9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Diziler Türkiye’ye olan ilgiyi artırıyor mu?

Marketing Türkiye
2 Mayıs 2013
1 dk okuma

Skyscanner’ın verilerine göre, Türkiye’yle yakın bağları olan Arap ve Balkan ülkeleri, turistik geziler için de Türkiye’yi tercih ediyor. Ekonomik ve ticari ilişkilerin yanı sıra, son yıllarda bu ülkelerle olan etkileşimimize dizi sektörü de eklendi. Türk dizilerinin bu ülkelerde kimi zaman Amerikan ve Latin Amerika yapımlarını bile geride bırakarak izlenme rekorları kırması, Türkiye’nin bu ülkelerdeki aranma sayılarındaki artışta rol oynamışa benziyor.

Bosna-Hersek, Hırvatistan, Kosova, Makedonya ve Sırbistan gibi Balkan ülkelerinden Türkiye’ye yapılan uçak bileti aramaları 2011 yılıyla kıyaslandığında, 2012 ve 2013’teki aramaların neredeyse iki katına çıktığı gözleniyor. Son dönemde yayınlanan pek çok Türk dizisi sayesinde, bu ülkelerin Türk kültürünü daha yakından tanıma fırsatı yakaladıklarına dair yaygın bir görüş bulunuyor.

Son yıllarda Arap ülkelerinden Türkiye’ye gelen turist sayısında yüksek bir artış gözleniyor. 2011 ile karşılaştırıldığında 2012’den bu yana Kuveyt, Bahreyn, Katar, Ürdün, Yemen ve Lübnan’dan Türkiye’ye yapılan uçak bileti aramalarındaki artış %100’ü geçerken, Bahreyn ve Suudi Arabistan’dan Türkiye’ye yapılan aramalardaki artış ise %200’ün üzerine çıkıyor. Diğer yandan, Arap ülkelerinden gelen turistlerin Türk dizilerinin çekildiği yerleri ve setleri özellikle ziyaret etmek istedikleri biliniyor.
Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök: “Türk dizileri tüm dünyada gittikçe daha popüler hale geliyor ve bu sayede birçok ülke Türkiye’yi daha yakından tanıma şansı yakalıyor. Mesela eskiden Latin Amerika dizileri Türkiye’nin göz bebeğiyken, artık Türk yapımları Latin Amerika’da yayınlanmaya başlandı. Skyscanner’ın uçak bileti arama sonuçları da Türk dizilerinin yayınlandığı ülkelerden Türkiye’ye doğru bir ilgi artışı olduğunu destekliyor. Bu ülkelerle olan ilişkilerimizde elbette başka etkenler de rol oynuyor. Ancak dizilerin Türk kültürünün daha iyi tanınmasını sağladığını, böylece turizme de katkıda bulunduğunu düşünüyoruz.” dedi.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pazarlama sektörünün en iyileri Brandverse Awards'da ödüllendirilecek...
Haberler
Pazarlama sektörünün en iyileri Brandverse Awards’da ödüllendirilecek…
Marketing Türkiye
4 Mart 2025
2025 Oscar Ödülleri sahiplerini buldu
Haberler
2025 Oscar Ödülleri sahiplerini buldu
İrem Alimoğlu
3 Mart 2025
ChatGPT’ye kütüphane özelliği geldi: Tüm görseller artık tek yerde
Haberler
ChatGPT’ye kütüphane özelliği geldi: Tüm görseller artık tek yerde
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Haberler
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
İrem Alimoğlu
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.