8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor
Haberler

Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor

Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
3 dk okuma

Eğitimde fırsat eşitliğini, sürdürülebilir teknolojiyle buluşturan Alarko Carrier, “Okulların Havası Değişiyor” projesinin üçüncü yılında Cizre İnci İlkokulu’nun havasını değiştirdi. Okulda kurulan çevreye duyarlı iklimlendirme sistemiyle; öğrencilerin dikkat, devamsızlık ve öğrenme çıktıları üzerinde doğrudan etkili olan “iç hava kalitesi” iyileştirilerek daha verimli bir eğitim ortamı sunulmasına katkı sağlanıyor.

Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor

Alarko Carrier, iklimlendirme alanındaki uzmanlığını bir iyilik projesine dönüştürdüğü “Okulların Havası Değişiyor” projesiyle konforlu sınıf ortamları sunmaya devam ediyor. Midyat Çaldere ve Ödemiş Balabanlı ilkokullarında hayata geçirilen uygulamaların ardından proje bu yıl Cizre İnci İlkokulu’na taşındı. Kurulan sistemle sınıfların ısıtma ve soğutma ihtiyacı ısı pompası üzerinden karşılanırken fotovoltaik paneller (PV) altyapısı ise okulun elektrik ihtiyacının karşılanmasına katkı vermek üzere devreye alındı. Böylece enerji verimliliği artırılırken sürdürülebilir ve konforlu bir eğitim ortamı oluşturulması da destekleniyor.

İnci ilkokulu kendi elektriğini üretecek

Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor

İnci İlkokulu’nda aynı zamanda çevre dostu bir ekosistem oluşturuldu. Isı pompasının yanı sıra ısı geri kazanım cihazı, fancoil, çok kademeli filtrelere sahip hava temizleme cihazları ve sirkülasyon pompası kuruldu. Çatıda konumlanan yaklaşık 22 kWp kapasiteli GES ile okulun elektrik ihtiyacının karşılanmasına sürdürülebilir bir katkı sağlanacak.

Sınıflara yerleştirilen fancoil üniteleri, ısı pompasının ürettiği sıcak veya soğuk suyu devreye alarak iç havayı ihtiyaca göre ısıtıyor veya soğutuyor; böylece sınıflar yazın serin, kışın sıcak oluyor. Isı geri kazanım cihazları, sınıflardaki taze hava ihtiyacını iç ortam CO₂ (karbondioksit) düzeyine göre ayarlayarak kontrol ediyor.

Okuldaki sobanın kaldırılmasıyla 7 ton civarında odun tüketimi devreden çıkıyor; bu da yıllık 10,68 ton CO₂e emisyonun önüne geçilmesi ve etki karşılığı olarak yılda yaklaşık 120 yetişkin ağacın korunması anlamına geliyor.

İç ortam hava kalitesi en çok okul çağındaki çocukları etkiliyor

Alarko Carrier Genel Müdürü Cem Akan, proje hakkında şunları söyledi: “Okulların Havası Değişiyor ile bir yandan çocukların eğitimlerini desteklerken diğer yandan da iklimlendirmenin çocukların gelişimine ve eğitim yaşamı üzerindeki etkilerine dikkat çekiyoruz. Çünkü okul içi hava kalitesi; dikkat, devamsızlık ve öğrenme çıktıları üzerinde doğrudan etkili.”

“Amacımız kısmi iyileştirmeler ve geçici çözümler yerine iklimlendirme standartlarını en üst seviyede karşılayan bütünleşik bir fayda ortaya koymak”

Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor
Cem Akan
Alarko Carrier Genel Müdürü

Projenin sürdürülebilir faydaya odaklandığına dikkat çeken Akan; “Midyat Çaldere ve Ödemiş Balabanlı okullarında gerçekleştirdiğimiz başarılı uygulamaların ardından bu yıl Cizre İnci İlkokulu’nun iklimlendirmesini üstlendik. Her yıl bir köy okulumuzun projesini okulların kapanmasıyla başlatıyor, okullar açılmadan önce teslim ediyoruz. Amacımız kısmi iyileştirmeler ve geçici çözümler yerine iklimlendirme standartlarını en üst seviyede karşılayan bütünleşik bir fayda ortaya koymak ve içinde bulunduğumuz sektöre sosyal sorumluluk alanında da ilham vermek.  Bu bakış açısından hareketle ısı pompası, ısı geri kazanım ve hava temizleme teknolojilerini bir araya getirerek hem verimliliği artırdık hem de öğrenciler için daha sağlıklı bir iç hava kalitesi sağladık. Bu süreçte emeği geçen tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz” dedi.

Alarko Carrier’ın iklimlendirme uzmanlığı “eğitimde fırsat eşitliği”ne dönüştü

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Haberler
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Nafizcan Önder
2 hafta önce
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Haberler
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
İrem Alimoğlu
30 Ekim 2025
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
12 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.