25 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Duvara bantlanan muz" markalar tarafından yeniden yorumlandı
Haberler

“Duvara bantlanan muz” markalar tarafından yeniden yorumlandı

Marketing Türkiye
9 Aralık 2019
2 dk okuma

Bir süredir sosyal medyada geniş yer bulan  “duvara bantlanmış muz”a markalar da tepkisiz kalmadı. Tekzen ve Burger King Fransa “sanat eseri”ne gönderme yaparak real time marketing çalışması gerçekleştirdi.

İtalyan sanatçı Maurizio Cattelan’ın son provokatif eseri “Komedyen”e geçtiğimiz günlerde 120 bin dolar değer biçilmiş ve büyük tartışmalara yol açmıştı. “Sanat eseri nedir?” sorusunu yeniden akıllara getiren çalışma yapım maliyeti konusunda da başka bir tartışmanın fitilini ateşlemişti. Bu tartışmalara markalar da kayıtsız kalmadı. Burger King Fransa ve Tekzen gündemin nabzını tutarak “duvara bantlanmış muz”u konu alan real time marketing çalışmalarını sosyal medya hesaplarından paylaştı. Paylaşılan gönderiler sosyal medya kullanıcılarının dikkatinden kaçmadı.

Tekzen için hazırlanan kampanyada “Modern sanat eserleri üretmek için de ihtiyacınız olan her şey Tekzen’de!” yazısıyla Instagram hesabından paylaşılan gönderide 120 bin dolarlık çağdaş sanat eserinin 8,5 liralık gri bant ile hazırlanabileceğine dikkat çekiyor.

https://www.instagram.com/p/B52DU-Dhzf6/

Burger King Fransa’nın Twitter hesabından “Nolursa olsun yutma” yazısıyla paylaştığı gönderide ise bantlanmış bir muzun 120 bin dolar, bantlanmış patates kızartmasının ise 0.01 euro olduğundan yola çıkılarak “Komedyen”in yapım maliyetine dikkat çekiliyor.

N’avalez pas n’importe quoi. pic.twitter.com/3ao767nsaa

— Burger King France (@BurgerKingFR) December 8, 2019

Fellas Foods “Sanat eseri tadında lezzetlerimize fiyat biçilebilir mi bilmiyoruz ama galeride sergilenecek kadar lezzetli olduğumuzu çok iyi biliyoruz” diyerek paylaştığı gönderide “duvara bantlanmış muz”u “ti”ye alıyor.

https://www.instagram.com/p/B52ljlDlBZ4/

Maylo Kağıt “120 bin dolarlık muz değil ama yokluğu can sıkar” dedi ve “duvara bantlanmış muz”a esprili bir şekilde gönderme yaparak gönderiyi Instagram hesabında paylaşıyor.

https://www.instagram.com/p/B52u6PJlPWL/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

Join&Blend Instagram hesabından “Bizimki de sanat 😜” diyerek paylaştığı gönderide, ikonik sarı shaker’ını bantlayarak akıma gönderme yapan markalar arasında yerini alıyor.

https://www.instagram.com/p/B541jX9gQir/

Daha önceden de Koçtaş tarafından yapılan real time marketing çalışması

Koçtaş’tan yaratıcı “vida” paylaşımı

 

burger king Muz Tekzen
1 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
2 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
3 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
4 Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
5 Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Şirketlerin yüzde 78’i 2026'da tek ücret artışı planlıyor
Şirketlerin yüzde 78’i 2026’da tek ücret artışı planlıyor
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
Haberler
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
Burger King’ten "bir aile yemeği felaketi..."  
Haberler
Burger King’ten “bir aile yemeği felaketi…”  
Marketing Türkiye
2 gün önce
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Haberler
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Haberler
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, kadim halkların izinde Rize’nin gizemli topraklarını keşfetti
Marketing Türkiye
21 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.