9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticaretin kalbi ECHO’da atacak… Hazır mısınız?
Haberler

E-ticaretin kalbi ECHO’da atacak… Hazır mısınız?

Marketing Türkiye
8 Ekim 2019
3 dk okuma

E-ticaret sektörünün tüm bileşenleri  14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de e-Commerce Head Organization Summit’te (ECHO) bir araya geliyor. Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleşecek olan etkinlikte ödeme sistemlerinden e-ihracata, kişiselleştirmeden online alışveriş deneyimine kadar pek çok konu tartışmaya açılacak.

Marketing Türkiye ve Deloitte iş bir­liği gerçekleştirilecek olan e-Com­merce Head Organization Summit (ECHO) sektörün tüm oyuncuları­nı 14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de  bir ara­ya getiriyor. Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO sektör ekosistemini tüm parametrelerde birleştirip irdelemeyi hedefliyor. Türkiye ekono­misinin önümüzdeki dönemde en önemli rekabet alanlarından biri e-ticaret ve dolayısıyla e-ihracat. Bu doğrultuda ECHO Türk ekonomisindeki e-ti­caret yapılanmalarını güçlendirmek ve önümüz­deki döneme ilişkin vizyoner adımlarla yoluna de­vam etmesini sağlamak amacıyla kapsamlı bir yol haritası yaratmayı da misyon ediniyor.

Ticaretin “E” hali

Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİSAD) yıllık “Türkiye e-Ticaret Pazar Büyüklüğü” raporuna göre, e-ticaret sektörü 2018 yılında yüzde 42 büyüme ile 59,9 milyar liralık hacme ulaştı. 2014-2018 yılları arasında sektörün ortalama yıllık büyüme hızıysa yüzde 33 oldu.

Türkiye’de e-ticaret büyümeye devam ediyor

Türkiye’de geçtiğimiz yıl toplam perakende sektörü düşük bir büyüme performansı ser­giledi. Buna karşın büyümesini hızlandıran e-ticaret toplam perakende sektöründeki payını artırarak yüzde 5,3 seviyesine yükseldi. Bu oran gelişmekte olan ülkelerde yüzde 5,9 iken gelişmiş ülkelerde yüzde 11.1 olarak gözlemleniyor. Bu da Türkiye’nin e-ticarette tam anlamıyla bir fırsatlar ülkesi olduğu anlamına geliyor. ECHO Summit’in zengin içeriği işte bu fırsatlara dikkat çekmeyi hedefliyor.

E-ticaret Türkiye’de nasıl büyüyor?

  • Teknolojik yeniliklerle son derece dinamik performans sergileyen e-ticaret sektörü, Türkiye’de mobil internetin ve mobil uygulama­ların gelişimiyle ilerleyen yıllarda büyümesini hızlandıracak.
  • Bireylerin yeni teknolojileri kullanarak hayat­larını kolaylaştıracak gelişmelere adapte olması sektör büyümesinin de itici unsuru. KOBİ’lerin teknolojik devrimi yakalayıp yeni iş modellerine uyum sağlayarak sundukları ürün ve hizmetler­le ekonomik büyümeye katkısı son derecede önemli. Her iki kesimin bu dinamikleri dijital ticaretin büyümesine katkı sağlıyor.
  • Mobil trafik payı, artan akıllı telefon sahipliği, mobil internet maliyetlerinin düşmesi ve site­lerin mobil uyumluluğunun artması nedeniyle birçok kategoride masaüstü trafiği geçer hale geldi.
  • Özel günlere yönelik pazarlama faaliyetle­rinin düzenlenmesi, dünyadaki genel trende paralel olarak Türkiye’de de yıl içerisindeki alışveriş dinamiklerini ve tüketicilerin harcama alışkanlıklarını değiştiriyor.
  • Çok kanallı müşteri deneyimine odaklanan ve mağazalarını birer deneyim merkezine dönüştüren firmalar rekabette avantaj kazanıyor.
  • Türkiye’de özellikle online perakende alanında pek çok lider marka için tüketici ziyaretlerinin yüzde 70’ten fazlası mobil kanallar üzerinden geliyor. Cironun da yüzde 60’tan fazlası yine mobil kaynaklı gerçekleşiyor. Bazı kategorilerde görülen sezonsallık etkisinin de mobil kullanımın artışıyla azalmaya başladığı görülüyor.

ECHO kimleri ağırlayacak?

Çok Kanallı: Hem internet üzerinden hem de fiziksel mağazadan satış yapan markalar.

Sadece Online: Fiziksel mağazası olmayıp sadece internet üzerinden satış yapan markalar.

Pazaryeri: Alıcı ve satıcıların web sitesi üzerinden iletişimde bulunmalarını ve işlem yapmalarını sağlayan platformlar.

Özel Alışveriş: Üyelik sisteminin geçerli olduğu ve üyelerine özel olarak kampanyalar düzenleyerek, indirimli satış yapan platformlar.

Çok Kategorili: Çeşitli ürün ve hizmet veren platformlar.

Dikey: Belli ürün veya hizmeti veren siteler.

E-ticaretin kalbi ECHO’da atacak… Hazır mısınız?

ECHO’da neler konuşulacak?

  1. E-ticarete etki eden faktörler
  2. Türkiye’deki kullanıcıların online alışveriş davranışları
  3. Özel gün ve dönemlerin etkisi, pazaryerlerinin yükselişi ve son yıllarda gerçekleşen yatırımlar
  4. Ödeme sistemleri
  5. Lojistik ve taşıma çözümleri
  6. Regülasyonlar
  7. E-ticaret işlemlerinde sosyal medyanın etkisi
  8. Dünya’da Cross-border
  9. Türkiye’de e-ihracat
  10. Müşteri deneyimi
  11. Türkiye’de omni-channel müşteri deneyiminde mevcut durum
  12. E-ticarette kişiselleştirme
  13. E-ticaret trendleri

➞ API ve Platform Odaklı İş Modelleri

➞ Abonelik Odaklı İş Modelleri

➞ Bilişsel Teknolojiler

➞ Dijital Pazarlama

➞ Satış ve Lojistik Planlama

➞ Kişiselleştirme

➞ Akıllı Asistanlar, Chatbot’lar ve Görsel Tanıma

➞ Dijital Gerçeklik

➞ Nesnelerin Ticareti

  1. Dijitalde doğan markalar ve başarı hikayeleri

➞ İnsan psikolojisi ve e-ticaret ile imtihanı

➞ En iyi küresel uygulamalar

➞ Türkiye’den en iyi uygulamalar

➞ Yenilikçi B2B odaklı e-Ticaret sektör örnekleri, başarı hikayeleri

Konferansı kimler dinlemeli?

  • Üretimlerini fiziksel eşikler olmadan tüm dünya pazarlarına satmak isteyen girişimciler.
  • Bu alanda profesyonel olarak çalışanlar.
  • e-ticaret ekosistemi içinde ürün ve hizmet sunanlar.
  • Altyapı ve yazılım şirketleri.
  • Meslek olarak bu alanı seçenler.
  • Yeni iş fırsatları ve sosyal sermaye oluşturmak isteyenler.
  • Dünya trendleri konusunda bilgilenmek isteyenler.
  • Kanun koyucu ve düzenleyicilerle buluşmak isteyenler.

Ayrıntılı Bilgi:

Özgür Gökşen
0212 211 11 12 (117)
[email protected]

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tuncay Özilhan, Anadolu Grubu'ndaki görevinden ayrılıyor
Haberler
Tuncay Özilhan, Anadolu Grubu’ndaki görevinden ayrılıyor
Sena Tufan
26 Mart 2025
Netflix, Willy Wonka'nın "Golden Ticket"ını gerçeğe dönüştürüyor!
Haberler
Netflix, Willy Wonka’nın “Golden Ticket”ını gerçeğe dönüştürüyor!
Nafizcan Önder
23 Mart 2025
Hediye kartları: "Kolaycılık" mı yoksa "özgürlük" mü?
Haberler
Hediye kartları: “Kolaycılık” mı yoksa “özgürlük” mü?
Sena Tufan
22 Mart 2025
Sosyal medya kısıtlaması kaldırıldı
Haberler
Sosyal medya kısıtlaması kaldırıldı
İrem Alimoğlu
21 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.