DİMES 10 bin çocuğu geri dönüşüm iyi niyet elçisi yapmayı hedefliyor

 

DİMES, Tetra Pak tarafından 12 yıldır gerçekleştirilen ‘Küçük Şeyler Doğayı Yeniler’ projesine desteğini yeniledi.

‘Dönüşüm Doğamızda’ konsepti kapsamında tüketicileri arasında atıklarını ayrı biriktirme, boş karton ambalajı geri dönüşüm kutusuna atma davranışını yaygınlaştırmayı hedefleniyor. Milli Eğitim Bakanlığı himayesinde 2004 yılında Tetra Pak’ın başlattığı ve bugüne kadar Türkiye genelinde 1 milyon 200 bin ilkokul öğrencisine ulaşılan ‘Küçük Şeyler Doğayı Yeniler’ projesinin destekçileri arasında yer alan DİMES, 2016 yılında eğitimlerle 10 bin ilkokul öğrencisine ulaşacak.

Türkiye’nin ilk yerli sermayeli meyve suyu markası olan ve “Doğaya ve İnsana Saygı” ilkesiyle sürdürülebilirlik alanında önemli çalışmalara imza atan DİMES, Tetra Pak’ın ‘Küçük Şeyler Doğayı Yeniler’ eğitimlerine 5 yıldır destek veriyor.

Eğitimler kapsamında, 2., 3., 4. ve 5. sınıf seviyesindeki öğrencilere uzman öğretmenler tarafından doğal kaynakların nasıl kullanılacağı ve geri dönüşüme nasıl katkı sağlanacağı bilgisi aktarılıyor. Geri dönüşüm temalı animasyon filmlerinin ardından, öğrenciler okullarda kurulan 3 istasyondan oluşan geri dönüşüm setiyle uygulamalı deneyim yaşama fırsatı buluyorlar.

DİMES Pazarlama Müdürü Duygu Süleymanoğlu konuyla ilgili: “Kuruluş öykümüzden de gelen, insan ve doğa için değer üretme tutkumuzla, sürdürülebilirlik odaklı bir markayız. Geri dönüşümle doğal kaynakların korunması konusu bizim için öncelikli. Bu alanda attığımız adımlarla bugüne dek elde edilen tasarruf değerlerini, 36 dönüm orman, 315 ailenin bir yıllık su, 5 bin 753 ailenin bir yıllık elektrik tüketimi, 11 bin 798 aracın yakıt deposunu dolduracak yakıt gibi figürlerle ifade edebiliriz. Bu değer, paydaşlarımızın ve en önemlisi de, atıklarını ayrı biriktiren, boş karton ambalajı geri dönüşüm kutusuna atan tüketicilerimizin başarısıdır. Tüketicilerimizin bu davranışı, kendileri için küçük bir davranış seçimini, ancak doğanın ve kaynakların korunması açısından önemli bir etkiyi ifade ediyor. Destek verdiğimiz üreticilerden, sağlıklı ürünlerimizi tercih eden tüketicilerimize, doğadan insana uzanan bir sürdürülebilirlik değer zinciri ortaya koyuyoruz. Çevre sürdürülebilirliği alanında daha fazla değer üretmek için, tüketiciler başta olmak üzere, bu değer zincirindeki tüm paydaşlarımızla el ele veriyoruz. Uzun soluklu bir aksiyon planıyla, birlikte atılacak küçük adımların,  yapılacak küçük şeylerin, büyük değerlere dönüşmesini hedefliyoruz. Bu doğrultuda, farklı İletişim ve saha aktiviteleri gerçekleştiriyoruz. Planımız dahilinde, 2016 yılında Dönüşüm Doğamızda konseptiyle geri dönüşümün, daha güçlü bir toplumsal alışkanlık olması konusuna odaklanıyoruz” dedi.

 

İLGİLİ HABERLER