Dünya medyası İstanbul’da buluşuyor
1991 yılında Doğu Avrupa’da televizyon içeriği pazarlamak üzere kurulan bir market olan Dıscop, bu yıl 2. kez İstanbul’da düzenlenecek. Dünyanın farklı ülkelerinden medya sektör temsilcilerini bir araya getirmek ve televizyon için hazırlanmış program, dizi ya da filmleri tanıtmak amaçlı kurulan market 2009’dan bu yana farklı ülkelerde yapılıyor. İstanbul’da ilk kez geçen sene Mart ayında düzenlenen Discop İstanbul, bu yıl 28 Şubat-01 Mart 2012 tarihleri arasında İstanbul Ceylan Intercontinental Hotel’de yapılacak ve birçok farklı ülkeden katılımcıyı ağırlayacak. Dünyadan 300’e yayın televizyon kanalı, yapım şirketi ve sektör temsilcisinin katılacağı markette, iki ayrı konferans düzenenlenecek.
Variety Dergisi’nin Doğu Avrupa ve Orta Asya büro şefi Nick Holdsworth’ün moderatörlüğünde gerçekleşecek ilk konferans, “İpek yolu Dalgası/Orta Asya ve Kafkaslar’a bakış” ismini taşıyor. “Arap İçeriklerinde Rönesans” adlı ikinci konferans ise K&P Partners TV Services Başkanı Nabil Kazan ve Variety Arabia’nın film ve medya yazarı Mohammed Moesa moderatörlüğünde gerçekleştirilecek. Katılımcılar konferansta tartışma bölümlerinin dışında genel olarak Arap coğrafyasında “yerli” içeriklerin neden kendi bölgelerinde ve dışarıda başarı kazandığına yönelik fikir edinme şansı bulacak.
Türk dizileri dünyaya açılıyor!
Türk dizilerinin dünyada büyük ilgi görmesi ve birçok ülkede en çok izlenen yapımlar arasına girmesi nedeniyle, DISCOP bu sene yeni bir oluşum daha kuruyor. “Türk Çadırı” başlığı ile Türk dizi yapımcı firmalarına özel alan yaratan DISCOP, katılımcı olacak yapım şirketlerine DISCOP Afrika ve Natpe Budapeşte fuarlarında da özel alan açmayı hedefliyor.