9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
En çok sevilen öğün kahvaltı
Haberler

En çok sevilen öğün kahvaltı

Marketing Türkiye
22 Haziran 2019
2 dk okuma

Online araştırma şirketi DORinsight, yaza girerken ‘Sağlıklı Beslenme Araştırması’nı açıkladı. Araştırmaya göre en çok sabah öğününe dikkat ediyoruz. Yüzde 29 ara öğünlerde meyve yerken yüzde 21’i abur cubur, yüzde 20’si ise kuruyemiş yiyor. Fast food ise ortalama ayda 1 kez tüketiliyor

15 Mayıs-19 Haziran 2019 tarihleri arasında online olarak tamamlanan araştırmaya sosyo-ekonomik segmente mensup 7.484 kişi katıldı. Araştırmadan çıkan ilginç sonuçlar ise şöyle oldu:

Yüzde 67 geleneksel besleniyor

Yapılan araştırmada katılımcıların yüzde 67’si geleneksel metotla beslendiklerini belirtirken, yüzde 24’ü organik beslenmeye çalıştıklarını, yüzde 3’ü vejetaryan, yüzde 2’si ketojenik (düşük karbonhidrat, yüksek yağ) ve diyabetik glutensiz beslenme şekliyle beslendiklerini dile getirdi.

Günde 3 öğün yiyoruz

Katılımcıların yüzde 57’si günde 3 öğün beslendiklerini, yüzde 30’u günde 2, yüzde 11’i 3’ten fazla, yüzde 2’si ise günde 1 öğün beslendiklerini anlattı.

Kahvaltı ve akşam yemeği önemli

Yüzde 38’i en çok sabah öğününe dikkat ettiklerini söylerken, yüzde 30’ı akşam öğününe, yüzde 17’si hepsine eşit derecede önem verdiğini, yüzde 15’i ise öğlen öğününe önem verdiğini belirtti.

Ara öğünde meyve

Katılımcıların yüzde 29’u ara öğünlerinde meyveyi tercih ederken, yüzde 21’i abur cubur, yüzde 20’si kuruyemiş, yüzde 9’u protein içeren gıdaları tercih ettiklerini, diğer yüzde 21’i ara öğün tüketmediklerini söyledi.

Çalışanlar evde yemek yapıyor

Çalışan katılımcıların yüzde 41’i yemeklerini evde kendi hazırladıklarını, yüzde 28’i dışarıdan sağladıklarını, yüzde 22’si yemekhaneyi tercih ettiklerini, yüzde 20’si ise sadece akşam yemeklerini kendilerinin hazırladığını dile getirdi.

10 kişiden biri tuz kullanmıyor

Katılımcıların yüzde 44’ü yemeklerinde tuz kullanırken, diğer yüzde 44’ü çok az tuz kullandıklarını, yüzde 11’i tuz kullanmadıklarını, yüzde 1’i ise bol tuz kullandıklarını söyledi.

Tadına bakmadan tuzlamıyor

Katılımcıların yüzde 80’i yemeğin tadına bakmadan tuz atmadıklarını, yüzde 20’si ise attıklarını belirtti.

Fast food ayda bir kez

Yüzde 32’si fast food yiyeceklerini ayda 1 kez tükettiğini ifade ederken yüzde 17’si 15 günde 1, yüzde 15’i haftada 1 kez, yüzde 14’ü haftada 2 kez, yüzde 4’ü her gün, yüzde 18’i ise fast food tüketmediğini belirtti.

Abur cuburun içine bakıyoruz

Katılımcıların yüzde 44’ü abur cubur tüketirken içeriğine bakıyor. Yüzde 34’ü bazen baktıklarını, yüzde 23’ü bakmadıklarını söylüyor.

Meyve yemekten sonra

Katılımcıların yüzde 52’si meyveyi genellikle akşam yemekten sonra tükettiğini, yüzde 24’ü öğleden sonra, yüzde 11’ü günün her saati, yüzde 6’sı öğlen, yüzde 2’si sabah, yüzde 5’i ise hiç meyve tüketmediğini belirtti.

İlk tercih organik

Yüzde 53’ü ellerinden geldiğince organik ürün tükettiklerini, yüzde 20’si tanıdık çiftçiden ürün temin ettiklerini, yüzde 16’sı organik tarım ve hayvancılığa inanmadığını, yüzde 11’i ise organik ürün tüketmediklerini dile getirdi.

Diyet ürün yemiyorla

Katılımcıların yüzde 61’i markaların diyet ürünlerini tercih etmediklerini, yüzde 21’i diyet yaptıkları zaman bu ürünleri tükettiklerini, yüzde 18’i ise tükettiklerini aktardı.

Son kullanma tarihine bakılıyor

Katılımcıların yüzde 88’i ürün almadan önce son kullanma tarihlerine baktıklarını, yüzde 8’i unuttuklarını, yüzde 4’ü ise bakmadıklarını söyledi.

Ek gıda alımı düşük

Katılımcıların yüzde 61’i ek gıda ve vitamin kullanmadıklarını, yüzde 20’si D vitamini kullandıklarını, yüzde 16’sı Omega 3 kullandıklarını, yüzde 13 günlük kompleks vitamin, yüzde 5’i de protein tozu barlarını kullandıklarını belirtti.

 

1 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
2 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
3 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
4 Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
5 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Güncel Haberler
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Publicis, yüz yıllık yolculuğunu “pes etmeyen aslan” ile kutluyor
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Meta reklam modelinde geri adım: AB baskısı sonuç verdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Haberler
Haftanın marka ajans iş birlikleri (24-30 Ekim)
Sena Tufan
30 Ekim 2025
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Haberler
Tarayıcı savaşlarında yeni dönem: OpenAI ChatGPT Atlas’ı tanıttı!
Nafizcan Önder
22 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-23 Ekim)
Sena Tufan
23 Ekim 2025
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.