Ekim ayının en yaratıcı global reklam kampanyaları
Sage’dan silahlanma karşıtı bir şarkı: “Safe”
Amerikalı şarkıcı lise son sınıftayken yazdığı “Safe” şarkısı için Amerikalı şarkıcı Kesha ile düet yaparak bir single çıkardı. Şarkı içerdiği anlam bakımından çok özel bir çalışma zira ünlü sanatçı bu şarkıyı Florida Parkland’da gittiği lisede gerçekleşen ve 17 kişinin öldüğü silahlı saldırının ardından yazmış. Kâr amacı gütmeyen, silahlanma karşıtı yürüyüşler düzenlemesiyle öne çıkan organizasyon March For Our Lives iş birliğiyle şarkıya çekilen klip ise Amerika’da silah yasalarının sıkılaştırılmasına değinerek Amerika’da ara seçimler öncesi farkındalık yaratmayı amaçlıyor. Klibin kreatif ajansı ise McCann NY…
Pilotların sadece yüzde 5’i kadın!
İngiltere merkezli havayolu şirketi easyJet’in Portekiz’de hayata geçirilen reklam filmi Dünya Kız Çocukları Günü’ne özel olarak hazırlandı. Reklam filminde bir grup çocuğa uçuş simülasyon merkezinde uçuş eğitimi veriliyor. Hayatlarında ilk defa kokpite giren miniklere uçak kullanmanın hangi kısımlarının zor olduğu soruluyor. Bu önemli iletişim çalışmasıyla dünya genelinde pilotların sadece yüzde 5’inin pilot olduğu vurgulanarak esas zorluğun “kadın olarak doğmak” olabileceği vurgulanıyor.
“Doğmama izin ver”
Cinsiyet tercihi yüzünden yapılan kürtajlar tüm dünyada büyük bir sorun oluştururken bazı ülkelerde bu amaçla yapılan kürtajların sayısı oldukça yüksek. Bu ülkelerden biri olan Azerbeycan’da hem bu korkunç duruma dur diyebilmek hem de yaşam hakkının eşit olduğunu vurgulamak için Azerbeycanlı reklam ajansı Endorphin etkili bir ilan çalışmasına imza attı. Ajansın ultason görüntülerinin üzerine yazdığı “Ben bir kızım ve eğer doğmama izin verirsen şampiyon olabilirim” mesajı ülkede geniş yankı uyandırdı.
Geleceği 1.789 saniye önce görseydiniz ne yapardınız?
Honda’nın Tayland’da çektiği reklam filmi konusu ve kurgusuyla tam bir kısa film. Tan isimli kahramanımız geleceği 1.789 saniye önce görüyor. 1.789 saniye zor durumlardan kurtulmak için kısa bir süre olabilir ama anı kurtarmak için yeterli. Tan bu özelliğini başına gelen talihsizlikler yüzünden bir lanet gibi görse de aşık olduğunda fikri değişiyor. Ta ki sevdiği kadın ve kendisi için dönüm noktası gelene kadar… Tayland merkezli reklam ajansı CJ WORX bu reklam filmiyle Honda Sensing’in güvenli sürüş özelliklerine vurgu yapıyor.
Reklamcılık sektöründe hayatta kalacak tek kişi
Avustralya’da, reklamcılık sektöründeki uzun çalışma saatleri, fikir çatışmaları, yaşanılan stres ve daha birçok olumsuz koşulun reklamcılar üzerindeki fiziksel etkilerine dikkat çeken ironik bir kampanyaya imza atıldı. Clemenger BBDO Melbourne’un Cannes Lions ödüllü “Meet Graham” işine de gönderme yapılan kampanyada reklam sektöründe hayatta kalacak “mükemmel bir reklamcı” modeli yaratıldı. Mükemmel reklamcı “Grant” hiçbir olumsuzluktan etkilenmiyor. Kulağı yüksek sese ve fikir çatışmalarına dayanıklı, sırt yapısı uzun toplantılar için dizayn edilen, stresten etkilenmeyen Grant elbette “beyaz bir erkek!”
Duygulardan anlayan bir robot
İspanya’da çekilen reklam filminde Pepper adlı bir robotla Pep adlı yaşlı bir adamın dostluğuna tanıklık ediyoruz. Pepper arkadaşı Pep’e her konuda yardımcı oluyor çünkü o duyguları okumak üzerine dizayn edilmiş bir robot. Papper arkadaşı Pep ile sadece tek bir şeyi paylaşamıyor; “Paella” yemeği… İspanya’ya özgü bir pilav türü olan bu yemek İspanyollar için oldukça özel bir yere sahip. Pep de robot arkadaşına bu yemeğin önemini anlatmak için onunla İspanya’nın doğu yakasına bir yolculuğa çıkıyor. İspanyol pirinç markası Arroz Dacsa İspanyollar için çok önemli olan bu yemeği iletişim çalışmasında duygusal bir dille anıyor.
“Tesadüfen” otostop çeken gencin kurtuluşu
Saatchi&Saatchi’nin Bulgaristan’da Audi için hayata geçirdiği reklam çalışması ilginç bir otostop hikayesi anlatıyor. Kendini doğanın vahşi kollarına atan genç ilk günlerde doğal hayatın tadını çıkarsa da hava koşullarının değişmesi ve doğanın sert yüzünü göstermesiyle kendini bir talihsizlikler serüveninin içinde buluyor. Bir gezgin parmağı yaralandığında bir otostopçuya dönüşebilir mi? Audi’nin absürt reklam kampanyasında dönüşüyor.
İyi ki benimlesin!
Bangladeşli sivil toplum kuruluşu Brac tarafından hayata geçirilen iletişim çalışması Dünya Ruh sağlığı gününde dinlemenin ve anlatmanın önemini vurguluyor. Bir stüdyoya çağırılan ve yapılan kampanyadan habersiz olan BRAC çalışanlarına hayatlarındaki en iyi dinleyicinin kim olduğu soruldu. Hayatlarında konuşabildikleri, dertlerini paylaşabildikleri insanlardan bahseden BRAC çalışanlarından bu kişileri aramaları istendi. Duygu dolu anlar yaşanan stüdyoda çalışmanın mesajı da iletilmiş oldu; “Bizi önemseyen insanların varlığından duyduğumuz mutluluğu onlara söylemeliyiz.”
Garajda rock müzik
İngiltere merkezli reklam ajansı M&C Saatchi’nin Instax Mini 9 fotoğraf makinası için gerçekleştirdiği reklam filmi yaratıcılığıyla dikkat çekiyor. Evlerinin garajında kendi hallerinde müzik yapan üç kişilik bir rock grubu fotoğrafları çekildiği anda garajın tavanından yukarı doğru çıkıyorlar. 20 saniyelik reklam filmi görsel efektiyle öne çıkmayı başarıyor.
Neymar ve Emily zombilere karşı
Hollandalı reklam ajansı 180 Kingsday, jean markası Replay için çektiği reklam filminde Brezilyalı futbolcu Neymar ve İngiliz model Emily Ratajkowski’yi bir araya getirdi. Neymar ve Emily’nin zombilerle savaştığı reklam filmi gerçekçi makyaj ve kostümleriyle bir korku filmi atmosferi sunuyor.