19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticaret girişimlerinin yüzde 79’u, son bir yılda gelirlerini artırdı
Haberler

E-ticaret girişimlerinin yüzde 79’u, son bir yılda gelirlerini artırdı

Marketing Türkiye
10 Eylül 2018
2 dk okuma

Ekonomik göstergelerin değişkenlik gösterdiği ve yakından takip edildiği bugünlerde Dopigo’nun ikincisini gerçekleştirdiği “E-Ticaret Görünüm Araştırması”na göre, 2018 yılının ilk 6 ayında gelirlerini artıran girişimcilerin yarısının, yılın geri kalanına dair en büyük endişesi döviz kurundaki artışlar. Öte yandan küresel e-ticaret devi Amazon’un ülkemize gelişini heyecanla bekleyen katılımcıların yüzde 87’si, Amazon Türkiye’de mağaza açtığını veya açmak istediğini belirtiyor.

İnternet üzerinden satış yapan girişimcilerin e-ticaret operasyonlarını tek bir noktadan yönetmelerini sağlayan bulut tabanlı e-ticaret çözümü Dopigo, 150’den fazla e-ticaret girişimcisinin katılımıyla 2. kez gerçekleştirdiği “E-Ticaret Görünüm Araştırması”nın sonuçlarını açıkladı. yüzde 83’ü son 5 yıl içinde e-ticarete katılan girişimcilerden alınan bilgiler; sektörün 2018’in ilk 6 ayındaki performasını ve yılın geri kalanına ilişkin ticari beklentileri gözler önüne seriyor.

e-ticaret girişimlerinin yüzde 79’u gelirlerini geçen seneye göre artırdı.

Dopigo, araştırmaya katılanlardan, ekonomik risklerin arttığı geçmiş 6 ayda yaptıkları yatırımları değerlendirmelerini istedi. 2018’in ilk yarısında e-ticaret girişimcilerinin yüzde 76’sı yeni satış kanallarını kullanarak, yüzde 54’ü yeni ürün fikirleri bularak, yüzde 24’ü ofis, mağaza ve depo yatırımı yaparak, kalanı ise yeni teknoloji satın alımlarıyla büyüme yoluna gitti. 2017 yılının verileriyle karşılaştırıldığında; yeni teknoloji satın alımlarında ve yeni çalışanları işe alma oranlarında ciddi bir küçülme görüldü. Yatırımların geri dönüşüne bakıldığında; girişimcilerin yüzde 40’ı yaptığı yatırımdan daha az, yüzde 28’i yatırımın iki katından fazla, yüzde 7,4’ü ise 5 katından fazla kazanç elde ettiğini belirtti.

Yılın ilk yarısında e-ticaretten elde ettikleri gelirleri de değerlendiren katılımcıların yüzde 79’u, önceki seneye göre gelirlerinin artığını açıklarken; yüzde 13,5’i gelirlerinde düşüş olduğunu, yüzde 7,5’i ise gelirlerinin aynı kaldığını ifade etti. Fiziksel, toptan ya da e-ticaret satış kanallarından elde edilen gelirler karşılaştırıldığında, araştırmaya katılanların yüzde 71’i en çok geliri e-ticaret üzerinden sağladıklarını belirtti. Fiziksel mağazalardan daha çok kazananların oranı yüzde 18, gelirlerinin çoğu toptan satışlardan gelenlerin oranı ise yüzde 11 oldu.

Katılımcıların yaklaşık yüzde 55’i, 2018 yılının ilk 6 ayında e-ticaretteki ortalama faaliyet büyüklüklerinin yüzde 10’dan fazla arttığını söyledi. Girişimcilerin yüzde 80’i ise tüm ekonomik koşullara rağmen gelecek 6 ayda e-ticaret faaliyetlerinde artış bekliyor.

e-ticaret için saatli bomba: Döviz kuru

e-ticaret girişimcilerinin 2017 yılındaki ortak problemleri sırasıyla paketleme, fatura kesme, stok takibi ve ürün araştırmaydı. 2018’in ilk 6 ayında yaşanan en büyük sıkıntı ise son dönemdeki hareketli döviz kurlarının etkisiyle ürün fiyatlandırması oldu. Bunu paketleme, ürün araştırma ve stok takibi izledi.

2018 yılının ikinci yarısı için beklenen en büyük riskin yüzde 50 oranla döviz kurundaki artış olduğunu belirten katılımcılar, bunun neticesinde kargo maliyetlerinin artmasından ve yüksek enflasyon oranlarından endişe duyuyor. Katılımcıların yüzde 3,6’sı ise en düşük riski, müşterilerin e-ticaret harcamalarının azalması olarak görülüyor.

Amazon’un gelişi heyecan yaratıyor

Araştırmaya katılan girişimcilerin yarısından fazlası online pazar yerleri, yüzde 26’sı internet siteleri ve yüzde 13’ü fiziksel mağazalar aracılığıyla satış yapıyor. n11, GittiGidiyor, Hepsiburada gibi online pazar yerlerinde satış yapan katılımcıların yüzde 47’si kendilerine ait özgün bir e-ticaret sitesine de sahip.

Türkiye e-ticaret piyasasına güçlü bir oyuncu olarak girecek olan Amazon, e-ticarette faaliyet gösteren KOBİ’leri heyecanlandırdı. Amazon’da var olmak, küresel bir e-ticaret deneyimi anlamına da geliyor. yüzde 90’ı yurt dışına satış yapmayan e-ticaret girişimcilerinin yüzde 87’si, Amazon Türkiye’de mağaza açtığını veya açmak istediğini belirtti. Hali hazırda yüzde 10’u Amazon’dan satış yaparken, yüzde 75’i yurt dışı operasyon fikirlerine açık olduğunu ifade etti.

 

1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
3 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
4 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Aralık)
Güncel Haberler
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
12 Ekim 2025
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Haberler
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Haberler
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Sena Tufan
1 hafta önce
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
İrem Alimoğlu
16 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.