Dünyanın en değerli telekom markaları arasında 3 Türk

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance dünyanın en değerli telekom ve perakende markalarını açıkladı. Telekom sektörünün en değerli markası 30 milyar dolar marka değeri ile Vodafone olurken, Türkiye’de de faaliyet gösteren Vodafone da dahil olmak üzere en değerli ilk 10 telekomünikasyon markası şöyle sıralandı:

 

1 – VODAFONE – İngiltere – 30,045 (bin $)
2 – AT&T – ABD – 28,884
3 – VERIZON – ABD – 27,616
4 – ORANGE – Fransa18,558
5 – CHINA MOBILE – Çin – 17,919
6 – MOVISTAR – İspanya – 14,412
7 – COMCASTABD – 12,473
8 – T-MOBILE – Almanya – 12,046
9 – NTT DOCOMO – Japonya – 10,869
10 – BT – İngiltere – 9,820

 


Gelişen pazarların markaları yükseliyor
Brand Finance’in yaptığı araştırma, telekomünikasyon sektöründe en çok gelişme kaydeden markaların BRIC ülkeleri olarak da bilinen Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin markaları olduğunu ortaya koydu. En önemli gelişmeler BRIC(Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin) ülkeleri markalarında görüldü. Brezilya’dan VIVO, Rusya’dan ROSTELECOM, Hindistan’dan AIRTEL yükselen marka değerleri ile dikkat çekerken 500 en değerli marka arasında Türkiye’den, Türk Telekom ve Avea ile birlikte Turkcell yer aldı. Türk Telekom Grubu’nun marka değeri 2 milyar dolar, Turkcell’inki ise 1,5 milyar dolar olarak ölçüldü.  

Cihazlarda Apple üstünlüğü
Mobil telekomünikasyon cihazı markalarının değerlendirildiği listede ise ilk sırayı Apple alırken, Steve Jobs’ın yönetimi altında dünyanın en değerlileri arasına giren şirketi sırasıyla Samsung, Nokia, HTC ve Blackberry takip etti. Donanım kategorisinde ise en değerli markalar sırasıyla CISCO, Ericsson, Alcatel-Lucent, Qualcomm ve Nokia-Siemens oldu.  

Türkiye’nin en değerli perakende markası
BİMBrand Finance’in yaptığı değerlendirmelere göre perakende sektöründe dünyanın en değerli markası 38,3 milyar dolar marka değeri ile Walmart olurken, listede ABD’li markaların üstünlüğü dikkat çekti. Amazon.com, Walgreens, Sam’s Club, ASDA gibi internet üzerinden satış yapan markaların sıralamadaki üstünlükleri, internetin perakende sektöründe ne kadar önemli bir paya sahip olduğunu göstermiş oldu. Türkiye’nin en değerli perakende markası ise 1,2 milyar dolarlık marka değeri ile BİM oldu. Dünya perakende sektörünün en değerli 10 markası:

 

1 – WALMART – ABD – 38,319 (bin $)
2 – AMAZON.COM – ABD – 28,665
3 – HOME DEPOT – ABD – 20,902
4 – TESCO – İngiltere – 20,051
5 – TARGET – ABD – 15,267
6 – IKEA – İsveç – 15,211
7 – WALGREENS – ABD – 11,564
8 – SAM’S CLUB – ABD – 11,517
9 – CVS CAREMARK – ABD – 9,421
10 – ASDA – ABD – 9,406

 

İLGİLİ HABERLER