Duayenler iletişimin inceliklerini anlattı
Canan Eseler
The P World tarafından organize edilen, Excel İletişim Yönetimi’nin resmi iş ortaklığı ve Marketing Türkiye’nin medya sponsorluğuyla bu yıl İstanbul’da gerçekleşen Global PR Trendleri Zirvesi başladı. Microsoft, Linkedin, Greenwich Üniversitesi, AkzoNobel, Visit Britain, Cisco, Roche, Lenovo, Airbus Group, BBC ve Fleishman-Hillard gibi öncü kurumların iletişim duayenlerini buluşturan ve iki gün sürecek olan zirvenin ilk gününün açılış başkanlığını Global İletişim uzmanı ve Microsoft MEA Bölgesi Kurumsal İletişim Eski Direktörü Tomas Jensen yaptı. Jensen sonrasında söz alan VisitBritain Kurumsal İletişim Direktörü Patrica Yates, yöneticiler için PR’ın önemini ve CEO ile yöneticilerle konuşurken hangi konuların önemli olduğundan bahsetti.
Çin kökenli Lenovo, Amerika markası IBM’i satın alırsa…
Lenovo EMEA Bölgesi İletişim Direktörü Catherine Ladousse ise “Global Marka İnşaası için İletişimin Stratejik Önemi: Birleşme ve Satın Alma Yoluyla farklı Kültürlerin Entegrasyonu” başlıklı bir konuşma yaptı. Ladousse, konuşmasında Lenovo’nun 2005 yılında IBM’in PC bölümünü ve geçtiğimiz yıl da IBM’in “x86 Sunucu Birimi”ni satın almasından bahsetti. Çin kökenli Lenovo’nun Amerika kökenli IBM’in bazı bölümlerini satın almasıyla birlikte yaşanan kültürler arası entegrasyonu anlatan Ladousse, “Dünya markası ve şirket kültürü oluşturmak uzun bir yolculuk. Başarı ancak güven oluşturarak ve bu güvenin sürdürülebilirliğini sağlayarak gelir. Bu güveni inşa ederken de iletişim önemlidir. İletişim her zaman, her yerde kritik bir rol oynar ve iletişim uzmanları yani bizler bu iletişimi ancak tahrik edebiliriz” diye konuştu. Konuşma sonrasında Ladousse, Patrica Yates’le birlikte katılımcıların sorularını yanıtladı.
İsbir: “Hedefimiz bu zirvenin her yıl Türkiye’de gerçekleşmesi”
İkinci oturumda ilk olarak söz alan ise Excel İletişim Yönetimi Ajans Başkanı Figen İsbir oldu. “Excel İletişim Yönetimi olarak 20. yılımızı bitirip 21. yaşını kutladığımız bu dönemde, en prestijli PR buluşmalarından biri olan Global PR Trendleri Zirvesi’nin resmi iş ortaklığını üstlenerek tüm paydaşlarımıza teşekkür etmek istedik” diyerek söze başlayan Figen İsbir, “Hedefimiz artık her yıl bu zirvenin Türkiye’de gerçekleşmesine katkıda bulunarak bir gelenek başlatmak. Zirvenin medya sponsorluğunu üstlenen Marketing Türkiye’nin yanı sıra, İDA, KID ve Haberler.com’a da zirveye katkılarından dolayı teşekkür ederiz” diye konuştu. İsbir sonrasında söz alan P World Organizasyon Yöneticisi Kosta Petrov ise “Global PR Trendleri Zirvesi değerli konuşmacılar, katılımcılar ve iş ortakları sayesinde dünyanın en büyük global PR zirvelerinden birine dönüştü. Başta Excel İletişim Yönetimi olmak üzere, zirvemizin bu yıl İstanbul’da gerçekleşmesine katkıda bulunan tüm destekçilerimize teşekkürlerimizi sunarız. İstanbul hiç şüphesiz Excel İletişim Yönetimi’nin de katkılarıyla Global PR Trendleri Zirvesi’nin vazgeçilmez şehirlerinden biri olacak” dedi.