14 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dizi izlemeye doyamıyoruz
Haberler

Dizi izlemeye doyamıyoruz

Marketing Türkiye
29 Ağustos 2017
1 dk okuma

Medianova’nın verilerine göre, televizyonda en çok izlenen program türü olan haberlerin yerini online platformlarda diziler alıyor. Popüler dizilerin televizyon yayınlarının ardından internete yüklenen tekrarları büyük ilgi görüyor.

Televizyon kanallarına internet yayını altyapısı sunan Medianova’nın verilerine göre, izleyicilerin dizi tutkusu online dünyada da devam ediyor. Haber ve haber programlarından sonra en çok izlenen yayın türü olan diziler yalnızca televizyonda değil, tekrarlarının verildiği online platformlarda da büyük ilgi görüyor.

En çok haber, en az belgesel izleniyor
İzleyicilerin en çok takip ettiği programlarda ilk sırayı, yüzde 70 oranla haberler ve tartışma programları alıyor. Özellikle kadınların en çok tercih ettiği program türü olan diziler total izleyicide ikinci sıraya yerleşirken, bunları gündüz kuşağı programları ve şans/bilgi yarışmaları takip ediyor. Son sırada yer alan program türü ise belgeseller.

Kadınlar dizileri ikinci kez kesintisiz olarak izliyor
Diziler ağırlıklı olarak kadınlar tarafından seyredilse de, erkek izleyiciler tarafından da ilgiyle takip ediliyor. Erkekler, haber/tartışma programları saatine denk gelen dizileri genellikle online’da tabletten izliyor. Kadınlar ise, ilk olarak televizyonda izledikleri diziyi reklamsız ve başka bir işle meşgul olmadan rahat bir şekilde takip edebilmek için bir kez de online’da seyrediyor.

İkinci televizyonların yerini, üçüncü ekranlar alıyor!
Türk izleyicisinin yalnızca izlediği programlar değil, yayın platformları da değişiyor. Medianova’nın araştırmasına göre, evlerdeki ikinci televizyonun yerini ikinci ve üçüncü ekranlar alıyor. Yani televizyonda haber programları izlenirken, dizilerin tekrarı tabletlerden, çizgi filmler ise cep telefonlarından takip ediliyor.

Mesainin son anlarında online TV’ler açılıyor
Araştırmanın dikkat çekici sonuçlarından biri de, televizyon kanallarına ait internet sitelerinin trafiğinin, özellikle 16.00 – 17.00 saatleri arasında dikkat çekici biçimde artması. Bu durum, mesai saatlerinin sonuna yaklaşan çalışanların, online olarak televizyon izlemeye başladıkları şeklinde yorumlanıyor.

1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gap ve Summer Fridays’ten "iyi hissetme" odaklı ilk giyim iş birliği
Haberler
Gap ve Summer Fridays’ten “iyi hissetme” odaklı ilk giyim iş birliği
İrem Alimoğlu
5 gün önce
"Bağımsız liderler" bir araya geliyor: "Fractional Leadership Community" kuruldu
Haberler
“Bağımsız liderler” bir araya geliyor: “Fractional Leadership Community” kuruldu
Nafizcan Önder
23 Ekim 2025
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Haberler
PR ölür mü? Issız acun kalır mu?
Marketing Türkiye
7 Kasım 2025
Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Haberler
Fisher-Price’tan “Mini Me Moments”: Ebeveyn trendleri bebeklerin oyun dünyasında
Sena Tufan
1 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.