22 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-ticaret devlerinden fiziksel perakendeye dev yatırım
Haberler

E-ticaret devlerinden fiziksel perakendeye dev yatırım

Nafizcan Önder
19 Ekim 2020
1 dk okuma

Çinli online perakende devi Alibaba, operasyonunu fiziksel perakendeciliğe taşıyor. Hipermarket işletmecisi Sun Art’ın hakim hisselerini 3.6 milyar dolar karşılığında satın aldığını duyuran Alibaba böylelikle Sun Art’ın yaklaşık 500 kadar marketinin kontrolünü de sağlamış olacak. Amazon da 13.6 milyar dolarlık yatırımla Whole Foods’u alarak fiziksel perakendecilikte önemli bir hamle yapmıştı. E-ticaret devlerinin offline perakendeciliğe geçişinde sektördeki büyüme hızının yavaşlamasının rol oynadığı belirtiliyor.

Çin merkezli Alibaba, fiziksel perakendecilikte yaptığı 3.6 milyar dolarlık dev yatırımla ülkede 500 civarı süpermarketi işleten Sun Art‘ın çoğunluk hissesinin satın aldığını duyurdu. Son gelişme ile birlikete Alibaba şirketteki hissesini yüzde 21’den yüzde 72’ye çıkarmış oldu.

Alibaba Başkanı ve CEO’su Daniel Zhang, yaptığı açıklamada koronavirüs pandemisinin tüketici alışkanlıklarının dijitallesmesini hızlandırdığına dikkat çekerken, “Sun Art, yeni perakende vizyonumuzu güçlendirecek ve tamamen entegre olmuş bir deneyimle daha fazla müşteriye hizmet vermemizi sağlayacak.” dedi.

Haberle birlikte Hong Kong Borsası’nda işlem gören Sun Art hisseleri bir ara yüzde 27 değer kazandı.

Büyüme yarışı offline’a taşınıyor!

Böylelikle Alibaba da 4 sene önce Whole Foods’a 13 milyar doların üzerinde yatırım yapan küresel rakibi Amazon’un izinden giderek fiziksel perakendecilikteki rolünü artırdı. Alibaba, daha önce de Amazon’un kasiyersiz Go marketlerinin bir benzeri olan Freshippo’yu hayata geçirmiş ve sayılarını 200’ün üzerine taşımıştı.

Uzmanlar, dünyanın en büyük iki e-ticaret oyuncusunun online alışverişten offline’a doğru yaptığı bu geçişi elektronik ticaretteki büyüme hızı eğrisinin düşüşe geçmesine bağlıyor. Çin merkezli bir diğer e-ticaret şirketi JD.com da benzer şekilde 7Fresh isminde bir perakende ağı kurmuştu.

alibaba Amazon Sun Art
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Markaların 2026 harcama trendleri: Nelere para harcayacak, nelerden kısacaklar?
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Alışverişte karar sosyal medyada veriliyor, satın alma akıllı telefonla yapılıyor!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Kadın liderlerin yüzde 62’si ayrımcılıkla karşı karşıya!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Doğan Burda'nın ticari unvanı "Big Medya Teknoloji" olarak değişti
Haberler
Doğan Burda’nın ticari unvanı “Big Medya Teknoloji” olarak değişti
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Haberler
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Marketing Türkiye
3 gün önce
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Haberler
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Haberler
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.