28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Politik görüşlere göre marka seçimleri mercek altına alındı
Haberler

Politik görüşlere göre marka seçimleri mercek altına alındı

Marketing Türkiye
27 Ocak 2018
2 dk okuma

Özellikle Donald Trump’ın seçilmesinden bu yana Amerikan halkı en kutuplaşmış zamanlarını yaşıyor. Cumhuriyetçiler ile Demokratlar, aşağı yukarı her konuda görüş ayrılığına düşerlerken Morning Consult adlı bir araştırma şirketi politik kutuplaşmanın marka seçimine nasıl yansıdığını araştırdı. Şirketin 3 ayda 300 bin kişiyle görüşerek hazırladığı Most Polarizing Brands in America 2018 araştırması ilginç sonuçlar ortaya koyuyor.

En kutuplaştırıcı marka Trump Hotels

Amerikan halkının en çok görüş ayrılığına düştüğü markaların listesine baktığımız zaman ilk sıradaki isim şaşırtmıyor. Amerikan Başkanı Donald Trump ve ailesinin yönetimindeki Trump Hotels, Amerikalıların en çok kutuplaştığı marka olarak göze çarpıyor.

Öte yandan listede yoğunluklu olarak haber kanallarının olduğu görülüyor. CNN, Cumhuriyetçilerle Demokratların en çok kutuplaştığı haber kanalı olurken, listenin ilk 10 sırasının 8’ini haber kanallarının oluşturması “sahte haber” dalgasının kutuplaştırıcı etkisine işaret edebilir.

Demokratlar ve Cumhuriyetçilerin uzlaştığı markalar da yok değil elbette; Meksika Körfezi’nde yaşanan petrol sızıntısı skandalının arkasındaki isim Halliburton 22 puanla en az kutuplaşmanın olduğu markalar olarak ön plana çıkıyor.

180123_30-polarizing_fullwidth-1

Diyet içecekler konusunda uzlaşı var

Morning Consult’ın Most Polarizing Brands in America araştırması ayrıca farklı politik görüşlere göre en sevilmeyen 10 markayı da ön plana çıkarmış. Demokratların en sevmediği marka yine Trump Hotels olurken Cumhuriyetçiler NFL’i sevmiyor. Amerikan Ulusal Futbol Ligi’nde özellikle Colin Kaepernick’in marş sırasında ayağa kalkmamasıyla başlayan tartışmalar, Cumhuriyetçiler açısından NFL’e itibar kaybettirmiş olabilir.

Öte yandan Bağımsızların verdiği oylar da düşünülünce, Diet Pepsi, Diet Mountain Dew ve Red Bull’un listede üst sıralarda yer alması, aromalı içeceklerin politik görüş fark etmeksizin sevilmediği konusunda Amerikan toplumunun uzlaşı içinde olduğunu gösteriyor.

180123_10-unfavorable_fullwidth

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Güncel Haberler
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Haberler
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Haberler
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Sena Tufan
10 Ekim 2025
LeBron James'in "hayatımın kararı" açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Haberler
LeBron James’in “hayatımın kararı” açıklaması, marka iş birliği çıktı!
Sena Tufan
15 Ekim 2025
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Haberler
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.