19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dünyada ve Türkiye’de dindar nüfus ağırlıkta
Haberler

Dünyada ve Türkiye’de dindar nüfus ağırlıkta

Marketing Türkiye
11 Nisan 2017
2 dk okuma

BAREM, global ortağı WIN/ Gallup International ile birlikte dünyada din konusunu mercek altına aldı. Araştırma sonuçlarına göre, dünyadaki insanların %62’si kendini dindar olarak tanımlarken Türkiye’de bu oran yüzde 74. Dünya’nın en dindar ülkeleri Tayland ve Nijerya, en az dindar ülke ise Çin.

Barem ve WIN/ Gallup International’ın 68 ülkede 66 bini aşkın kişiyle gerçekleştirdikleri araştırmada, insanların din açısından kendilerini nasıl tanımladıkları ve Tanrı, ruh, ölümden sonra hayat, cennet, cehennem kavramlarına inanıp inanmadıkları sorgulandı. Araştırma verilerine göre, Türkiye dahil 41 ülkede nüfusun yarıdan fazlası kendini dindar olarak tanımlıyor.

Türkiye’nin yüzde 74’ü dindar

Dünyadaki insanların yüzde 62’si kendini dindar olarak tanımlarken Türkiye’de bu oran yüzde 74. Global olarak insanların yüzde 74’ü bir ruhumuz olduğuna ve yüzde 71’i Tanrı’ya inanırken; yüzde 56’sı cennete, yüzde 54’ü ölümden sonra hayatı olduğuna ve yüzde 49’u cehennemin varlığına inanıyor. Türkiye’de dinle ilgili bu kavramlara inanma oranı çok daha yüksek ve sıralama oldukça farklı. Türkiye’de inanılan dini kavramlar sırasıyla; Tanrı yüzde 95, ruh yüzde 91, cennet ve cehennem yüzde 88, ölümden sonra hayat yüzde 78.

Dünya genelinde kadınlar erkeklere göre daha dindar

Dünyada dindarlık ve inançlar ile cinsiyet, yaş, gelir ve eğitim düzeyi gibi sosyo-demografik özellikler arasında bir bağlantı bulunuyor. Kadınlar erkeklere göre daha dindar ve dinle ilgili kavramlara daha çok inanıyorlar. Dindarlık oranı yaş ile değişmiyor ancak Tanrı, ruh, cennet, cehennem, ölümden sonra yaşam kavramlarına inanç, gençler tarafından daha yüksek oranlarda ifade ediliyor. Eğitim ve gelir düzeyinin artmasıyla dindarlık ve inanç azalıyor.

Türkiye’de dindar erkeklerin oranı daha fazla

Türkiye’de demografik kırılımlarda dindarlıkla ilgili dünyadan farklı bir tablo görünüyor. Türkiye’de dindar olduğunu söyleyen erkeklerin oranı kadınlardan daha yüksek. Dindarlık yaş ile artıyor. Dünyadakine paralel olarak Türkiye’de de eğitim ve gelir düzeyi arttıkça dindarların oranı azalıyor.

En dindar ülkeler Tayland ve Nijerya

Araştırma verilerine göre en dindar ülkeler olan Tayland (yüzde 98) ve Nijerya (yüzde 97). Kosova, Hindistan, Gana, Papua Yeni Gine ve Fildişi Sahili’nde dindarlık oranı ise her biri için yüzde 94. Türkiye yüzde 74 dindar oranı ile 68 ülke içinde 26. Sırada yer alıyor. Komşumuz Yunanistan ise yüzde 73 dindar oranı ile 27. sırada. Diğer komşularımızdaki dindar oranları ve sıralamaları şu şekilde; Ermenistan (yüzde 92 – 9. sıra), İran (yüzde 77 – 23. sıra), Irak (yüzde 64 – 32. sıra), Rusya (yüzde 61-35. sıra), Bulgaristan (yüzde 51 – 41. sıra), Azerbaycan (yüzde 35 – 53. sıra).

Çin’de 10 kişiden 7’si ateist

Çin, en az dindar ülke olarak karşımıza çıkıyor. Çin’in yüzde 23’ü kendini “dindar olmayan” şeklinde tanımlıyor. Her 10 kişiden neredeyse 7’si ateist. Türkiye’de dindar olmayanların oranı yüzde 12, ateistlerin oranı ise yüzde 6. Tanrı, ruh, ölümden sonra yaşam, cennet ve cehennem; bunlara en çok inanan ülkeler Bangladeş, Endonezya, Gana, Pakistan ve Papua Yeni Gine.

1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gelecek Günü 2025, "Bugün yenilen, yarın güçlü ol" temasıyla gerçekleşti
Haberler
Gelecek Günü 2025, “Bugün yenilen, yarın güçlü ol” temasıyla gerçekleşti
Marketing Türkiye
14 Mart 2025
Dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı! Formül net: Güven, bağlantı ve toplumsal destek
Haberler
Dünyanın en mutlu ülkeleri açıklandı! Formül net: Güven, bağlantı ve toplumsal destek
Nafizcan Önder
20 Mart 2025
En çok konuşulan parti liderleri...
Haberler
En çok konuşulan parti liderleri…
Marketing Türkiye
12 Mart 2025
Ramazan ayında Türkiye'nin seyahat ve yeme içme alışkanlıkları nasıl şekilleniyor?
Haberler
Ramazan ayında Türkiye’nin seyahat ve yeme içme alışkanlıkları nasıl şekilleniyor?
Sena Tufan
22 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.