Doğuş Yayın Grubu CNBC-E’yi Discovery’e satıyor
220’den fazla ülkede toplam yaklaşık 3 milyar aboneye sahip olan ve aynı zamanda Discovery Channel ve Eurosport gibi dünyaca ünlü televizyon kanallarını bünyesinde bulunduran Discovery Communications, Doğuş Yayın Grubuna ait ulusal yayın yapan CNBC-E ‘yi satın alma kararı verdi.
Discovery Communications’ın stratejik ortaklık kurmak üzere anlaştığı Doğuş yayın Grubu 1 Eylül itibariyle Discovery’nin Türkiye’deki ilk ve tek reklam satış temsilcisi olarak atanacak. Böylece Discovery de ilk defa Türkiye’de ulusal yayın hayatına adım atacak. Doğuş Yayın Grubu Animal Planet, Discovery Channel ve Discovery Science’ın yerel versiyonları da dahil olmak üzere tüm ticari portföyünün satışından ve Türk reklamverenleri için sponsorluk olanakları sağlamaktan sorumlu olacak.
Alım işleminin 2015 yılı içinde tamamlanması bekleniyor. CNBC-E alım işleminin sonlanmasına kadar mevcut ekibiyle yola devam edecek.
Discovery Türkiye Genel Müdürü olan Sissian Margos, Doğuş işbirliğindeki tüm süreçleri yönetecek ve sahada stratejik liderlik görevini üstlenecek. Sissian Margos 2012 yılında Discovery’nin Türkiye ofisinin açılışını yönetmiş ve sonrasında 3 yıl boyunca Ticari Direktör olarak bugüne kadar başarılı bir şekilde devam eden Discovery’nin Türkiye’deki faaliyetlerini yürütüyordu.