16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital tüketim trendlerine koronavirüs etkisi
Haberler

Dijital tüketim trendlerine koronavirüs etkisi

Marketing Türkiye
24 Mart 2020
3 dk okuma

Son günlerde koronavirüs sebebiyle tüketicilerin dijital tüketimi de arttı. IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması alınan sosyal izolasyon önlemlerinin etkisinde ekonomide bir durağanlığın gözlemleneceği öngörülüyor. Dijital veriler ise sağlık, haber, e-ticaret ve video içeriklerinde ciddi tüketim artışları olduğunu gösteriyor.

Tüketicilerin dijital tüketiminin arttığı bu dönemde günlük olarak hazırlanan IAB Türkiye İnternet Ölçümleme Araştırması bu alanda günlük değişkenliklerin incelemesiyle dikkat çekiyor.

  • 9 Mart Pazartesi günü, PC’de, streaming toplam ziyaretçi sayısı 8,5 milyon iken; 16 Mart Pazartesi günü toplam ziyaretçi sayısının 9,5 milyona ulaştığı görülüyor.
  • Video tüketim tarafında kodlu siteler incelendiğinde, gündemin video izleme davranışının değiştirdiği görülüyor. Buna göre 16 Mart Pazartesi günü haber sitelerinin video izlenme erişimleri, TV kanallarının dijital platformlarını geçtiği görülüyor.
  • Sabah ve Habertürk gazetelerinin sitelerinin zyaretçi artışları sırasıyla yüzde 63 ve yüzde 89 oranlarında artış gösterdi.
  • İlgili video tüketim artışı özellikle evden çalışmaya dönüşle sadece haber sitelerine olan ilgili değil VOD platform olan Netflix’e ilgiyi de arttırdı. 9 Mart günü Netflix toplam ziyaretçi sayısı 650 bin civarında iken, 16 Mart günü bu sayı 1 milyonu geçti.

Dijital tüketim trendlerine koronavirüs etkisi

Dijital tüketim trendlerine koronavirüs etkisi

Haber: Haber kategorisinde 9 Mart 2020 Pazartesi ve 16 Mart 2020 Pazartesi tarihleri kıyaslandığında toplam haber siteleri trafiğinde yüzde 24.34’lık bir artış gerçekleşti.

Dijital tüketim trendlerine koronavirüs etkisi

16 Mart 2020 Pazartesi günü web trafiğini değerlendirildiğinde en çok ziyaret edilen ilk 10 haber sitesi ise şöyle sıralanıyor (Total erişime göre – PC + Mobil + Tablet):

  1. sozcu.com.tr
  2. sabah.com.tr
  3. haberturk.com
  4. haber7.com
  5. ntv.com.tr
  6. takvim.com.tr
  7. cumhuriyet.com.tr
  8. ahaber.com.tr
  9. yeniakit.com.tr
  10. tr.sputniknews.com

E-Ticaret: E-Ticaret kategorisinde 9 Mart 2020 Pazartesi ve 16 Mart 2020 Pazartesi tarihlerini kıyasladığımızda, PC e-ticaret trafiğinde yüzde 15.10’lük bir artış oldu. Haftalık trend grafiği incelediğinde, Türkiye’de korona vakasının artmasıyla beraber “#evdekalturkiye” kampanyasının başladığı 10 Mart ve onu takip eden 11-12 Mart’da ivmelenen E-Ticaret ziyaretçi sayısının birçok firmanın evden çalışma modeline geçmesi ile beraber 16 Mart Pazartesi günü en yüksek noktaya ulaştı.

Dijital tüketim trendlerine koronavirüs etkisi

16 Mart 2020 Pazartesi günü web trafiği değerlendirildiğinde en çok ziyaret edilen ilk 10 e-ticaret sitesi şu şekilde sıralanıyor:

  1. n11.com
  2. hepsiburada.com
  3. gittigidiyor.com
  4. trendyol.com
  5. cimri.com

Sağlık: Sağlık kategorisinde 9 Mart 2020 Pazartesi ve 16 Mart 2020 Pazartesi tarihleri kıyasladığında, PC sağlık trafiğinde yüzde 26.84’lük bir artış oldu.

Dijital tüketim trendlerine koronavirüs etkisi

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Haberler
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Nafizcan Önder
2 gün önce
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Haberler
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Gemini'nin "Nano Banana" hamlesi ChatGPT'yi zirveden indirdi
Haberler
Gemini’nin “Nano Banana” hamlesi ChatGPT’yi zirveden indirdi
İrem Alimoğlu
16 Eylül 2025
“NO SYSTEM IS SAFE” bildirimi panik yarattı: İş Bankası ve Fenerbahçe'den hacklenme iddialarına ilk yanıt geldi!
Haberler
“NO SYSTEM IS SAFE” bildirimi panik yarattı: İş Bankası ve Fenerbahçe’den hacklenme iddialarına ilk yanıt geldi!
Nafizcan Önder
3 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.