E-ticarette Bir Sonrası ve Ötesi! Türkiye’nin ilk phygital e-ticaret zirvesine davetlisiniz…

İlki geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen ve e-ticaret sektörünün tüm bileşenlerini bir araya getirerek daha ilk yılında e-ticaret sektörünün en büyük zirvesi haline gelen e-Commerce Head Organization’da (ECHO Summit) bir ilke imza atmaya hazırlanıyor. 12 Haziran’da tam gün sürecek bir etkinlikle dijital platformlar üzerinden sektörle buluşacak olan ECHO Summit, Türkiye’nin İlk Phygital E-ticaret zirvesini hayata geçirecek. Marketing Türkiye – Deloitte iş birliğinde, T.C. Ticaret Bakanlığı, TÜSİAD, TÜBİSAD ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği-ETİD’in desteğiyle gerçekleştirilecek olan “ECHO Summit Phygital”in ana teması “E-ticarette Bir Sonrası ve Ötesi” olacak. Zirve Yapı Kredi, Arçelik, Facebook, Google, FLO, Logo Yazılım, istegelsin, Hepsiburada, shopi., Sertrans Logistics, Defacto, Evyap, Related Digital, InGame Group, BSH ve Decathlon’un katkılarıyla gerçekleştirilecek. 

Deloitte Türkiye’nin TÜBİSAD için gerçekleştirdiği “Türkiye’de E-Ticaret 2019 Pazar Büyüklüğü” raporuna göre geçtiğimiz yıl Türkiye’de e-ticaret hacmi, yüzde 39 büyüyerek 83,1 milyar lira oldu… Büyüme rakamları etkileyici. Ancak yine aynı rapor Türkiye’de online perakendenin toplam perakende içindeki payının yüzde 6,2 olmasına karşın bu oranın aralarında Polonya, Hindistan, Brezilya ve Rusya’nın da bulunduğu gelişmekte olan ülkelerde yüzde 6,7, gelişmiş ülkelerde ise tam yüzde 12,3 olduğunu gösteriyor. Bu da sektörün tahminlerin de ötesinde bir potansiyeli olduğunu ancak bu potansiyelin hakkını henüz veremediğimizi gösteriyor.

Elbette bunlar geçtiğimiz yılın rakamları… İçinden geçtiğimiz pandemi süreci özellikle e-ticaret sektöründe de ezber bozuyor. Öyle ki salgın sebebiyle evlere kapanan milyonlarca tüketici ilk defa online alışverişi deneyimledi. Pek çok araştırma ilk defa online alışveriş deneyimini yaşayan kitlenin bu davranışı kalıcılaştıracağını düşünüyor. Nihayetinde e-ticaret ekosistemi geçtiğimiz yıllarda rakamlara yansıyan potansiyelini daha da artıracağa benziyor.

 

İş yapış şekilleri muazzam ve öngörülemez bir şekilde değişip, bu değişimlerin bir merkezi de e-ticaret olurken Türkiye’nin en kapsamlı e-ticaret etkinliği ECHO Summit de fiziki zirvesini gerçekleştirmek için pandemi sonrasını beklemedi. Marketing Türkiye – Deloitte iş birliğinde ve TÜBİSAD’ın desteğiyle gerçekleştirilen ECHO Summit “Türkiye’nin İlk Phygital E-Ticaret Zirvesi’ni hayata geçirmeye hazırlanıyor. 12 Haziran’da marketingturkiye.com.tr ve Marketing Türkiye sosyal medya hesaplarından canlı yayınlarla sektörle buluşacak olan zirve e-ticaret sektörünün içinden geçtiği muazzam değişimi ve yarattığı fırsatları tüm yönleriyle ele alacak. İlham veren sunumların, sarsıcı araştırmalarla buluşacağı etkinlik Türk şirketlerine e-ticaret yolculuğunda ışık tutmayı amaçlıyor.  

12 Haziran Cuma günü “ECHO Summit Phygital”i Marketing Türkiye YouTube hesabından canlı olarak izleyebilirsiniz: 

ECHO Summit Phygital’de neler konuşulacak?

  • Bir sonrası ve ötesi

Ne oldu bize? Covid-19 etkisi, iyi uygulamalar, yakın gelecek tahmini ve 2030 alternatifleri.

  • Essentials

Dijital ödeme, e-ticaret platformları ve dijital marketing; e-ticarette ilk adım. Kırılması gereken önyargılar, gerçekçi beklentiler, yakın gelecek tahminleri…

  • Sıçrama tahtası

Social Commerce’ın dinamikleri. KOBİ’ler ve vatandaşlar için yeni adımlar neler olmalı? İyi uygulamalar, globalde neler oldu? Hangi kategorilerde hızlı uyum sağlandı? Kritik sektörlerde başarılı uygulamalar, hayat kurtaran öneriler, yakın gelecek öngörüleri…

  • Doğuştan hazırlar

Dijital doğanlar düşünüldüğü kadar büyüyebildiler mi? Büyüme ne kadar kalıcı? Covid’e özel uygulamalar neler? Dijital doğanların gözünden e-ticarette yapılan temel hatalar/eksiklikler neler?

  • Dijitalleşmede öncü olanlar

Bir süredir e-ticaret içerisinde varlık gösterip bu alanda yatırımlar yapmış ve Türkiye pazarında gerçekleştirdikleri çalışmalarla diğerlerinden ayrılan başarılı firmalar… (Online Gıda Perakendesinin Yükselişi, Mağaza İçi Dijitalleşme, Unified Commerce)

  • Bitter Normal

Pazar yerlerinin planları, gördükleri ve tahminleri. Platforma ilk defa girenlerin en çok yaptıkları hatalar, fiyat rekabetinde hayatta kalmak, başarı örnekleri, doğru bilinen yanlışlar, göz ardı edilen temel konular. Yeni dönemde mağaza/bayi, personel ve nakit yönetiminde pazar yerlerinin yeri, yakın gelecek öngörüleri…

  • New Frontiers

E-ihracat: Kamu destekleri, mevcut imkanlar ve deneyimler… E-ihracatta ne kadar iyiyiz?

 

 

İLGİLİ HABERLER