Dikkat! İtibarını en çok artıranlar için süreç başladı

Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin dördüncüsü içim hazırlıklar başladı. Yıl içinde itibarını en çok artıran markalarla, bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler şirketleri 5 Ocak 2018’de Raffles İstanbul’da düzenlenecek görkemli bir törenle ödüllerine kavuşacak.

27 yıllık tecrübesiyle pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye ile tüketici ve pazar araştırmaları konusunda deneyimiyle sektörde fark yaratan AKADEMETRE iş birliğinde hayat bulan “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” için geri hazırlıklar başladı.

The ONE Awards kapsamında, toplam 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler sonucunda elde edilecek verilerle 40’a yakın sektörde yıl içinde itibarını en çok artıran markalar ödüllendirilecek. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da itibarını en çok artıran markalarla birlikte bu başarının en büyük paydaşı olan reklam ajansları, medya planlama ve halkla ilişkiler şirketleri de “halk jürisi” tarafından ödüllendirilecek.

Onlarca kategoride ödül verilecek

2015 yılında 12 sektör üzerinden değerlendirme yapılan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü”nun kapsamı yıllar içinde sektörde gelen talepler doğrultusunda genişletildi. Bu yıl 40’a yakın kategoride marka ve paydaşlarının performansı halk jürisi tarafından değerlendirilecek.

Araştırmanın temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilirken çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere dokuz ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlıklandırılmasıyla ortaya konuluyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan 2017 performans değerlendirilmesindeyse aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.

En çalışkan markalar ve ajansları ödüllendirilecek

Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen, pazarlama sektöründe işin reklamverenler tarafından yapıldığını ve paydaşlarının geri planda kaldığını, oysa itibarın ve markanın bir takım işiyle ortaya çıktığını dile getirerek, “The ONE Awards da tam olarak arka plandaki isimleri ortaya çıkarıyor” diyor. Özen, The ONE Awards’ın en kritik ve önemli yanlarından birinin ödüllerin “halk jürisi” tarafından belirlenmesi olduğunu dile getirerek araştırma sonuçlarının tamamen objektif olduğuna dikkat çekiyor. Özen sözlerini şöyle noktalıyor: “Markaların yılsonu karnesi olan bu yarışma yıl içinde en çok çalışan markaları ve ajansları belirliyor.”

İş birliklerini ödüllendiriyoruz

Pazarlama sektöründe başarılı işlerin ödüllendirildiği birçok yarışmanın olduğunu ve daha da olması gerektiğini ifade eden AKADEMETRE Research & Strategic Planning Yönetim Kurulu Başkanı Halil İbrahim Zeytin, bu yarışmalarının kapsadığı alanların azlığına dikkat çekerek “Yarışmaların bazıları halkla ilişkiler ajanslarını, bazıları sadece reklam ve iletişime yönelik kriterleri göz önünde bulunduruyor. Biz de bu boşluğu doldurarak bütünleşik pazarlama ruhunu ve iş birliklerinden oluşan toplamı ödüllendirmek için harekete geçtik. İşe yaradı ve büyük ses getirdi. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da en başarılı marka olma şartı aranmadan, en fazla çaba gösteren ve itibar artışı sağlayan markaları alkışlayacağız” diyor.

İLGİLİ HABERLER