica’nın her yıl yaptığı ve yaratıcı fikirlerin dünya çapında yarattığı etkileri ölçtüğü Creative Insight araştırması ise pazarlama ve reklamcılık dünyasında en az Epica Ödülleri kadar önemli bir yere sahip.

Epica Awards 2014’ün en iyilerini açıkladı

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Güncel Haberler
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
Haberler
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Haberler
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Haberler
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
İrem Alimoğlu
1 Kasım 2025
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Haberler
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Nafizcan Önder
7 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.