Dijitalin yıldızları
Dijital alanda yılın en önemli gelişmeleri nelerdi? En dikkat çeken dijital ajans hangisi oldu? Hangi mobil uygulama ve internet girişimi akılda kaldı? Dijital pazarlama sektörünün yakından tanıdığı 10 isme, dokuz ayrı kategoride sorular yönelttik ve Marketing Türkiye okurları için “2015’in Dijital Yıldızları”nı belirledik.
Haber: Selin Sayar Tekkuş
Dijital pazarlama her geçen gün daha popüler bir hale gelirken, dijital pazarlama stratejilerine yatırım da bu ölçekte artıyor. Zira, 2015, dijitalin yılı oldu desek yanlış olmaz. Rakamlarla destekleye- cek olursak, IAB Türkiye’nin verilerine göre 2014’ün ilk altı ayında 650 milyon TL olan dijital reklam yatırımları, 2015’in ilk altı ayında 789,3 milyon TL’ye ulaştı. Reklam pastasında gazete, dergi ve radyoya yapılan yatırımlar yerini dijitale bıraktı. Dönüşüme ayak uyduramayan markalar ve yatırımcılar ise sınıfta kaldı. Gelişimini 2015 yılı içerisinde büyük bir başarıyla sürdüren “Dijital Yıldızlar”ı, dijital pazarlamanın uzman isimleriyle konuştuk. Yıl içerisinde hangi dijital ajans öne çıktı, yerli yabancı hangi dijital kampanya göz doldurdu, yılın en önemli dijital gelişmesi neydi? Biz sorduk, İnternet Danışmanı Atıf Ünaldı, BERA Medya Grup CEO’su Alper Afşin Özdemir, Useful ve Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz, Dekatlon Buzz Yönetici Ortağı Vadi Efe, Wanda Dijital Yönetici Ortağı Burak Günsev, LG Dijital Pazarlama Yöneticisi Erkan Terzi, IAB Türkiye Pazarlama Yürütme Kurulu Başkanı ve MMA Türkiye Başkan Yardımcısı Rima Erdemir, Lowe İstanbul Dijital Bölüm Başkanı Onur Çakı, Voden Dijital Ajans Başkan Yardımcısı Taylan Eker ve Project House Yönetici Ortağı Cüneyt Devrim yanıtladı.