15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticarette dükkanlar kapanıyor, pazar büyüyor
Haberler

E-ticarette dükkanlar kapanıyor, pazar büyüyor

Marketing Türkiye
7 Temmuz 2018
2 dk okuma

2014’ten 2018’e online alışveriş yapılan sitelerin sayısı bin 263’den 799’a gerilerken, pazarın büyüklüğü 14 milyar TL’den 42,2 milyar TL’ye çıktı.

Türkiye’de faaliyet gösteren e-ticaret sitelerinin sayısı son 4 yıldır sürekli düşerken, pazardaki rekor büyüme dikkat çekiyor.

Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİSAD) aylık en az 15 bin ziyaretçisi olan e-ticaret sitelerini baz alarak 2014 ve 2018’de hazırladığı raporların karşılaştırılması, sektördeki büyümenin boyutlarını gözler önüne seriyor.

Her iki raporun kıyaslanması sonucu dikkat çeken ana başlıklar şöyle:

Alışveriş sitesi sayısı 464 azaldı

Türkiye’de online alışveriş sitesi sayısı son 4 yıldır sürekli azalıyor. Site sayısı 2014 başında bin 263 iken 2018 başında bu sayı 799’a düştü. Son 4 yılda hem internetten hem de fiziksel mağazalardan satış yapan firmalara ait sitelerin sayısı 403’den 358’e, tatil-seyahat sitelerinin sayısı 234’den 102’ye, sadece online satış yapan mağazaların sayısı ise 620’den 333’e geriledi. 6 olan yasal bahis sitesi sayısı ise değişmedi.

Büyüme ortalaması yüzde 32

Site sayısı azalmasına karşın, pazarın büyüklüğü son 4 yılda 14 milyar TL’den 42,2 milyar TL’ye çıktı. Bu sonuçlarla Türkiye e-ticaret pazarındaki yıllık büyüme ortalaması yüzde 32 oldu.

En çok para tatil ve seyahate gitti

2014’te 234 online tatil ve seyahat sitesinin olduğu pazarda, bu sayı 2018 başında 102’ye geriledi. Site sayısı 4 yılda yüzde 57 düşmesine karşın online tatil ve seyahat pazarının büyüklüğü 5,1 milyar TL’den yüzde 190 artarak 14,8 milyar TL’ye ulaştı. Online tatil ve seyahatin e-ticaret pazarındaki payı yüzde 35 oldu.

4,4 milyar TL’lik online bahis oynandı

Türkiye’de e-ticaret pazarı kapsamında değerlendirilen ve sayısı 6 olan online yasal bahis sitelerinin toplam büyüklüğü, 4 yılda yüzde 175 artışla 1,6 milyar TL’den 4,4 milyar TL’ye ulaştı.

Online işlemlerin payı yüzde 4,1

500’e yakın sanal mağazayı tek çatı altında toplayan Türkiyenin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un kurucu ortağı Güçlü Kayral, 2014 yılı başında yüzde 1.6 olan online alışverişin toplam perakende sektöründeki payının 2018 başında yüzde 4,1’e çıktığını belirtti. Gelişmekte olan ülkelerde yüzde 4,8 olan bu oranın, gelişmiş ülkelerde yüzde 9,8 olduğunun altını çizen Kayral, şunları söyledi:

“Türkiye’deki bir başka sorun sanal alışverişlerin avantajlarının tam olarak kullanılmamasıdır. E-ticaretin toplam perakende içindeki payının yüzde 15,7 olduğu İngiltere’de online alışverişlerin büyük çoğunluğu Avantajix.com muadili para iadeli alışveriş siteleri aracılığı ile yapılmaktadır. Bir örnek vermek gerekirse, İngiliz sitesi Quidco.com’un 5 milyon üyesi bulunuyor. Bu site üzerinden 800 milyon poundluk alışveriş yapılıyor ve bu site her yıl üyelerine 50 milyon pound dağıtıyor.”

Para iadeli alışveriş sitelerinin avantajlarına da değinen Kayral, “Müşteri, online mağazaya direkt girmek yerine para iadeli alışveriş sitesi üzerinden girerse, bizler komisyon alıyoruz ve bu komisyonunu müşteriye aktarıyoruz. Alışverişler benzersiz şekilde ucuza gelebiliyor. Para iadeli alışveriş siteleri kullanılmadan yapılan online alışveriş nedeniyle geçen yıl müşterinin cebine girmesi gereken yaklaşık 600-700 milyon TL, e-ticaret sitelerinin kasasında kaldı. Aslında bu para e-ticaret sitelerinin dağıtmaya hazır olduğu promosyon tutarıydı. Ama bu parayı sadece para iadeli alışveriş sitesinden geçenler kullanabildi ” diye konuştu.

1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
3 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
4 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
5 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Güncel Haberler
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları...
Markanızın dijital dünyadaki nabzını tutun! İşte en iyi sosyal medya izleme araçları…
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Mayıs ayının en çok konuşulan oyuncuları
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI'dan Gemini’ye karşı hamle! Merakla beklenen model ertelendi
Haberler
OpenAI’dan Gemini’ye karşı hamle! Merakla beklenen model ertelendi
Sena Tufan
7 Nisan 2025
Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Haberler
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Nafizcan Önder
2 Mayıs 2025
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Haberler
Yemeksepeti, Türkiye’nin Keyif Haritası’nı açıkladı: Her 3 kişiden 2’si sipariş anından keyif alıyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Haberler
Yeni kararlarıyla Reklam Kurulu’ndan firmalara net mesaj: Tüketiciyi aldatamazsınız!
Marketing Türkiye
19 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.