22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticaret site trafikleri 9 kat artış gösterdi
Haberler

E-ticaret site trafikleri 9 kat artış gösterdi

Marketing Türkiye
27 Ocak 2020
2 dk okuma

Medianova, internet sitelerinin 2019 yılı trafiğine ilişkin önemli veriler paylaştı. Verilerin içeriğinde, sitelerin kullanım alanları ve cinsiyet dağılımlarının yanı sıra, yıl bazında en yoğun kullanım dönemleri ve yoğunluğun en fazla yaşandığı saat aralıkları gibi bilgiler de yer alıyor.

2018 ve 2019 yıllarında global raporlama şirketi Gartner’in teknoloji trend ve Frost&Sullivan’ın global araştırma raporlarında yer alan, Avrupa ve Ortadoğu’da en hızlı CDN platformu ile global şirketleri arasına giren, Türkiye’nin kendi AR-GE merkezine sahip, içerik dağıtım platformu Medianova’nın 2019 yılı verileri, site ve cinsiyet bazında trafik dağılımları, saat aralıkları ve dönemsel kullanım oranları gibi başlıklardan oluşuyor.

Video platformları ve e-ticaret sitelerine yoğun ilgi

2019 yılında site trafiği en çok yüzde 40 ile video platformları(OTT) ve e-ticaret sitelerinde yaşanırken, onları yüzde 20’lik oranla canlı yayın platformları takip etti. Özellikle Black Friday haftasında yapılan kampanyalar ile toplam e-ticaret site trafikleri 9 kat kadar artış gösterdi.

WebP formatı ve Türkiye’deki dijital platformlara büyük talep

Görsellerin anlık olarak sıkıştırılarak binlerce farklı cihaza ve akıllı televizyona uyumlu hale getiren imaj optimizasyon servisinde en büyük yeni talep, WebP imaj formatına oldu. Türkiye’deki dijital platformlara yurtdışından en büyük talep, Avrupa ve Orta Doğu bölgesinden geldi.

Kadınlar, toplam trafiğin çoğunluğu oluşturuyor

Site trafiğinin cinsiyet bazında değerlendirilmesi sonucu elde edilen verilerde kadınların, yüzde 61 oranında, erkeklerin ise yüzde 39 oranında kullanıma sahip olduğu belirlendi.

Bireyler tek başınayken, sosyal ortamlara oranla daha fazla kullanım sağlıyor

Dönemsel bazda incelenen verilerde, Eylül ve Aralık aylarında maksimum kullanım değerlerine ulaşılırken, Haziran ayı trafiğin en az yaşandığı ay olarak belirlendi. Haber sitelerinde yüksek trafik sabah 10:00’da başlayıp öğlene doğru azalırken video ve e-ticaret platformlarında yüksek trafik akşam 21.00’den gece saat 00.00’a kadar olan süreyle, kullanım yoğunluğunda en üst seviyeye ulaştı. Bireylerin yalnızken, sosyal ortamlara oranla daha çok trafik oluşturduğu gözlendi.

Altyapı yatırımları gündemde

Medianova’nın CEO’su Serkan Sevim, 2019 yılı sonuçlarını şöyle özetledi. “Medianova olarak kriz döneminde de altyapı yatırımlarına tüm hızımızla devam ettik. Bu anlamda yabancı şirketlere güçlü bir alternatif olarak güçlü büyümemizi sürdürdük. Bulut depolama, webinar yazılımları gibi yeni ürünleri çıkarttık. 2019 yılında yurtdışında Rusya ve Brezilya gibi yeni bölgelere yatırım yaparken mevcut ülkelerde altyapımızı büyüttük ve dünya üzerinde 47 noktaya ulaştık. İzmir’de Dokuz Eylül Üniversitesi Teknopark’ta yeni bir ofis açaral Ar-Ge yatırımlarını daha da artırdık. 2020^’de Yapay Zeka ve Big Data yatırımlarımız ile güçlü büyümemize devam etmek istiyoruz. Altyapı ve yeni teknolojiler konusundaki yatırımlara odaklanmak, trafiğin yüzde 80 artışı şeklinde olumlu bir sonuç elde etmemizi sağladı. İlerleyen yıllarda bu konudaki yatırımlarımıza devam edeceğiz.”

Medianova
1 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
2 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Perakendede idari para cezaları artırıldı
Perakendede idari para cezaları artırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin keyif markaları
Haberler
Türkiye’nin keyif markaları
Nafizcan Önder
18 Ekim 2025
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
Haberler
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
Doğan Burda'nın ticari unvanı "Big Medya Teknoloji" olarak değişti
Haberler
Doğan Burda’nın ticari unvanı “Big Medya Teknoloji” olarak değişti
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
Haberler
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.