17 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticaret, “son dakikacıların” kurtarıcısı oldu
Haberler

E-ticaret, “son dakikacıların” kurtarıcısı oldu

Marketing Türkiye
7 Şubat 2019
2 dk okuma

Mastercard’ın her yıl dünya genelinde Sevgililer Günü dönemindeki hediye alışkanlıklarını araştıran anketine göre, online alışveriş hızı ve güvenilirliği ile yüzde 76 oranında artarken, 14 Şubat günü Sevgililer Günü hediyesini son dakika alanların sayısında da artış görülüyor.

MC SevgililerGunu Infografik

Mastercard’ın, Sevgililer Günü alışverişlerinin bir haritasını çıkarmak amacıyla dünya genelinde yürüttüğü, Türkiye’yi de kapsayan araştırması, online alışverişin her geçen gün hızla arttırdığını ortaya koydu.  Son üç yıldır 11-14 Şubat tarihlerinde kredi kartı, banka kartı ve ön ödemeli kartlarla yapılan alışverişleri inceleyen Mastercard’ın araştırma sonuçlarına göre: Sevgililer Günü olan 14 Şubat’ta hediyelerini alan son dakikacıların sayısında dikkat çeken bir artış görülüyor.

2018’de Sevgililer Günü’nde yapılan son dakika hediye alışveriş oranının yüzde 30’a yükseldiği, online alışverişin ise 2016’dan 2018’e gelindiğinde yüzde 76 arttığı gözlemlendi. Mastercard, online alışverişin hızlı ve rahat oluşundan, fiziki alışverişe göre daha fazla seçeneğe anında ulaşma imkanı sunmasından, aynı gün teslimat seçeneği olmasından dolayı Sevgililer Günü’nde son dakika alışverişinde bu artışın yaşandığını belirtti.

Müzik ruhun da aşkın da gıdasıdır

Mastercard’ın araştırması, son dakikaya kalsalar bile aşıkların klasik hediye tercih etmediklerini gösterdi. Araştırma sonuçlarına göre gül gibi klasik çiçek alışverişi toplam Sevgililer Günü hediyeleri arasında sadece yüzde 7 paya sahipken, takı ve mücevher alışverişlerinde yüzde 8 düşüş yaşandı. Bu tarz standart hediyeler yerine aşıklar artık daha çok sevdiklerinin ilgi alanlarına göre kitap ve müzik albümü hediye ediyorlar. 2016’dan 2018’e gelindiğinde bu tarz hediye alımlarında yüzde 46 artış olduğu görülüyor.

Sevgililer Günü’nde paha biçilemez deneyimler

“Güzel Anılar” her şeyden önemli diyen aşıklar, maddi değeri olan bir hediye yerine romantik bir kaçamağı daha çok tercih ediyorlar. Sevgililer Günü için yapılan otel rezervasyonlarında yüzde 9, seyahat harcamalarında yüzde 42 artış görülüyor. Bu da sevenlerin artık deneyime daha çok önem verdiğini gösteriyor

Temassız teknolojiye ilgi rekor düzeyde

2016’dan 2018’e gelindiğinde temassız kartlarla yapılan işlem sayısında yüzde 193 artış görülürken, temassız işlemlerin değeri yüzde 229 arttı. 114 ülkede 9 milyondan fazla noktada temassız işlem yapılabildiğini dile getiren Mastercard bu artışı şaşırtıcı bulmadıklarını, temassız teknolojinin günlük hayatımıza giderek daha fazla entegre olacağını belirtiyor.

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 EspressoLab'in yeni uygulaması: EslabFinder ya da "EslabTinder"!
EspressoLab’in yeni uygulaması: EslabFinder ya da “EslabTinder”!
5 İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
İstanbul Boğazı’nda kaçak yapı yıkımı başladı: Baylan Pastanesi’nin eklentisi kaldırıldı
Güncel Haberler
Süperman sayesinde "köpek sahiplenme" aramaları yüzde 500 arttı
Süperman sayesinde “köpek sahiplenme” aramaları yüzde 500 arttı
Airbnb ve Paramount'tan mavi bir macera: Şirinler Köyü Belçika ormanlarında gerçek oldu
Airbnb ve Paramount’tan mavi bir macera: Şirinler Köyü Belçika ormanlarında gerçek oldu
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Labubu çılgınlığı Pop Mart’ın kârını yüzde 350 artırdı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Avrupa'nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Haberler
Avrupa’nın en büyüğü Fenerbahçe Beko! EuroLeague kupası yeniden İstanbul’da…
Nafizcan Önder
26 Mayıs 2025
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
Haberler
Yapay zekalar kendi toplumunu kuruyor!
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
"Çocuk oyunu" aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Haberler
“Çocuk oyunu” aslında hiç de çocuk oyunu değil!
Sena Tufan
6 Haziran 2025
InStyle Türkiye yeni yayın dönemine Heepimiz’le başladı
Haberler
InStyle Türkiye yeni yayın dönemine Heepimiz’le başladı
İrem Alimoğlu
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.