Politik görüşlere göre marka seçimleri mercek altına alındı
Özellikle Donald Trump’ın seçilmesinden bu yana Amerikan halkı en kutuplaşmış zamanlarını yaşıyor. Cumhuriyetçiler ile Demokratlar, aşağı yukarı her konuda görüş ayrılığına düşerlerken Morning Consult adlı bir araştırma şirketi politik kutuplaşmanın marka seçimine nasıl yansıdığını araştırdı. Şirketin 3 ayda 300 bin kişiyle görüşerek hazırladığı Most Polarizing Brands in America 2018 araştırması ilginç sonuçlar ortaya koyuyor.
En kutuplaştırıcı marka Trump Hotels
Amerikan halkının en çok görüş ayrılığına düştüğü markaların listesine baktığımız zaman ilk sıradaki isim şaşırtmıyor. Amerikan Başkanı Donald Trump ve ailesinin yönetimindeki Trump Hotels, Amerikalıların en çok kutuplaştığı marka olarak göze çarpıyor.
Öte yandan listede yoğunluklu olarak haber kanallarının olduğu görülüyor. CNN, Cumhuriyetçilerle Demokratların en çok kutuplaştığı haber kanalı olurken, listenin ilk 10 sırasının 8’ini haber kanallarının oluşturması “sahte haber” dalgasının kutuplaştırıcı etkisine işaret edebilir.
Demokratlar ve Cumhuriyetçilerin uzlaştığı markalar da yok değil elbette; Meksika Körfezi’nde yaşanan petrol sızıntısı skandalının arkasındaki isim Halliburton 22 puanla en az kutuplaşmanın olduğu markalar olarak ön plana çıkıyor.
Diyet içecekler konusunda uzlaşı var
Morning Consult’ın Most Polarizing Brands in America araştırması ayrıca farklı politik görüşlere göre en sevilmeyen 10 markayı da ön plana çıkarmış. Demokratların en sevmediği marka yine Trump Hotels olurken Cumhuriyetçiler NFL’i sevmiyor. Amerikan Ulusal Futbol Ligi’nde özellikle Colin Kaepernick’in marş sırasında ayağa kalkmamasıyla başlayan tartışmalar, Cumhuriyetçiler açısından NFL’e itibar kaybettirmiş olabilir.
Öte yandan Bağımsızların verdiği oylar da düşünülünce, Diet Pepsi, Diet Mountain Dew ve Red Bull’un listede üst sıralarda yer alması, aromalı içeceklerin politik görüş fark etmeksizin sevilmediği konusunda Amerikan toplumunun uzlaşı içinde olduğunu gösteriyor.