19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
E-spor bilet geliri 32 milyon dolar arttı
Haberler

E-spor bilet geliri 32 milyon dolar arttı

Marketing Türkiye
20 Haziran 2018
2 dk okuma

Geçen yıl 586 büyük e-spor etkinliği düzenlenirken, e-spor bilet geliri 2016 yılına oranla 32 milyon dolarlık artış göstererek 59 milyon dolara ulaştığı belirlendi.

Ajans Press,  e-spor’a yönelik yapılan detaylı araştırmayı inceledi. Ajans Press’in Eğitim, Kültür ve Araştırma Genel Müdürlüğü verilerinin yanı sıra medya yansımalarından da derlediği bilgilere göre, e-spor bilet gelirlerinin 2016 yılına göre 32 milyon dolar artış göstererek 59 milyon dolara ulaştığı görüldü. Bunun yanı sıra, 2017 yılında yapılan tüm e-spor etkinliklerinde toplam ödül tutarının ilk defa 100 milyon doları aşarak 112 milyon dolar seviyesine yükseldiği belirlendi. Dijital oyun pazarı içinde dünyada ilk 20 içerisinde yer alan Türkiye’nin  e-spor taraftarı ise 4 milyon olarak tespit edildi.

Küresel e-spor gelirleri 2018 yılı sonunda yüzde 38,2 artacak

Ajans Press ve ITS Medya’nın gerçekleştirdiği incelemede e-sporun medya karnesi de belli oldu. Gerçekleştirilen yazılı basın incelemesinde,2016-2018 yılları arasında e-sporu konu alan 3 bin 186 haber yansıması tespit edildi.Elde edilen veriler neticesinde, e-spor’un küresel ölçekte büyük bir pazara sahip olduğu gözler önüne serildi. 2018 yılı sonunda ise e-spor gelirlerinin artacağı düşünülürken, yüzde 38,2 yükselerek 906 milyon dolara ulaşacağı öngörüldü. Bununla beraber markaların e-spor endüstrisine 694 milyon dolar yatırım yapması ile birlikte, 2021 yılına kadar yatırımların 1,4 milyar dolara ulaşması ve toplam e-spor gelirlerinin yüzde 84’ünü oluşturması beklenen tespitler arasında yer aldı. E-spor’un olumlu ve olumsuz yanlarına dikkat çeken raporda, eğitim materyali olarak kullanılması, yabancı dil öğrenmeye etkili olması, strateji geliştirme ve hızlı karar verebilme becerisini geliştirmesi artı yönleri olarak verildi. Olumsuz yönleri ise; dil gelişiminde aksama, duygu kontrolünde zorluk, asosyalleşme ve obezite şeklinde belirtildi.

Rapor, e-spor’un profesyonelleşerek internet kafelerden çıkıp stadyumlara taştığını vurguladı. Profesyonel olarak e-spor yapanların ise ne kadar ağır bir antrenman programına sahip oldukları ve disiplinli bir hayat yaşadıkları belirlendi. Taraftarlarına bakıldığında da geleneksel spor taraflarına kıyasla daha sosyal ve centilmen oldukları görüldü.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Haberler
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
1 gün önce
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
5 gün önce
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini "kod" değil, "kültür" belirleyecek...
Haberler
Ajanslarda yapay zekanın geleceğini “kod” değil, “kültür” belirleyecek…
İrem Alimoğlu
14 Eylül 2025
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Haberler
Citi’den 175 bin çalışana zorunlu yapay zeka prompt eğitimi
Sena Tufan
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.