22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-Ticarette hedef günlük 1 milyon alışveriş
Haberler

E-Ticarette hedef günlük 1 milyon alışveriş

Marketing Türkiye
20 Temmuz 2017
2 dk okuma

İnternetten kartla yapılan alışverişte günlük işlem adedi ortalaması 2017’nin ilk çeyreğinde 826 bin oldu.

EFT ve kapıda ödeme seçenekleriyle birlikte bu yıl 1 milyon hedefine ulaşılması bekleniyor.

Para iadeli alışveriş sitesiAvantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, 18-34 yaş grubundaki gençlerin yoğun ilgisi sonucu e-ticaret rakamlarının hızla gelişmiş ülkeler seviyesine yükseldiğini, hatta bazı verilerde öne geçildiğini bildirdi.

Mobilde devleri geride bıraktık

Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİSAD) 2016 Raporu’na göre, mobil alışverişte Almanya, Japonya, Fransa gibi devlerin bile geride bırakıldığının altını çizen Kayral, şunları söyledi:

“Türkiye’de her 100 cep telefonu kullanıcısından 31’i mobil alışveriş yaparken, bu oran Almanya’da 26, Japonya’da 30, Fransa’da 19’da kalıyor. Online alışverişte ise yüzde 43’lük oranla henüz gelişmiş ülkeler seviyesinin oldukça gerisindeyiz. Bu oran İngiltere’de yüzde 76, Almanya’da yüzde 72, Japonya’da yüzde 68, Fransa’da yüzde 62.”

Online alışverişte gelişmiş ülkeler ile Türkiye arasındaki farkın her yıl düzenli bir şekilde kapandığını anlatan Kayral, “Online alışverişte yaşanan artış rakamlara da yansıyor. BKM verilerine göre, internetten yapılan kartlı alışverişte günlük işlem adedi 2012’de 364 bin iken; bu rakam 2013’te 460 bine, 2014’re 521 bine, 2015’te 622 bine, 2016’da ise 720 bine yükseldi. 2017 ilk çeyreğinde ortalama 826 bin oldu. Bu rakamlar sadece kartla yapılan işlemlere ait. Türkiye’de online alışverişin yüzde 85’i kartla, kalanı da EFT, kapıda ödeme gibi diğer seçeneklerle yapılıyor.  EFT, kapıda ödeme seçeneklerini tercih edenler de hesaba katıldığında, günlük 1 milyon işlem hedefine çok beklemeden 2017’de ulaşmak mümkün” diye konuştu.

Uygun fiyat tercih nedeni

Kayral, online alışverişin ürünlere en uygun fiyatla ulaşma imkanından dolayı tercih edildiğini vurgulayarak, şu bilgileri verdi:

“E-Ticaretin lokomotifi olan genç nüfus online alışverişin avantajlarını kullanmayı seviyor; çarşı pazar gezmek yerine aradığı ürünün en uygun fiyatlısını birkaç saniye içinde karşılaştırma sitelerinde bulabiliyor; tatilini ve katılacağı etkinlikleri, fırsat sitelerini kullanarak çok ucuza getirebiliyor; ayrıca tüm bu alışverişlerini de Avantajix.com gibi alışveriş yaptıkça para veren siteler üzerinden geçerek ekstra kazançlar sağlıyor.”

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

TBWAIstanbul’da istifalar!
Haberler
TBWA\Istanbul’da istifalar!
Marketing Türkiye
2 Ekim 2025
Vine efsanesi geri dönüyor: "DiVine"
Haberler
Vine efsanesi geri dönüyor: “DiVine”
Nafizcan Önder
18 Kasım 2025
Deneyimle fark yaratanlar The TECH Summit 2025'in XCO Sahnesi'nde buluşuyor!
Haberler
Deneyimle fark yaratanlar The TECH Summit 2025’in XCO Sahnesi’nde buluşuyor!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Haberler
Adgager, Marketing Türkiye için araştırdı: İlk 6 ayın en başarılı reklam filmleri…
Nafizcan Önder
11 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.