17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dizi izlemeye doyamıyoruz
Haberler

Dizi izlemeye doyamıyoruz

Marketing Türkiye
29 Ağustos 2017
1 dk okuma

Medianova’nın verilerine göre, televizyonda en çok izlenen program türü olan haberlerin yerini online platformlarda diziler alıyor. Popüler dizilerin televizyon yayınlarının ardından internete yüklenen tekrarları büyük ilgi görüyor.

Televizyon kanallarına internet yayını altyapısı sunan Medianova’nın verilerine göre, izleyicilerin dizi tutkusu online dünyada da devam ediyor. Haber ve haber programlarından sonra en çok izlenen yayın türü olan diziler yalnızca televizyonda değil, tekrarlarının verildiği online platformlarda da büyük ilgi görüyor.

En çok haber, en az belgesel izleniyor
İzleyicilerin en çok takip ettiği programlarda ilk sırayı, yüzde 70 oranla haberler ve tartışma programları alıyor. Özellikle kadınların en çok tercih ettiği program türü olan diziler total izleyicide ikinci sıraya yerleşirken, bunları gündüz kuşağı programları ve şans/bilgi yarışmaları takip ediyor. Son sırada yer alan program türü ise belgeseller.

Kadınlar dizileri ikinci kez kesintisiz olarak izliyor
Diziler ağırlıklı olarak kadınlar tarafından seyredilse de, erkek izleyiciler tarafından da ilgiyle takip ediliyor. Erkekler, haber/tartışma programları saatine denk gelen dizileri genellikle online’da tabletten izliyor. Kadınlar ise, ilk olarak televizyonda izledikleri diziyi reklamsız ve başka bir işle meşgul olmadan rahat bir şekilde takip edebilmek için bir kez de online’da seyrediyor.

İkinci televizyonların yerini, üçüncü ekranlar alıyor!
Türk izleyicisinin yalnızca izlediği programlar değil, yayın platformları da değişiyor. Medianova’nın araştırmasına göre, evlerdeki ikinci televizyonun yerini ikinci ve üçüncü ekranlar alıyor. Yani televizyonda haber programları izlenirken, dizilerin tekrarı tabletlerden, çizgi filmler ise cep telefonlarından takip ediliyor.

Mesainin son anlarında online TV’ler açılıyor
Araştırmanın dikkat çekici sonuçlarından biri de, televizyon kanallarına ait internet sitelerinin trafiğinin, özellikle 16.00 – 17.00 saatleri arasında dikkat çekici biçimde artması. Bu durum, mesai saatlerinin sonuna yaklaşan çalışanların, online olarak televizyon izlemeye başladıkları şeklinde yorumlanıyor.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
3 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
4 13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
13. HbbTV Symposium & Awards 2025, Tvekstra eş ev sahipliğinde gerçekleşecek
5 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Güncel Haberler
The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Kadınların yüzde 61'ine göre başarının anahtarı "finansal bağımsızlık"
Kadınların yüzde 61’ine göre başarının anahtarı “finansal bağımsızlık”
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Bursa kestane şekeri ve İpsala pirinci AB’den coğrafi işaret aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Spotify'dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
Haberler
Spotify’dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
Sena Tufan
16 Eylül 2025
Google arama trendlerine göre “ders çalışmak için yapay zeka” aramaları yüzde 180 arttı
Haberler
Google arama trendlerine göre “ders çalışmak için yapay zeka” aramaları yüzde 180 arttı
Sena Tufan
20 Eylül 2025
"Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Haberler
“Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.